Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved salg + Faktura

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Heey 

Jeg søgt her inde på amino om nogen skulle stå i min situation og har ikke kunne inde noget.

Derfor opretter jeg dette indlæg.

Jeg har lige oprettet et enkeltmandsfirma(der ikke er moms reg) og er i gang med at lave en Faktura til en af mine kunder. 

Jeg ved at jeg ikke behøver at moms reg mig før jeg er kommer over det 50.000 eller forventer at komme det. 

spørgsmålet er så : Skal jeg påføre på fakturen hvor meget af beløbet er moms og hvad betyder det for mig når

jeg fx. siger til min kunde at han skal betale 18750kr og monsen er 3.750kr.

jeg modtager vel bare de 18750kr og kan bruge hele beløbet på udgifter uden at skulle tænke over momsen.

har ikke lige taget højde for komma og stavefejl ;)

Mvh. Ibrahim 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 15:47

Hej,

Du skal skrive beløbet 18.750 på din faktura.

Der skal ikke stå noget om moms, da du ikke er moms registeret og din kunde kan heller ikke trække moms af det han køber af dig.

Mvh

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:47

Der er ikke moms i det beløb du sender "faktura" på.

Du skal skrive dit navn, adresse og cpr.nr. på fakturen.

Der må intet sted fremgå noget der ligner relation til moms.

Køb ren argan olie her

Fra Odense
Tilmeldt 25. Feb 10
Skrevet kl. 15:59

Er det så forkert at jeg har søgt om cvr hos erhvervs og selskabsstyrelsen? og skal jeg ikke skrive mit cvr nr på fakturaen i stedet for cprnr

På forhånd tak.

Fra Odense
Tilmeldt 25. Feb 10
Skrevet kl. 16:02

er det ikke smartest at jeg moms reg. mig hvis jeg alligevel skal købe vare for de penge jeg får ind fra denne handel? så kan jeg selv trække momsen fra frem over, da det er vare til opstarte som skrivebord og pc og ikke vare der skal sælges igen.?

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 16:05

Ibrahim Osman:

er det ikke smartest at jeg moms reg. mig hvis jeg alligevel skal købe vare for de penge jeg får ind fra denne handel? så kan jeg selv trække momsen fra frem over, da det er vare til opstarte som skrivebord og pc og ikke vare der skal sælges igen.?

Jo :)

Og det kan du gøre via nettet med det samme og så laber du bare fakturaen på 16.000 + moms og sp er du i gang :)

Held og lykke med firmaet fremover.

Køb ren argan olie her

Fra Odense
Tilmeldt 25. Feb 10
Skrevet kl. 16:15

Ved du om man kan ændre sig til moms reg når man har sendt blanket hvor man søger cvr uden og være moms 

har digital signatur men det vil sku ik virke på deres side..ka ikke en gang logge mig på, kan sagtens bruge det til andre sider 

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 16:19

Ibrahim Osman:
har digital signatur men det vil sku ik virke på deres side..ka ikke en gang logge mig på, kan sagtens bruge det til andre sider 

Du skulle meget gerne kunne logge dig på www.webreg,dk og så der "Ændre virksomhed" og så tilmelder du den bare per d.d. eller hvornår du nu sender fakturaen.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)