Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SNYDT ----

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen

Jeg har været her før og har fået nye leverandører også videre. Tusind tak.

Men jeg har stødt på en STOR problem.

Det drejer sig om jeg har købt varer fra udlandet og har betalt dem. Men min "ny" leverandør nægter sende til mig efter betaling. Jeg har prøvet trække penge tilbage via bank, men ingen nytte., kan ikke lade sig gøre!!!

Hvad gør man ? hvad er den næste skridt ?

Håber får et lille hjælp herfra, kan ikke passe, at det er kun mig der har prøvet den grimme oplevelse.

mvh

Matta

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:06
Har du prøvet at melde det til politiet som tyveri/bedrageri? Ellers kan du købe en vejledningstime hos en advokat, hvis det er et større beløb det drejer sig om.
Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 15:47
Det er slemt, jeg kender desværre ikke en umiddelbar løsning på dit nuværende problem og tror måske, at du skal håbe på, at din leverandør kommer på bedre tanker eller at der er tale om en misforståelse mellem jer.

M.h.t. fremtidige indkøb i udlandet, så kan du evt overveje at snakke med din bank om at åbne det der hedder en remburs - kort beskrevet, så deponere du betalingen i banken og din leverandør modtager kun denne betaling, mod at udlevere de originale forsendelsesdokumenter for den købte vare - samtidig skal du så også overveje at benytte et inspektionsfirma, som kan kontrollere forsendelsen fra leverandøren før den går af sted.

Det skal dog siges, at denne fremgangsmetode selvfølgelig fordyre og besværligør dit indkøb en del.

Handel med udenlandske leverandører er ikke nødvendigvis farligt, men det kræver en størrer grad af tillid - især hvis man ikke kender den pågældende leverandør eller dennes rygte i forvejen.

Mvh

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 15:52

Hvad er årsagen til at han nægter at sende varerne? hvor i verden er leverandøren fra?

Har du evt. forsøgt at kontakte leverandøren telefonisk, for at høre hvad der foregår?

Prøv evt. at kontakte den danske ambassade i det pågældende land, de vil formodenlig kunne hjælpe dig videre.

Det nytter intet at forsøge hos politiet, da de ikke har nogle muligheder for at gøre noget, det er jo ikke en gang sikkert at der er tale om bedrageri.

Ravn

Tilmeldt 15. Oct 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 21:07
Øv - den er grim

Hvor er det købt? Jeg kender ikke løsningen - der er nok ikke meget at gøre Men prøv måske ambassaden som en anden foreslår.

En anden gang: Vi har altid egen speditør: der bliver betalt på stedet når fragtmanden henter. Det vil sige begge ting udleveres samtidig. Dette har vi også gjort i USA og det er gået helt problemfrit.

Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:02

Hvilket land drejer det sig om?

Du skal undersøge om det pågældende land er tiltrådt: CISG, Internordisk aftale eller ikke har tiltrådt CISG.

Ved CISG gælder:

Foreligger der væsentlig forsinkelse, kan køber hæve købet, jf. CISG art. 49 stk. 1. Litra a. jf. art. 45.

Nu har du ikke skrevet, hvor stort et beløb det drejer sig om, eller noget om leverandørens størrelse, men det bedste vil være at tage kontakt til en advokat, og få ham til at sende en skrivelse omhandlende ovenstående.

Juridisk står du stærkt, især hvis du har ordrebekræftigelse med aftalt tid for levering osv. samt dokumentation (din bankoverførsel), for rettidig betaling.

Mv.

Kjærbo

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 20:24
Hej

du kan i stedet for rembus som er helt sikker også anvende CAD Cach against documents det er mere simpel form end remburs men giver dig også sikkerhed for udlevering af varerne, jeg går ud fra at det er leverandørens vilje til at levere der mangler.

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 14:29
Nybegyndere såvel som garvede rotter kan blive snydt af en leverandør.

Vedr import fra f.eks Kina eller Østen generelt:

Hvadenten det kaldes en remburs eller Cash against documents eller noget helt treide, så er der intet der forhindrer leverandøren i at rende fra en aftale alligevel.

Mht til remburs og eksempelvis cash against documents, så skal man være opmærksom på, at begge dele drejer sig om at leverandøren får sine penge mod udlevering af de originale fragtdokumenter - så vidt så godt, men fragtdokumenterne alene sikre på ingen måde at varerne så også er iorden eller iht det man har aftalt. Dette sikre man sig reelt kun ved at handle med leverandører man kender særdeles godt eller ved at sørge for grundig inspektion af varerne før disse afskibes/sendes fra leverandøren - der findes adskellige professionelle firmaer der klarer den slags.

Køb hos leverandører du kender i forvejen.

Skal du købe hos en ny leverandør, så få fremsendt varerprøver eller start med at købe et mindre parti - så  kan  man kontrollere varerne/kvaliteten og samtidig se leverandøren lidt an - du mister ikke så mange penge hvis du bliver snydt.

Er du nybegynder med seriøse forretningsplaner, så søg hjælp via professionelle agenter  som allerede opererer  i samme land som leverandøren og benyt professionelle transportfirmaer - det koster lidt extra, men er nok det værd i det lange løb.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)