Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget skal man stole på Google Analytics data?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey...

Vi har i Pixelhuset ikke haft behov eller tid til at lave nogen god hjemmeside til os selv, så vi har kun én side. Vi har kun haft denne ene forsiden i mere end 6 mdr.

Vi har dog en Google Analytics på siden for at se om der kommer nogen forbi.

Så slog det mig her til morgen, at når vi KUN har én side, hvordan kan vi så have en Afvisningsprocent på 92,65% og hvordan kan folk have set 1.09 sider i snit???

Afvisningsprocent burde være 100% og sider i snit burde være 1.00 dut!

Så hvis GA's data ikke er mere korrekt for sådan et lille site, hvor meget kan man så stole på GA når det er et stort site?

:-)

PS/ holder ellers meget af GA!

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 13:01

Peter Lauge:

Hey...

Vi har i Pixelhuset ikke haft behov eller tid til at lave nogen god hjemmeside til os selv, så vi har kun én side. Vi har kun haft denne ene forsiden i mere end 6 mdr.

Vi har dog en Google Analytics på siden for at se om der kommer nogen forbi.

Så slog det mig her til morgen, at når vi KUN har én side, hvordan kan vi så have en Afvisningsprocent på 92,65% og hvordan kan folk have set 1.09 sider i snit???

Afvisningsprocent burde være 100% og sider i snit burde være 1.00 dut!

Så hvis GA's data ikke er mere korrekt for sådan et lille site, hvor meget kan man så stole på GA når det er et stort site?

PS/ holder ellers meget af GA!

De tal du nævner hænger ikke helt sådan sammen som du ser dem. F.eks. så kan din afvisningsprocent godt være rigtig. De sidste procenter er blot besøgende som google fortolker som at læse din hjemmeside. Det bliver typisk afgjort af hvor lang tid de er på siden.

At du også kan have flere sidevisninger, kan igen godt være fordi, at de få interesserede du nu en gang har, gå ind på din side endnu en gang - Bare for at være sikker. (Eller hvis du har en "Forside" knap eller andet link til dig selv på sitet)

Men Google er nu så sikker i sin data som det næsten kan blive med den teknologi. Der findes andre tracking metoder, men javascript er nu ganske glimrende. 

Så hold du forsat bare meget af GA ;)

Mvh.

Janus

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 14:06

@Janus: tror du at GA tæller det som 2 sider hvis man genindlæser siden?

Google siger følgende om Bounce rate:

Bounce rate is the percentage of single-page visits or visits in which the person left your site from the entrance (landing) page.

Ifølge den måde jeg læser den tekst på burde min bounce rate være 100%.

Dit forslag til hvorfor der er mere end en sidelæsning pr bruger holder ikke. Der er ikke nogen links til siden selv.

Så jeg undre mig stadigvæk over de tal GA viser mig.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2235
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 14:10

Kristian Ole Rørbye

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 14:15

MMarketing:

Nix - disse sider har ikke vores Google Analytics kode på og har ikke noget med www.pixelhuset.dk eller pixelhuset.dk at gøre. 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 14:16

Peter Lauge:

Eftersom at jeres website svarer på flere url's selvom der kun er én side, kan det også være grunden.
Fx kan jeres side ses både via http://pixelhuset.dk/ og http://pixelhuset.dk/default.htm og http://pixelhuset.dk/default.asp eller fx http://pixelhuset.dk/default.htm?googleid=yes

Det kan være en af grundende, men du burde kunne se i din analytics om Google Analytics betragter det som forskellige sider eller ej.

edit: og for den sags skyld svarer jeres website også på både www.pixelhuset.dk og pixelhuset.dk uden www foran. Dvs. en klassisk duplicate content problematik, hvor google typisk ser dette som værende 2 forskellige sider med samme indhold.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2235
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 14:21
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Kigger du i kildekoden på f.eks: www.pixelhuset.dk/?/illustrationer.html finder man Jeres google analytics kode:

<script type="text/javascript">
var gaJsHost = (("https:" == document.location.protocol) ? "https://ssl." : "http://www.");
document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));
</script>
<script type="text/javascript">
try {
var pageTracker = _gat._getTracker("UA-13142606-1");
pageTracker._trackPageview();
} catch (err) { }</script>

Kristian Ole Rørbye

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 14:23

@Lars: Jeg tror ikke på det kan være et problem at siden findes med og uden www. Der er jo ikke noget link mellem siderne.

Den eneste grund jeg kan forestille mig at der er læst 1.09 sider pr bruger, må så være at en bruger har klikker på et link med www.pixelhuset.dk og lidt efter har klikket på et link uden www til pixelhuset.dk

Siden er en alm html side så den tager ikke imod parameter.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 14:29

MMarketing:

Kigger du i kildekoden på f.eks: www.pixelhuset.dk/?/illustrationer.html finder man Jeres google analytics kode:

Aha - det kan være en god grund. Hvis en bruger har fundet os på nettet hvor vi er kommet frem felre gange i samme resultat. Og først klikket på en gammel sider der ikke findes mere, den du linker til, og der efter klikker på et andet resultat til samme side.

God set - det havde jeg ikke lige tænkt på. Troede den side var ude af googles.

Tak! :-)

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 14:29

Peter Lauge:

@Lars: Jeg tror ikke på det kan være et problem at siden findes med og uden www. Der er jo ikke noget link mellem siderne.

Den eneste grund jeg kan forestille mig at der er læst 1.09 sider pr bruger, må så være at en bruger har klikker på et link med www.pixelhuset.dk og lidt efter har klikket på et link uden www til pixelhuset.dk

Siden er en alm html side så den tager ikke imod parameter.

Der behøves nu ikke være noget link mellem siderne - Google måler IKKE at der er klikket på et link, men istedet at deres tracking kode er kørt på en side loadet i browser. Dvs. at jeg godt kan have en hjemmeside med 10 sider uden nogen former for links. Hvis jeg så manuelt besøger dem ved at taste adresserne i min browser, så vil alle 10 sider blive registreret og tælle med i Google Analytics statistikken.

Men det kan selvfølgelig også være at nogen har fundet jeres hjemmeside link steder hvor det både fremgår med og uden www, og derefter klikket ind på begge i samme browser session.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)