For godt 1½ år siden købte jeg mobilt bredbånd hos Telia. De oplyste mig, at bindingsperioden var 1 år. På det tidspunkt syntes jeg det var fint.
Efter 6 måneder bliver jeg træt af det og ønsker at opsige det. Da oplyser medarbejderen mig om, at der er et år bindingsperiode. Det er jo fuldstændig rigtigt og det accepterer jeg selvfølgeligt. Jeg beder ham så om at opsige mit abonnement når bindingsperioden udløber - dvs. automatisk. Da vi så kommer til udløbsdatoen i december regner jeg jo med at alt er i orden. I januar modtager jeg så en faktura for mobilt bredbånd. Det kommer selvfølgelig bag på mig og ringer til Telia, da jeg tror det er en fejl. Han siger så, at abonnementet ikke er opsagt. Jeg fortæller ham, at jeg har opsagt det for 6 måneder siden, men i og med han ikke kan se noget i sit system, så er der ikke noget at gøre. Han oplyser mig om, at der er 3 måneders opsigelsesperiode.
For godt 1½ år siden købte jeg mobilt bredbånd hos Telia. De oplyste mig, at bindingsperioden var 1 år. På det tidspunkt syntes jeg det var fint.
Efter 6 måneder bliver jeg træt af det og ønsker at opsige det. Da oplyser medarbejderen mig om, at der er et år bindingsperiode. Det er jo fuldstændig rigtigt og det accepterer jeg selvfølgeligt. Jeg beder ham så om at opsige mit abonnement når bindingsperioden udløber - dvs. automatisk. Da vi så kommer til udløbsdatoen i december regner jeg jo med at alt er i orden. I januar modtager jeg så en faktura for mobilt bredbånd. Det kommer selvfølgelig bag på mig og ringer til Telia, da jeg tror det er en fejl. Han siger så, at abonnementet ikke er opsagt. Jeg fortæller ham, at jeg har opsagt det for 6 måneder siden, men i og med han ikke kan se noget i sit system, så er der ikke noget at gøre. Han oplyser mig om, at der er 3 måneders opsigelsesperiode.
Mit spørgsmål er nu, har Telia ret til det?
På forhånd tak.
Du skal sørge for at få en bekræftigelse på din opsigelse, så du kan bevise det, når du står i sådan en situation. Har du ikke modtaget en bekræftigelse et par uger efter din opsigelse, så burde du selv have været på mærkerne og rykket omkring det.
Det er påstand mod påstand, og Telia har juraen bag sig. Så de er i deres gode ret til det de siger. Du må bide i det sure æble, opsige (igen) og sørge for du får en bekræftigelse som er DIN SIKKERHED :)
Dårligere service finder du sikkert ikke andre steder.
Brugte selv flere måneder på at få bekræftet at det var opsagt, og endte også med at perioden i sidste ende rendte flere måneder over bindingsperioden.
Jeg kan kun anbefale dig at få alt på skrift fremover, specielt fra Telia medarbejdere der er fuldstændigt ligeglade med deres kunder.