Men en faktura bliver til ved at du i Admin-delen under "Salg" vælger ordrer, klik på en ordre der har status "I gang"... når ordren er "åbnet" klikker du fakturer i toppen af siden, en ny side vises og i bunden klikker du "submit invoice", så er faktura oprettet og sendes (som regel) automatisk til kunden. Faktura kan printes ved at vælge "udskriv" i toppen af siden.
Men nu hvor jeg har dig, kan du så vejlede mig med det her moms??
Jeg vil jo gerne ha momsen til at stå på fakturaen. Lige nu står der bare 0,00 kr. Ved godt, hvad jeg skal ind i, men der er jo helt sikkert noget jeg skal ændre.
Håber hjælpen er nær, har ikke lige kunne finde en manual.
Som Rasmus foreslår så er en manuel en god hjælp. udover hvad der er foreslået, så kan google på "magento user guide", de giver også link til en gratis PDF som er omtrent lige god (hvis du spørger mig) med den der kan købes hos magento selv.
mht Moms, så der jo flere elementer... dels skal du angive om dine produktpriser er angivet med eller uden moms. Du skal sikre dig at du har korrekte moms-grupper (DK 25% moms), du skal tildele dine produkter til denne moms-gruppe, endelig er der et par settings omkring hvordan moms skal vises i forhold til totaler m.v.... så prøv kig på PDF'er /wiki... og vend tilbage hvis du forsat har udfordringer med moms.
Som Rasmus foreslår så er en manuel en god hjælp. udover hvad der er foreslået, så kan google på "magento user guide", de giver også link til en gratis PDF som er omtrent lige god (hvis du spørger mig) med den der kan købes hos magento selv.
mht Moms, så der jo flere elementer... dels skal du angive om dine produktpriser er angivet med eller uden moms. Du skal sikre dig at du har korrekte moms-grupper (DK 25% moms), du skal tildele dine produkter til denne moms-gruppe, endelig er der et par settings omkring hvordan moms skal vises i forhold til totaler m.v.... så prøv kig på PDF'er /wiki... og vend tilbage hvis du forsat har udfordringer med moms.
Det meste af bogens indhold stammer fra WIKI'en så indholdet her er gratis. Det er den wiki som vi har puttet i en pdf og som jeg linker til i mit nederste link, så der er ingen grund til at Google længere