Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino tilbage på sporet

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Hej Alle

Baggrunden for dette indlæg er ganske enkelt en frustration over at læse på amino. Min hverdag med online på internettet handler i høj grad om at sortere i mængden af informationer, og desværre kommer der mere og mere "støj" fra amino, der gør det svært at finde den gode kvalitet.
Jeg har selv altid anbefalet at man skal kikke den anden vej og gå videre til næste indlæg, men med så mange brugere på amino, jaså opstår der nærmest støj i de fleste indlæg. 

Forstå mig ret, dette er ikke endnu et "jeg hader amino og skrider nu", men et forsøg på at få amino tilbage på sporet. Så kan man selvfølgelig være enig/uenig om hvorvidt amino er på sporet, jeg oplever ihvertfald af tingene går den forkerte vej. Jeg ser det hele ikke sådan at hele lortet er væltet :), men blot en tendens.

Jeg føler lidt at vi her på amino alle er blevet gjort til dommere over for hinanden, og næsten uanset hvilken type indlæg der oprettes, jaså skal der kommenteres på alt andet end indholdet. Jeg kan give mange mange mange eksempler på dette, så det burde være unødvendigt. 

Nu skal man ikke brokke sig, hvis man ikke mener man kan gøre det bedre, og derfor har jeg også et forslag. 
Amino moderatorne gør allerede et skide godt stykke arbejde, derfor tror jeg også de ville være de rette til at "sætte ind".

Løsningsforslag:

Når der oprettes et indlæg, fx. et tilbud, jaså handler det om at vi alle holder os til emnet. Hvis tråden pludselig bevæger sig ud i 8 siders diskussion om 1 stjerne, jaså må moderatoren først og fremmest bede disse personer om at tage det PB og holde sig på sporet. Hvis der ikke rettes ind, jaså må man jo tage andre midler i brug.

Jeg håber og tror på at dette vil kunne være med til at stramme tingene lidt op. Sådan at det er en her og nu løsning, og det vil være med til at rette os alle ind, så det ikke er noget vi fortsætter med. 

Så midt forslag er ganske enkelt at amino moderatorne mere aktivt er med til at styre retningen af en tråd (ikke at det ikke er ok med offtopic, men der må da være grænser).
Ja det er helt sikkert et størrer arbejde for disse fantastiske mennesker :), MEN for mig at se er det en god og midlertidig løsning der retter op mens man kan.

Hvad syntes du? Er det overhoved nødvendigt og er jeg bare en stor idiot?Stick out tongue 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 09:11

Der har været et par gange hvor der burde være slettet en del indlæg, men synes ikke problemet er lige så stort som det gøres.

Der vil altid være nogle tråde som går galt, vi er ikke 100% ufejlbare.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 09:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Boysen

Jeg er med på vognen om at Amnio er ved at rulle afsporet, men det er af helt andre årsager end at en debat udvikler sig til støj for mig at se er dette bare symtomer. Man må forvente at alt er til debat i et debat forum vi kan så diskutere kvaliten af støjen.

En moderator tjans er gratis og et utaknemmeligt arbejde.

Men fedt at du starter denne debat - den er vigtig!

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:25

Hej Kenneth

Jeg synes ikke du er nogen idiot, men jeg finder det lidt paradoksalt at man på et iværksætter-site skal have en fast dagsorden med punkter, det synes jeg passende man kunne overlade til de for alvor etablerede virksomheder at døje med *smiler*

Jeg ved godt hvad du skriver om, - jeg oplever det samme og jeg synes også det er træls, men jeg er måske blevet lidt rundere med årene.

Nu er jeg selv blevet webbureau-ejer for en stund, og jeg forstår ikke den megen mistænksomhed der er mod især web-tilbud, - herregud hjemmesider kommer i alle former og priser.

Jeg tror det ville være pasende at lave regler for tilbudskategorien, og så lade de øvrige tråde få hver deres liv. på godt og ondt.

Er man trådstarter kan man omformulere sig, og lave et nyt indlæg. Martin Thorborg vil jo gerne have mere trafik, og det er da én af måderne *smiler*

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lækkert indlæg - helt enig - det er irriterende at indlæg skal op på 90 kommentarer fordi nogen er uenig i måden noget er skrevet på, i stedet for at forholde sig til emnet.

Godt 'initiv'. :)

Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 10:03

Synes bestemt heller ikke du er nogen idiot, dog forstår jeg ikke det kan lade folk påvirke så meget?

Det er et åbent forum, jo tilfældet med det salg der bevægede sig lidt af sporet måtte have været træls for personen der prøvede at sælge noget. Men du (eks.) kan vel være ligeglad? Forstå mig ret :-)

Det her er jo heller ikke det første "synes ikke godt om" indlæg på amino, men det vel spild af tid for jer som alm. forbruger af sitet at skrive dette til os? Fordi, er som sådan enig med dit løsningsforslag, men vi er jo ikke moderators - så dem der er utilfredse burde vel henvende sig til dem?

Hvad fik jeg så ud af dette? Jeg lavede skam bare et tudebrev over dem som laver tudebreve ;-)

Men hey, jeg er ingen guru. Kan da også være jeg fortjener en der smider et tudebrev i nakken på mig nu, efter dette (måske) ukorrekte indlæg fra min side.

Anyways, ha' en god dag alle :)

Mvh

AdamO

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 10:04

Jeg kan sagtens følge dig. Min løsning er i de fleste tilfælde at sortere pænt og undlade at blande mig i debatter der ikke fører noget konstruktivt med sig. Hvis alle gjorde dette....

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Adam

Jeg forstår dig 100 % ret :)

Det der for mig er blevet et problem, er ganske enkelt at sortere i mellem alle de underlige indlæg der kommer også guldet. For 2-3 siden var der en længere tråd om X og i den var der masser af guldkorn at hente... noget alle kunne lære af. Desværre var de kun 5 % af hele tråden og forsvandt hurtigt langt væk. 

Der er masser af områder hvor jeg er grøn bag ørerne og gerne vil lære, og der er en masse mennesker på amino der gerne vil lære mig dette. Mit problem er at vi har svært ved at finde hinanden for tiden :)

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 10:23

Jeg skimmer som udgangspunkt i personer. Hvis jeg kan oplever, at den samme person ikke har bidraget med andet end spam, så lader jeg være med at læse personens indlæg.

Det kan du spare meget tid ved, og du går som regel ikke glip af noget.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

BZR:
Jeg skimmer som udgangspunkt i personer. Hvis jeg kan, se at den samme person ikke har bidraget med andet end spam, så lader jeg være med at læse personens indlæg.

Som var det der i sin tid fik mig til at foreslå (ligesom på Euroinvestor) at man skal kunne sorteliste brugere som man ikke ønsker at læse indlæg fra.

Men blev umiddelbart afslået af MT, men han kommer vel nok til fornuft en dag Stick out tongue

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)