Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kreditkortsvindel - hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har modtaget et par bestillinger i min shop på en samlet værdi af €1000 ca. Nu har jeg så fået en chargeback fra PBS. Det er fordelt udover 4 bestillinger - alle fra nordmænd. Jeg sælger game servere online - altså forudbetalte online services, ikke fysiske produkter. 

Hvad gør jeg? De pågældende services er forudbestilt i 12 måneder og har allerede kørt 1 måned, nu hvor jeg har fået chargeback. Altså kortholder har benægtet købet og krævet pengene tilbage - det lugter af kreditkortsvindel!

Nytter det noget at melde det til politiet? Jeg har jo en masse IP-adresser, navne, adresser osv. liggende på de pågældende kunder (såfremt dette er sandt, naturligvis). Det ser ud til, at alle 4 har brugt samme kreditkort - måske stjålet? 

Jeg er selvfølgelig interesseret i at få dækket mit tab. Er der nogen gode råd at hente?

Tak..

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:51

Der er ikke noget at gøre desværre.

Men du bør ændre din forretningsgang, sådan at de udenlandske bestillinger betales med bankoverførsler til dig.

Det du beskriver sker dagligt.

Alternativt kan du acceptere betalinger via Paypal med Secure ID

Køb ren argan olie her

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 15:57

Hej.

Det er ærgerligt, men forbrugeren står ufatteligt stærkt i disse sager.

Jeg har selv haft en del sager som din, og det er endnu ikke lykkedes mig at få mine penge retur, eller få straffet en bagmand. Men alligevel bliver det anmeldt hver gang alligevel, for det skal simpelthen bare stoppes.

Derudover handler det bare om at være opmærksom på dine kunder. Jeg kan i hvert fald se på de sager jeg har haft, at ordrene fra svindlere er anderledes end de andre. Kunder kan ikke findes på Krak, svarer ikke på mails, opgiver ikke telefonnummer osv.

Så i fremtiden prøv at være mere opmærksom og anmeld det til politiet hver gang det sker.

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 17:02

JEN:

Jeg har overvejet det. Omvendt, så er det 3. gang på 3 år, at dette sker, og jeg har altså mange bestillinger dagligt. Mange af mine kunder er under 18 = Visa Electron. At skifte til Paypal eller SecureID - eller endnu værre, bankoverførsler - vil blot resultere i, at rigtig mange af mine kunder vælger en anden udbyder, simpelthen på grund af besværet. Det er ikke rigtig en mulighed, desværre.. 

Rommy:

Ærgeligt for dig også! Det er pisse irriterende at spilde sin tid på sådan nogen tosser! I denne sag er det norske kunder, hvilket vel blot gør tingene endnu mere komplicerede. Jeg tror, at jeg følger dit råd. Problemet med disse kunder er dog, at de tilsyneladende har indtastet rigtig navn, adresse osv. Der er ingen alarmklokker som ringer - før end nu! Jeg har ikke mulighed for at checke hver eneste kunde, da jeg typisk får 10-15 bestillinger hver dag. Dog vil jeg grundet sagens størrelse (€ 1000) gå videre med dette! 

Jeg gør en anmeldelse klar, og afleverer den på politigården i næste uge. Har du erfaringer med, hvordan dette gøres bedst? Det er vel bare at aflevere al den information jeg har? 

Tak for jeres svar indtil videre! :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:11

Eiler:

JEN:

Jeg har overvejet det. Omvendt, så er det 3. gang på 3 år, at dette sker, og jeg har altså mange bestillinger dagligt. Mange af mine kunder er under 18 = Visa Electron. At skifte til Paypal eller SecureID - eller endnu værre, bankoverførsler - vil blot resultere i, at rigtig mange af mine kunder vælger en anden udbyder, simpelthen på grund af besværet. Det er ikke rigtig en mulighed, desværre.. 

Hvorfor spørger du om hjælp, når du alligevel ik vil gøre de ting, som er nødvendige for at undgå samme situation i fremtiden? Ja sorry den negative sætning, men du har jo allerede en holdning på forhånd, som siger, at alt skal være, som det er nu...

Men meld det til Politiet, men det får du ingen penge retur af... De er tabt, og sådan er the game desværre idag!

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 17:19

Eiler:

Rommy:

Ærgeligt for dig også! Det er pisse irriterende at spilde sin tid på sådan nogen tosser! I denne sag er det norske kunder, hvilket vel blot gør tingene endnu mere komplicerede. Jeg tror, at jeg følger dit råd. Problemet med disse kunder er dog, at de tilsyneladende har indtastet rigtig navn, adresse osv. Der er ingen alarmklokker som ringer - før end nu! Jeg har ikke mulighed for at checke hver eneste kunde, da jeg typisk får 10-15 bestillinger hver dag. Dog vil jeg grundet sagens størrelse (€ 1000) gå videre med dette! 

Jeg gør en anmeldelse klar, og afleverer den på politigården i næste uge. Har du erfaringer med, hvordan dette gøres bedst? Det er vel bare at aflevere al den information jeg har? 

Tak for jeres svar indtil videre! :-)

Jeg plejer at sende alt ind via mail. Så får du senere en bekræftelse på brev at det er modtaget. Hvis de mangler noget til sagen, tager de selv fat i dig. Vedhæft dokumentation for købet (faktura med købers navn, dokumentation for indsigelsen du har modtaget fra PBS, IP, evt. TT nummer fra transportør. Al korrespondance med køber o.lign.

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 18:00

Fashion-Seller:

Hvorfor spørger du om hjælp, når du alligevel ik vil gøre de ting, som er nødvendige for at undgå samme situation i fremtiden? Ja sorry den negative sætning, men du har jo allerede en holdning på forhånd, som siger, at alt skal være, som det er nu...

Men meld det til Politiet, men det får du ingen penge retur af... De er tabt, og sådan er the game desværre idag!

Jeg er ganske udmærket klar over de tekniske tiltag og sikringer man kan gøre. Hvis du risikerede at miste 90% af dine kunder for at undgå den promille der snyder, hvad ville du så gøre? Og det er ikke overdrevne tal!

Jeg tror, at du misforstod min originale hensigt med spørgsmålet. Mit spørgsmål er ikke hvordan jeg kan undgå dette i fremtiden. Det er jeg ganske klar over, hvad der skulle til, men det er simpelthen ikke økonomisk forsvareligt, da jeg vil miste ufattelig mange kunder herved. Mit spørgsmål går på, hvordan jeg skulle forholde mig til der er sket, nu. Om jeg skal gå til politiet, rejse et erstatningskrav (om muligt) - om det kommer af sig selv, når/hvis politiet får fat i dem som står bag og i den dur - om der generelt er nogen, som har erfaring med dette. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:02

Eiler:

Jeg tror, at du misforstod min originale hensigt med spørgsmålet. Mit spørgsmål er ikke hvordan jeg kan undgå dette i fremtiden. Det er jeg ganske klar over, hvad der skulle til, men det er simpelthen ikke økonomisk forsvareligt, da jeg vil miste ufattelig mange kunder herved. Mit spørgsmål går på, hvordan jeg skulle forholde mig til der er sket, nu. Om jeg skal gå til politiet, rejse et erstatningskrav (om muligt) - om det kommer af sig selv, når/hvis politiet får fat i dem som står bag og i den dur - om der generelt er nogen, som har erfaring med dette. 

Okay så meld det til Politiet, og så er den prut slået... Der vil ik ske ydeligere i sagen, og pengene er tabt anyway...

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 18:07

Fashion-Seller:

Okay så meld det til Politiet, og så er den prut slået... Der vil ik ske ydeligere i sagen, og pengene er tabt anyway...

Det var bare det, jeg ville frem til. Jeg har ikke prøvet det før, så jeg vidste ikke, om der var mulighed for at få beløbene tilbage. Det er derfor jeg spørger - ikke? :) 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)