Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat giver forkerte svar om skat

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er virkelig grund til bekymring når de mennesker som skal hjælpe os med vores skattespørgsmål ikke kan selv kan finde rundt i reglerne.

http://www.dinepenge.dk/skat/artikel/skat-giver-forkerte-svar-om-skat

At svare rigtigt på hvert 3. spørgsmål er simpelthen ikke godt nok. Det værste er næsten at undskylden om at man har spurgt SKAT om hjælp ikke holder.

Hvis du har en problemstilling som har økonomisk betydning for dig - så overvej at brug de 300 kr. det koster at få et bindende forhåndstilsagn fra SKAT.

/Henrik

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 17:44

Det er et stort problem at love og regler er blevet så indviklede og virkelighedsfjerne at end ikke dem der er sat til at håndhæve og administrere dem kan finde ud af det.

Det er ikke usædvanligt at ledende politifolk giver forkerte svar om bl.a. våbenloven på tv2 krimibrevkasse!

Der burde virkelig gøres noget for at forenkle lovgivningen, den er løbet helt løbsk.

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 17:50

Ja der er godt nok forskellige svar når man ringer til deres "supporter"..

ikke alle der er helt enige, eller måske de ikke kender lovgivningen

Mikkel

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 17:53

Kim F. Rasmussen:
Der burde virkelig gøres noget for at forenkle lovgivningen, den er løbet helt løbsk.

Enig. Det er et problem når den kontrollerende myndighed ikke selv kan holde styr i reglerne. Jeg må medgive at ikke alle skattespørgsmål kan være paratviden, men så ville god kundeservice være at sige, at man ringer tilbage.

Når lovene bliver ugennemskuelige skaber det også ulighed for loven. Den der har pengene til at hive de rigtige rådgivere på banen bliver ofte dårligere stillet end den der ingen midler har.

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 17:58

Min mor arbejder med sagsbehandlinger og er i skatvæsenet en tre fire gange om ugen, Jeg citere hende "Hvor kender jeg det fra??" det sker alt for tit. 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 07:07

Jakub Slusarek:

Min mor arbejder med sagsbehandlinger og er i skatvæsenet en tre fire gange om ugen, Jeg citere hende "Hvor kender jeg det fra??" det sker alt for tit. 

Det sker virkelig tit.
Når man arbejder som revisor og tit har fat i SKAT, er det virkelig tydeligt, at de ikke har styr på reglerne.

Tror de fleste medarbejdere bare er blevet udstyret med revisormanualen, for når man ringe derind, er det tit at svaret de kommer med er direkte oplæsning herfra. Når man så siger, at man selv kan læse heri, bliver de helt paf og kan slet ikke hjælpe.

Tænk lige, hvad det vil betyde for din virksomhed, hvis du havde så dårlig service?

Mvh

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)