Det er højst sandsynligt den samarbejdspartner som det kinesiske shipping-firma arbejder sammen med. Det ville være det nemmeste.
Til en anden gang kan jeg anbefale dig at du bestiller til din hovedør. Dvs. kontakter en speditør, som henter pakken hos din leverandør, indfortolder og leverer den til din adresse.
Det andet som du har gang i kan blive meget bøvlet og dyrt, inden du får varen hjem til din adresse. Især når man ikke har forstand på indfolding osv.
Til orientering skal din virksomhed være importør-registreret for at bruge dem i virksomhedsøjemed.
Håber det lykkedes dig. Når det først kører, så er det en fornøjelse.
Det er ikke så meget spørgsmålet om at det fylder/vejer meget, men mere indfortoldningen som er en ren papirjungle, hvis man selv skal gøre det.
Jeg tror ikke du ser nogen nævneværdig forskel i pris, hvis man får fragten med i Danmark. Jeg vil altid anbefale dør-til-dør transport, når man ikke ved mere om indfortoldningen.
Jeg fik et tilbud fra et par speditører, men prisen var ca. 2-3 gange så høj som fabrikkens, fordi de sender så mange varer ud til alle steder i verden.
Og der er kun en måde at lære at indfortolde på :)
Jeg var mere bange for om mine varer bare ville stå i en eller anden container som var umulig at finde i kbh, hvis jeg ikke havde en aftale med en speditør i forvejen. Men hvis jeg skal kan ordne indfortoldningen og kan hente varerne, så bør det ikke være et problem?
Grunden til at jeg valgte at få dem til at sende er at det ikke fylder/vejer så meget, så jeg kan uden problemer hente det i havnen selv.
Hej Janus
Det lyder som om du er ved at blive snydt mht. transporten, Normalt vil man aldrig sende små gods mængder med skib, da håndteringsomkostningerne bliver alt for store. Det du højs sandsynligt vil komme ud for er at du vil blive afkrævet en del penge for div. havne håndteringsgebyrer samt et speditions gebyr , samlet bliver en meget dyr fornøjelse.
Ved du noget om hvad dit gods vejer og pakkens størrelse?
Det er COSCO de sender med, hvis det var per båd, men efter lidt opklarende spørgsmål da jeg spurgte ind til hvilket firma de havde sendt det med fandt jeg ud af at det var via DHL fordi de har nogle afsindig gode rater med dem hvis det er under 1 kubik meter (og det var lige under 1 kubik meter her i første omgang)
Ved ikke om nogen af jer kan sige noget godt/dårligt om COSCO? (kender dem ik sådan lige)
Det er ganske rigtigt at man oftes skal op på ca 1 kbm. før det kan betale sig med skib. Min erfaring med søfragt er dog at kineskerne prøver at snyde mht priserne (det er i fagsproget kaldet kickback), ved at du i sidste ende kommer til at betale en masse penge for havnegebyr, handling og fortoldning. Det sikreste og i sidste ende ofte den billigste løsning er at få en dansk speditør til at give dig et tilbud med en "ALL IN" pris på hele transporten. Så vesd du nøjagtigt hvad transporten kommer til at koste dig til din dør.
Har du yderlige spøgsmål er du meget velkommen til at sende en privat besked.