Vores lille firma blev i fredags "franarret" bestjålet en Promag Softy 221B/P softicemaskine til værdi a 50000 kr.
Herudover en "BRAS" trekammer slushicemaskine. Fyren som afhentede tingene efterlod falsk navn og adr, samt telefon nr.
Vi tog dog nummeret på hans varevogn og melder ham nu til politiet.
Vi har nu lejet ud i 9 år og er aldrig blevet plattet, men nu skulle det altså ske. Hvordan står man rent retsmæssigt når idioten har fået tingene udleveret af os ?
Vores lille firma blev i fredags "franarret" bestjålet en Promag Softy 221B/P softicemaskine til værdi a 50000 kr.
Herudover en "BRAS" trekammer slushicemaskine. Fyren som afhentede tingene efterlod falsk navn og adr, samt telefon nr.
Vi tog dog nummeret på hans varevogn og melder ham nu til politiet.
Vi har nu lejet ud i 9 år og er aldrig blevet plattet, men nu skulle det altså ske. Hvordan står man rent retsmæssigt når idioten har fået tingene udleveret af os ?
M.v.h.
Av hvor en træls en.
Man må da håbe at han er en af de dumme tyve og det er vedkommendes egen bil og ikke en han har 'lånt'.
Havde i en mistanke siden i selv noterede nummeret?
Ikke for at være pessimistisk, men så tror jeg at hvis han har brugt tid og energi på at lave falske dokumenter, ID osv. så kan man sikkert regne med at nummerpladerne til bilen også er "lånt".
Men håber da helt klart i får fingrene i ham, det er nemlig den slags der går det svært for os andre at drive alm. virksomhed uden at skulle have valide beviser for alt imellem himmel og jord.
Fyren som afhentede tingene efterlod falsk navn og adr, samt telefon nr.
Hvordan opstod kontakten? Ringede eller mailede han eller noget helt 3 ?
Mange ting kan ses på ens telefon regning (med dommerkendelse) det hjælper så lige lidt hvis det er taletid han har ringet fra.
/allan
Jeg tror desværre at det her drejer sig om en professionel tyv, da en softice maskine ikke lige er noget man hopper ind på det nærmeste værtshus og afsætter for en 500,- og flaske vodka. Den slags tyverier er som regel bestilings arbejde og udført af folk der har prøvet det før. Derfor er det også næsten helt sikkert at vedkommende har brugt taletidskort (derfor det efterhånden er en god idé at man skal fremvise pas, ved køb af taletidskort, ligesom man skal i f eks. spanien. Pga. terror osv.)
Men jeg håber i får jeres ting tilbage, for det er virkelig kedeligt hvis han skal slippe afsted med det. Det er nu alligevel mange penge at miste.
Jeg ville nok lige holde øje med DBA.dk og Gul og gratis det næste stykke tid, og evt. holde øje med nyåbnede is butikker osv. i omegnen.
Desværre dækker forsikringen ikke, !!! så pengene er nok tabt.
Vi ærger os ad h...... til over at kunne være så naive, men det er jo svært når man også gerne vil have kunder. Til sammenligning kan man sige at selv om vi har giftkasser langs hussoklerne, så har der alligevel været besøg af en rotte i bygning i vinter........
Langt værre er det at ideen med sådan en udlejningsforretning går fløjten. Vi kan jo ikke forlange 20000 kr i depositium når folk skal leje sådan grej.