Jeg har en søgeordslog på Mobiltjek, så jeg kan se hvilke søgninger der er brugt for at finde siden. Jeg skal have min webmand til at omskrive en søgestreng som f.eks. denne: pris+p%C3%A5+android+nokia til det originale. Jeg er klar over at det sikkert er æ,ø og å der bliver omskrevet, i dette tilfælde nok å, men hvor finder jeg en ordforklaring på de forskellige omdannelser og hvordan forklarer jeg min webmand at det skal omskrives tilbage til æ,ø og å?
Hej Nicolaj, hvorfor bruger du ikke Google Analytics i stedet? Så behøver du ikke at rode med specialkodede logs.
Både og er bedre end enten eller
Jeg får sådan en fiks tabel i backend, hvor søgningerne er renset og jeg kan vælge tidsperiode.
"mobil+telefon" bliver f.eks. renset til "mobil telefon", jeg kan se antal af den søgning, landing url og exit url. Samtidig bliver den rensede søgestreng smidt med i mine affiliatelinks, så jeg kan aflæse hos affiliatenetværket hvilke ord der giver salg, hvilken søgemaskine der har givet salg og om det er organisk eller PPC.
Desuden får jeg en lignende tabel til de søgninger der er lavet i vores egen søgeboks, så er det nemt lige at kopiere og smide ind på AdWords.
Nu er jeg ikke sikker men er det ikke din htaccess fil der skal tillade utf-8 dekodning.
Jeg tror allerede det er omskrevet når systemet napper søgesætningen fra referer, men systemet skal så bare kunne omskrive det tilbage igen. Jeg tror godt at jeg kan forklare dem det og det er jo dem der skal fikse det anyways.
Samtidig bliver den rensede søgestreng smidt med i mine affiliatelinks, så jeg kan aflæse hos affiliatenetværket hvilke ord der giver salg, hvilken søgemaskine der har givet salg og om det er organisk eller PPC.
Hvad gør du så, hvis folk klikker ind fra Nokia N97, lander på din underside og klikker videre til en iPhone. Hvilken ref vises så?
Samtidig bliver den rensede søgestreng smidt med i mine affiliatelinks, så jeg kan aflæse hos affiliatenetværket hvilke ord der giver salg, hvilken søgemaskine der har givet salg og om det er organisk eller PPC.
Hvad gør du så, hvis folk klikker ind fra Nokia N97, lander på din underside og klikker videre til en iPhone. Hvilken ref vises så?
Hvis der bliver søgt på "Nokia 5230 XpressMusik" organisk og brugeren lander på Nokia 5230 siden, men forsætter rundt og ender med at klikke igennem et link fra iPhone 3GS siden, så kan jeg aflæse følgende hos netværket: "organisk-google-dk-Nokia-5230-xpressmusic" og "iPhone-3GS" i et andet felt. I mit eget system kan jeg se "organisk-google-dk-Nokia-5230-xpressmusic" i et felt og "Nokia-5230" i et andet felt.