Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville et kæmpe forum blive brugt?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Amino

Jeg har i et stykke tid gået med idéen om et kæmpe forum. Også tænker de fleste nok "Nå..."...

Men her tænker jeg på en rygrad til forums.. En kæmpe database, med alle forums, og indlæg.

Alle med en hjemmeside vil så have mulighed for at koble op på denne database, og skrædersy layoutet til at passe til deres side.

Man har så mulighed for at vælge om man vil have et lukket forum, eller om man vil have et åben forum. Herved menes om forumet kun er til brug for denne side eller om indlæggene skal deles mellem alle siderne som bruger dette forum.

Forviret?

Lad os sige vi har et forum med titlen "Spil", "Hardware", "Software" og "Netværk".

Så har vi www.enside.dk som vil have et forum med "Spil" og "Software".

Så er der www.enandenside.dk som har "Hardware" og "Software", hvilket så vil sige at de to sider deler indlæggene i forumet "Software".

På den måde kan man skabe stor aktivitet på små sider da mange små sider, vil skabe et stort forum..

Kan i se idéen eller er jeg helt ude i hampen?? Konstruktiv kritik modtages gerne Smile

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Skrevet kl. 20:37

Spørgsmålet er egentlig om der er nogen der ville bruge en sådan service.. Som skulle være gratis...

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 20:43

Æh... Har du hørt om Proboards? ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Skrevet kl. 20:46

Ja lidt ligesom det.. Blot syntes jeg ikke det ser ud til at Proboards kan integreres 100% i ens design, og derfor også i ens google søgninger?

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 20:48

Nej, jeg ville ikke bruge det..
Har svært ved at tænke på situationer, hvor det fedt at have hæftig duplikate content på ens side.. 

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:55

JTP:

Spørgsmålet er egentlig om der er nogen der ville bruge en sådan service.. Som skulle være gratis...

Har din forretningsmodel taget højde for det?

Det koster jo penge at udvikle og drive sådan en platform, så der skulle jo gerne være en plan for hvordan det skal kunne løbe rundt.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Skrevet kl. 21:00

Simon Elkjær
Hvad mener du med dobble content??

Anders Christensen
Udviklingen står jeg selv for, og en evt. løbende indtægt vil være en diskret Google Ads..

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 21:05

Anders Christensen:

Har din forretningsmodel taget højde for det?

Det koster jo penge at udvikle og drive sådan en platform, så der skulle jo gerne være en plan for hvordan det skal kunne løbe rundt.

Det er jo ikke nødvendigt... Det er bare et spørgsmål om at "låne" lidt mere fra Proboards koncept ;)

Nej seriøst.... Jeg kan ikke forestille mig der er nogen fremtid i dit koncept. For det første lyder det mistænkeligt meget som om du bare har planket konceptet fra de tilbud, der allerede er på markedet... Så indtil du kan forklare hvordan det helt præcist er lige dit koncept er anderledes og bedre end de eksisterende tilbud. Ja så tror jeg ganske enkelt ikke på det - sorry.

Derudover kommer du jo også til at skulle konkurrere mod andre produkter, som går efter de samme "kunder". Wordpress virker som et oplagt bud på sådan en konkurrent. Det er gratis, der er mulighed for personlig tilpasning af layout, der er mulighed for kommentarer/debat fra læserne/brugerne osv. Oven i det skal du så også huske på at nogle webhoteller smider gratis og modificérbar forum software med i købet - Surftown har f.eks. både Wordpress og phpBB som noget der gratis kan implementeres på ens site ved hjælp af et par museklik.... For at gøre en lang historie kort: Tilbage til tegnebrættet makker ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Skrevet kl. 21:22

Det som jeg mener gør at mit koncept primært adskiller sig fra de andre er at der reelt kun er tale om et forum, i forskellige forklædninger.. Hvilket vil sige at brugere fra forskellige sider vil kunne debatere med hinanden..

Det skal ikke sammenlignes med wordpress, snitz forum osv.. Her vil det også være ligegyldigt om du bruger php, asp, .net.. Det virker på dem alle..

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 21:36

Så dit koncept er få ejerne af diverse sites til at sende sine brugere over på dit forum, så de kan klikke en masse dejlige adsense-penge ned i dine lommer uden det site, der sender trafikken til dit forum, får noget til gengæld? Jamen held og lykke med det da :)

Jeg tror bare ikke på det... Det kan naturligvis godt være jeg bare misforstår dig, og du skal naturligvis heller ikke afsløre alle dine idéer på et offentligt forum. Men som jeg forstår dit koncept ser det bare ikke særligt holdbart ud.

Vil du være med?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)