Hejsa, jeg er ny Amino bruger, og er endnu ikke registreret som firma ejer :-) Men jeg har et spørgsmål. Jeg er fritidsfotograf, med et mere normalt arbejde ved siden af. Jeg har i det stille leget lidt med stock photo, dvs lagt udvalgte billeder op på microstock sites, hvor brugere kan købe billeder for få kroner stykket. Jeg har endnu ikke været så heldig, at jeg har fået udbetalt noget endnu ( grænsen er f.eks 100$ for udbetaling) men når den tid forhåbentlig kommer så melder disse to spørgsmål sig: Af de ,eksempelvis 550 kr jeg får udbetalt, så skal der betales B-skat (30% ?) af disse, korrekt ? Hva nu hvis jeg samtidig er blevet selvstændig moms- registreret fotograf, og dermed har fotoopgaver som jeg betaler moms af, firmaskat ( 25% ?) og B-skat ( 30% ?) af, hvorledes beskattes de indtægter jeg evt ville få fra microstock salget ? Går de på min "person", altså kun B-skat, eller går det over min virksomhed , altså beskattes med både virksomheds- og B-skat ? Mange tak for svar :-)
Mvh Jesper
|
med mindre du forventer en oms. på over 50.000 om året ville jeg ikke lade mig registrere hvis jeg var dig.
Og du skal ikke betale virksomhedsskat i et enkeltmands, overskudet er din indkomst da du ejer virksomheden, så derfor skal du betale alm. skat af overskudet..
men lader du dig registrere skal du også til at lave bogholdning og holde regnskaber, så det er da klart at fraråde?