Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GLS og andre?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære debattør

Vi skal til at sende pakker rundt om i det ganske land.

PostDanmark har fået konkurrence af bl.a. GLS, men hvordan er jeres erfaringer med GLS og hvad synes kunderne om det at hente pakker i en Brugs og tankstation mv.

Kender I andre end GLS, der kan levere pakker billigere end PostDanmark?

Er der en sammenslutning af iværksættere, der sammen får priserne ned på pakkepost mv.?

MVH

GURU

Tilmeldt 14. Aug 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:24
Hvilken branche er du i? Der findes branche foreninger, som har special aftaler med GLS.

Sender du også til udlandet eller kun Danmark!

Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:31
Det er vores erfaring at GLS og andre kurertjenester ikke dur, når der skal leveres til private. Det er ganske enkelt for svært at få fat i anmeldte pakker.

Uanset hvad man mener om Post Danmark, så er de de eneste der kan bruges når leverancerne sker til private.

Prisen kan naturligvis være en faktor der skal overvejes i dit valg af transportør, men har du mange privatkunder, er valget efter min mening ikke særlig svær.

Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 10:45
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:20
Hejsa hvad er det der skal leveres og hvor meget er det ??

Jeg er selvstændig vognmand og vil da gerne have dig/din virksomhed som fast kunde.

Vi kører over hele landet og kan evt. lægge faste ruter i faste områder som det passer jer og jeres kunder.

Fordelen ved os er at vi ikke kører på faste tidspunkter som GLS og Post DK men når det passer dig du skriver bare hvor meget det er og hvor tit og hvilke områder så finder jeg bilerne og en GOD Pris

Lad høre fra dig

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:59
Hej Guru, og alle andre i denne tråd!

Min erfaring, efter at have prøvet stort set alt i de sidste 8 år, er at når der er tale om

leveringer til private er der kun én mulighed: Post Danmark.

Pakketransportfirmaerne, GLS - DPD - DHL osv. - kommer i normal arbejdstid, hvor

kunden sjælendt er hjemme. Deres service med at lægge en seddel, hvor der står på hvordan

man kan kontakte firmaet og aftale ny levering virker ikke. Nogen gange glemmer chaufføren

at lægge denne seddel, andre gange glemmer kunderne at de har fået den. Og pakken går retur til

dig med returhåndtering til følge, og en utilfreds kunde der ikke har fået sin bestilling.

Dit DB bliver langsomt men sikkert spist op.

Post DK har de fleste steder aften omdeling - god ting. Det koster selvfølgelig lidt mere, men

de penge er godt givet ud, efter min mening.

Så,

Privatkunder: Post Danmark

Erhvervskunder: Pakketransportfirmaer eller vognmand, alt efter godsets størrelse.

En anden ting, som p.t. er meget aktuel, er pakketransportfirmaer og vognmændenes

problemer med rekutering og oliepriser. Det har betydet, at der gennem de sidste 6 mdr.

har været stor ustabilitet for mit eget vedkommende. Nye chauffører uden kendskab til

jobbet bliver kastet ind i en bil, med store udfordringer (!) til følge. Prisstigningerne på denne type transport

kommer snart - aktuelt for mit vedkommende ca. 8-10 % ved årsskiftet.

Tilmeldt 5. Jan 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:36
At hente i en Brugs eller lignende er allerede noget Posten bruger i stor stil, så om det er GLS eller Posten - det kan være ligemeget....

Posten lukker flere og flere posthuse og GLS vil åbne 515 pakkeshops rundt omkring i hele landet.

Kunderne vil blive adviseret om hvor pakken kan afhentes - enten via brev, en seddel i postkassen eller en SMS.

Komceptet er i opstartsfasen og vi i løbet af 1 år være klar - forhåbentligt.

Der er efter min mening ingen tvivl om at GLS kan gøre det lige så godt som Post Danmark.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)