Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

1 mod 530 - Hvor svært kan det være?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan og er meget svært.

Efter at have være tilknyttet arbejdsmarkedet i næsten 30 år, blev "min" virksomhed ramt af krisen, og jeg har derfor gået ledig i et år.

Et år, hvor systemet nærmest har gjort en til, om ikke kriminel, så til stærkt mistænkeliggjort. Sendt en rundt i kostbare systemer/kurser, hvor man bla. skal tegne zoologiske haver på karton, bygge tårne af spaghetti og skumfiduser sammen med personer, der for nogles vedkommende kunne dokumentere, at de var i arbejde indenfor nærmeste fremtid, sidde ved en PC fra 8 til 15 i en måned for at tæppebombe arbejdsgiverne med ansøgninger, hvor det gælder om at faldbyde sin sidemand.

Jeg har læst i avisen, at disse intetsigende kurser koster samfundet 11 milioner om dagen året rundt. Hvis disse millioner i stedet blev givet til skattelettelser for virksomhederne i Danmark, hvor mange arbejdspladser ville dette så ikke kunne give?

Nok om brok. Nu til det positive.

Jeg søgte et ønske-job, via en annonce i avisen, blandt mange friske kolleger og unge mennesker tæt på min bopæl. Ikke noget til en høj løn, men en varieret arbejdsdag, der går lige fra IT til rensning af tagrender.

Til denne ene stilling var der ca. 530 ansøgninger - og jeg fik den.

Far er glad  Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:33

Jeg har faktisk ikke hørt beløbet men det lyder helt vildt - men selvfølgelig, man skal jo helst holdes beskæftiget... til gengæld er der jo også mennesker som har svært ved at motivere sig selv, og ville falde hen i sofaen og nok ikke komme videre - men noget kunne jo åbenlyst strammes op.

Tillykke med jobbet! Det er da fedt! :)

Med venlig hilsen
Kim Bang

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 08:41

Ja, mange gange tillykke med jobbet!

Til det med de meningsløse kurser, kan jeg kun give dig ret. Og det værste er at dem jeg kender, som også har deltaget eller været "tvunget" til kurserne, har skaffet nyt job udenom kurserne. Det har været gennem netværk eller andet, og ikke ansøgninger eller noget af det de lavede til kurserne.

Jeg er sikker på at kurserne selvfølgelig hjælper nogle en del, men jeg hører da også historier om folk der sidder til dem i meget lang tid. Så der er bestemt plads til forbedring. De er trods alt nødvendige, så man kan ikke bare "spare dem væk" efter min mening. Der skal bare lidt optimering ind på området.

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 19:26

Hej John.

STORT tillykke  Yes

Det beviser endnu en gang at man kan hvis man VIL.

Held & lykke på jobbet.

Mvh.

www.bokseudstyr.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:51

Tillykke med det nye job....:)

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 22:02

super godt gået STORT tillykke med jobbet

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 22:46

Tillykke John - Super godt gået!

Jeg giver dig ret i det med kurserne Big Smile

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 10:05

Mange tak skal i ha'.

Mht. kurserne, så er det frustrerende at tænke på, hvor mange penge et samfund har til den slags spild. Det har samfundet selvfølgelig heller ikke, men det må være en politisk ideologi, der med alverdens magt skal gennemtrumfes. Havde det været for to år siden, hvor alle hjulene kørte for fuld kraft, så kunne jeg godt se en mening med kurserne. Men nu ??

For egen regning tør jeg godt at påstå,  at mange arbejdsgivere også er lede og kede af dette system.

Mvh.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 10:14

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)