Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webudvikler, hvad lægger man selv vægt på, og er det det samme som kunderne

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Når man sommetider har en ledig stund, kommer man jo til at tænke lidt over tingene.

Jeg kom til at spekulere på om vi egentligt "rammer" rigtigt med de værdier som vi selv vægter ?

Webudviklere, hvad vægter i ?

og hvad vægter de almindelige ikke særligt IT kyndige kunder egentligt ?

Så det er vel egentligt et oplæg til at få lidt feedback fra både jer om udviklere og så jer som er aftagere af vores produkter. Ikke på om det er fede designs og smarte funktionaliteter man leverer, nogle kunder ønsker en simpel side uden dikkedarer og andre ønsker jo som sagt en side der kan en masse og ser popsmart ud....
Det er de "bløde" værdier, hvis det hedder sådan kundeservice, kundebetjening og den slags.

Nogle af de ting jeg vægter højest selv er :

• At sætte sig ind i kundens behov , og derved kunne give det bedste bud på opgaven
  • At være ærlig over for kunden, omkring hvor det kan være/blive problematisk at få det til at "spille"
  • At rådgive kunden på bedst mulig måde, og ikke bare med ekstra salg for øje.
  • At kunden får hvad han betaler for. (og selvfølgelig også at kunden betaler for hvad han får)
  •  At følge op overfor kunden ret hurtigt, både på spørgsmål og komme med en status opdatering når det er relevant
  • At prøve at undgå alt for tekniske begreber i min kommunikation med kunden, og hvis der alligevel er noget der skal med, så skære det lidt ud i pap, og gerne flere gange til kunden har forstået det.
  • At levere til aftalte tidspunkter.
  • At melde fra hvis man ikke kan stå inde for det kunden ønsker at man skal lave (Har sagt fra et par gange overfor kunder fordi jeg ikke vil lægge navn til det lavede, så vil jeg hellere lade være med at lave det....)
  • Overall at levere en god service i en høflig tone, både før, under og efter at kunden har gjort brug af os,

Nogle af ovenstående punkter kan man vel sige er flettet ind i hinanden, og bør være en selvfølge, men man hører desværre ofte at det ikke er tilfældet.

Tid kan selvfølgelig og gøres altid op i penge, men man kan også kigge for meget på klokken så tingene bliver akkord arbejde som hverken udvikleren eller kunden bliver tilfreds med i længden......

Kunden skal når han henvender sig, ikke føle at hverken hans projekt eller han er en del af et samlebåndsprodukt.

Jeg får f.eks. jævnligt spørgsmål fra mine kunder omkring spørgsmål, som måske slet ikke lige har noget som helst at gøre med den hjemmeside som jeg er ved at lave til dem, kan være omkring Thailand, omkring et eller andet program de bruger på deres pc eller noget helt tredje......Der er så min opfattelse, at jeg yder gerne den ekstra lille "service" at svare på andre spørgsmål end lige de rent forretnings mæssige, det tager måske 5-10 minutter af din tid, men styrker dit "forhold" til kunden. Nu skal det ikke forståes på den måde at man skal gøre alt for at tækkes kunden, selvfølgelig skal man trække nogle grænser....

Det man giver godt ud, kommer sjældent dårligt tilbage...... er vel egentligt det jeg har prøvet at skrible ned ovenfor...........Jeg gør nogle ting rigtigt, andre ting gør jeg sikkert fuldstændig hen i vejret forkert.

Mener dog at man skylder de kunder som har valg at gøre forretning med en, at yde dem en ordentligt service, det BØR være hjørnestenen i enhver forretning.

Men hvad vægter i andre, både kunder og leverandører ??

Er det bare 1.2.3 færdig bang farvel med jer eller ?

Glæder mig til at høre jeres indput

Hilsen Claus

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 10:34

Hej Claus.

Jeg er selv webudvikler med speciale indenfor stortset alt der drejer sig om hjemmesider, heriblandt php, asp.net, flash, server side programmering, html, css, flash, jquery osv.

Da jeg var ny, og lige begyndt at sælge hjemmesideløsninger, der oplevede jeg tit at kunden hele tiden kom med flere ting der skulle bygges på hjemmesiden, som skulle være med i den aftalte pris fra start af.
Det har jeg lært meget af, og skriver nu for hver kunde en kravspecifikation, på hvad det er jeg præcist skal lave, og hvad der ikke skal laves.

Nå, men nok om det.

De ting du vægter højest, er næsten identiske med mine.

Den med at sætte sig ind i kundens behov betyder utroligt meget for mig, fordi kan man ikke det, jamen så kan man ikke få bikset den helt rigtige løsning sammen til kunden.

Jeg går også utroligt meget op i at kunden er tilfreds med det stykke arbejder jeg har ydet, og er kunden ikke det, jamen så starter jeg med glæde forfra, for at gøre kunden 100% tilfreds.

Jeg prøver at være meget flink overfor kunderne, såvidt at de ved at jeg har ydet mit bedste for at gøre dem tilfredse, og det giver næsten altid bagpote.
Mange af de kunder jeg har haft, er vendt tilbage fordi de har en ny side der skal udvikles, eller skal have udarbejdet et nyt design til deres side, og det gør så også at kunden anbefaler mig til andre, det har jeg ihvertfald oplevet tit.

Det var min "små" ord :-)

Mvh.

Emil D. Pedersen.

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 11:11

Hej Claus

Du er selv inde på de helt rigtige punkter, som enhver webudvikler døjer med. Jeg har arbejdet med forskellige webudviklere igennem årene og der er et væld af forskel på hvordan man som kunde bliver håndteret. Desværre har webudviklere en tendens til at fokusere meget på deres eget fag samt begreber, når de snakker med kunderne.

Jeg ved godt det er at generalisere, men 9/10 gange render man ind i webudviklere som bruger begreber som: php, asp.net, html, css, flash, jquery etc. Kunden står som et stort spørgsmåltegn og ikke aner hvad webudvikleren snakker om.

Kunden har ikke mulighed for at læse grundig op på de forskellige begreber, hvad er fordele og ulemper, hvad passer direkte til mit behov i denne specifikke situation osv. (det jo en af grundene til man tager fat i en webudvikler). Derfor tror jeg i høj grad man som webudviklere virkelig skal overveje hvordan man bruger de faglige begreber. Det afhængig selvfølgelig af hvor erfaren kunden er, hvor det op til den enkelte webudvikler at finde ud, hvordan kunden skal snakkes til.

Jeg selv arbejde i mine unge dage i Radio/TV afdelingen i Kvickly Xtra, hvor man igennem årene fandt ud af hvordan man skulle snakke til unge, gamle, familie par, singler, mand, kvinde etc. Der er virkelig forskel på hvordan man snakker til folk, og det har en direkte betydning for hvor gode chancer du har for at sælge din ydelse eller produkt. At læse kunden og sætte sig i kundens sted er en kunst i sig selv, men lærer du det, så kan du tro der skabes en loyalitet, som giver konvertering med det samme, samt i fremtiden.

Rosenstand har skrevet en fantastisk artikel om noget så banalt som almindelig kundepleje. Selvom vi alle går og tænker sådan skal det gøres, så er det langt fra størstedelen som faktisk gør det. Det handler jo ikke kun om at sælge sin ydelse eller produkt, men man skal især også kigge på den service/ support der ligger uden omkring - for det ofte her man virkelig kan udskille sig fra sine konkurrenter.

Jeg selv går meget op i at skrive ordenligt og totalt pædagogisk til mine kunder, samt her på Amino. Jo mere man pinsler ud, jo hurtigere forstår kunden hvad det går ud på, og han/ hun føler sig ordenligt behandlet. Desværre er mange i Danmark blevet lidt for griske og bare vil have volume igennem, men hvorfor ikke skrue op for kvaliteten og så bare forlange lidt ekstra i timen, til de kunder som rent faktisk vil betale for at blive behandlet ordenligt fra top til tå.

Jeg er nok også lidt konservativ på det område, men jeg kan sgu godt lide at sætte en ære i mine ydelser, derfor er det virkelig noget jeg har gået og tænkt igennem, og stadig arbejder på hver dag. Det var lige mine 50 cents, håber det kan bruges Yes

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 11:19

René - Adwords mand:

Hej Claus

Du er selv inde på de helt rigtige punkter, som enhver webudvikler døjer med. Jeg har arbejdet med forskellige webudviklere igennem årene og der er et væld af forskel på hvordan man som kunde bliver håndteret. Desværre har webudviklere en tendens til at fokusere meget på deres eget fag samt begreber, når de snakker med kunderne.

Jeg ved godt det er at generalisere, men 9/10 gange render man ind i webudviklere som bruger begreber som: php, asp.net, html, css, flash, jquery etc. Kunden står som et stort spørgsmåltegn og ikke aner hvad webudvikleren snakker om.

Kunden har ikke mulighed for at læse grundig op på de forskellige begreber, hvad er fordele og ulemper, hvad passer direkte til mit behov i denne specifikke situation osv. (det jo en af grundene til man tager fat i en webudvikler). Derfor tror jeg i høj grad man som webudviklere virkelig skal overveje hvordan man bruger de faglige begreber. Det afhængig selvfølgelig af hvor erfaren kunden er, hvor det op til den enkelte webudvikler at finde ud, hvordan kunden skal snakkes til.

Jeg selv arbejde i mine unge dage i Radio/TV afdelingen i Kvickly Xtra, hvor man igennem årene fandt ud af hvordan man skulle snakke til unge, gamle, familie par, singler, mand, kvinde etc. Der er virkelig forskel på hvordan man snakker til folk, og det har en direkte betydning for hvor gode chancer du har for at sælge din ydelse eller produkt. At læse kunden og sætte sig i kundens sted er en kunst i sig selv, men lærer du det, så kan du tro der skabes en loyalitet, som giver konvertering med det samme, samt i fremtiden.

Rosenstand har skrevet en fantastisk artikel om noget så banalt som almindelig kundepleje. Selvom vi alle går og tænker sådan skal det gøres, så er det langt fra størstedelen som faktisk gør det. Det handler jo ikke kun om at sælge sin ydelse eller produkt, men man skal især også kigge på den service/ support der ligger uden omkring - for det ofte her man virkelig kan udskille sig fra sine konkurrenter.

Jeg selv går meget op i at skrive ordenligt og totalt pædagogisk til mine kunder, samt her på Amino. Jo mere man pinsler ud, jo hurtigere forstår kunden hvad det går ud på, og han/ hun føler sig ordenligt behandlet. Desværre er mange i Danmark blevet lidt for griske og bare vil have volume igennem, men hvorfor ikke skrue op for kvaliteten og så bare forlange lidt ekstra i timen, til de kunder som rent faktisk vil betale for at blive behandlet ordenligt fra top til tå.

Jeg er nok også lidt konservativ på det område, men jeg kan sgu godt lide at sætte en ære i mine ydelser, derfor er det virkelig noget jeg har gået og tænkt igennem, og stadig arbejder på hver dag. Det var lige mine 50 cents, håber det kan bruges Yes 

Er helt enig med dig omkring det med at fortælle kunden at man fx. laver siden i php o. lign.
Der er jeg så 1 ud af de 10, som forklarer kunden hvad det hele går ud på, så han/hun får et indblik på det.

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)