Peter, en almindelig HTML-side kan nu sagtens tage imod parametre. |
Uffe Fey:Peter, en almindelig HTML-side kan nu sagtens tage imod parametre.
Uffe, tak min ven - det havde jeg lige glemt :-)
Peter, en almindelig HTML-side kan nu sagtens tage imod parametre. |
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid
Uffe, tak min ven - det havde jeg lige glemt :-)
|
Hej Peter
Hvis en bruger klikker på "Refresh", så vil det skam være en ny sidevisning, og dermed ikke et bounce længere. Det lyder ikke som en aktuel ting i det konkrete tilfælde, men Googles egen definition af en bouncerate er faktisk forældet. Hvis man bruger fx. event tracking, så påvirker dette også bounceraten. Dvs. man kan have gns antal sidevisninger på 1,00 sider, og en bounce rate under 100%, fordi brugerne klikker på link eller andet, som spores med event tracking. Når det er sagt, så kan det godt være nogle få procenters margin i data, som er usikre. Det er ganske normalt i statistik, og der skal ikke så mange data til før at det ikke påvirker resultaterne i en sådan grad at man ikke kan stole på dem. men som med al anden teknik, så er der selvfølgelig de usikkerheder og fejlkilder der følger med (fx ved javascriptbaseret tracking).
Hilsen Jacob |
Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/
@jakob Tak for dit svar på refresh. |
Som Jacob også svarer - Så kan en genindlæsning af siden godt være lig endnu en sidevisning. Som der også bliver nævnt andre steder, så skal der ikke nødvendigvis være et link - Man skal blot loade scriptet igen. Mht. bounceraten, så ved jeg godt at Google skriver at det er hvor mange der har forladt et website på en given side, men jeg har nu også læst at det kan bedømmes ud fra tidsparametre. Det er jeg i hvert fald temmelig sikker på, men tager jeg fejl så tager jeg fejl. Hvor jeg skulle have læst det er i en af Avinash Kaushiks bøger. Han er om nogen en webanalytics ekspert og blogger i dag aktivt hos google. Mvh. Janus |
Jeg takker for jeres alle sammens hjælp. Jeg tror selvfølgelig efter denne tråd ikke længere på at det var google der ikke kunne regne - men mig som ikke havde tænkt over et par af de ting som kom frem i tråden :-) Tak! |
@Janus Du har ganske ret - Avinash er "THE MAN", eller rettere, Analytics ninja. Men det passer ikke at tidsforbruget har indflydelse på bounceraten. Eller... dvs. kun i negativ retning. Forklaringen ligger i måden der registreres på. Hver gang en side loades sendes et kald, som Google registrerer. Dvs. hvis en bruger er lang tid på samme side, så aner google det ikke, hvis brugeren ikke går videre til en ny side. Google registrerer nemlig tidsforskellen på de to registreringer, som tidsforbruget på side 1. Tilbage til det konkrete Spørgsmål: En bruger kan aldrig blive fjernet som bounce, blot fordi der bruges lang tid på en side. Men den anden vej derimod... Hvis en bruger er inaktiv på en side i mere end 30 minutter (ved inaktiv forstås at brugeren ikke udfører handlinger som Google Analytics registrerer), så vil næste handling tælle som et nyt besøg. Dvs. hvis jeg går ind på forsiden af dit site, går til frokost i 45 min og klikker videre, så vil jeg blive registreret som to besøg, heraf det første som bounce (og måske også det andet). I kan læse meget mere om alt dette i min bog om Google Analytics (skrevet sammen med Morten Vadskær): Analyticsbogen. (i kan hente en hel gratis udgave på 78 sider). |
Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/
Peter, hvad med at kigge i GA, hvilke sider (URL'er) der er registreret? Så kan du se hvilke sider der har fået hvor mange procenter af sidevisningerne. Du kan også se "Navigationsoversigt" over hvilke sider fx ser før eller efter forsiden. Udover refresh af siden, så vil det fx også tælle som en ny sidevisning hvis folk indne for 30 minutter klikker 2 gange på jeres søgeresultat i Google, taster url'en direkte ind i browseren eller på nogen anden vis kommer ind på de taggede sider i denne periode. Mvh Jesper Jørgensen |
Hej Peter Længe siden jeg har hørt fra dig og dine projekter Jeg har skrevet lidt om Google analytics afvisningsprocent på min blog. Hilsen René
|
Online Marketing - online markedsføring - søgemaskineoptimering og Adwords