Nu har jeg endelig fået en "ny" hjemmeside til firmaet. Der er ikke sket de vilde ændringer, men nu er siden gået fra at være ren ftp side til at være en joomla side. Kom endelig med ros og kritik hvis der er noget der kan gøres bedre. Mvh |
Først vil jeg sige, at jeg godt kan lide, at indholdet er kort og overskueligt - ikke for meget "tom" info. Men så tænker jeg også, at denne side ikke lige springer i øjnene som blikfang og fiskekrog for nye kunder. Her er min personlige feedback:
- Forsiden:
- Den kunne godt strammes op med mere klare linier og et mere "prof" indtryk. Især når jeg klikker ind og ser nogle af de samarbejdspartnere I henvender jer til. Jeg ville nok tænke "nystartet firma, der måske ikke har helt styr på det" hvis jeg satte mig i stolen hos et IT firma eller et reklamebureau og landede på jeres forside.
- Menuerne er forvirrende - jeg kan ikke intuitivt gennemskue forskellen på venstremenuen og topmenuen til højre - nogle af linksene går igen...? Forslag: Beslut jer for hvad de to menuer skal bruges til (altså en fællesnævner for hver menu), og så stram op så links kun forekommer én gang hvor det er logisk - eller nedlæg den ene menu.
- Hovedbudskabet midt på forsiden retter sig indad mod jer selv og ikke mod det som kunderne vinder ved at vælge jer som samarbejdspartner. Nu sætter jeg mig i kundens sted igen: "Fint at I vil være min foretrukne samarbejdsparter, men hvis jeg skal vælge jer, hvad vinder/tjener jeg så på det?"
- Om firmaet:
- Især de to sidste afsnit bør strammes op sprogligt - der er lidt misforståede ordvendinger og flere sprogfejl. Jeg uddyber gerne :-)
- Referencer:
- Når I bruger dette ord, forventer jeg navngivne firmaer i listen - ellers bør I måske undlade det, eller spørge enkelte af jeres kunder om I må skrive deres navn på referencelisten. I skriver et andet sted, at I gerne vil skabe en "god og fortløbende kontakt med potentielle kunder." Det må betyde at I har nogle faste kunder. Ellers så omdøb siden til "Hvem henvender vi os til?" - så dækker det bedre det I reelt skriver.
- Generelt: Brug billeder til at illustrere de konkrete positive salgssituationer I taler om at I tilbyder. Brug billeder af jer selv - jeg savner lidt et indtryk af jer og jeres "karma" ;-)
Det blev en ordentlig omgang - held og lykke med siden og firmaet.