Hej Aminoer Jeg kunne godt bruge lidt input på et nyt tiltag jeg går og overvejer. Jeg har i mange år arbejdet med nyhedsbreve og snakket med utallige af webshops som ikke benytter sig af dem - eller ikke har evnerne eller tiden til at sende dem ud. De mister derfor omsætning på de allerede eksisterende kunder som de har i deres kundekartotek. Jeg går derfor og overvejer en service hvor en webshop har mulighed for at ligge ansvaret i vores hænder, hvor Pinkmarketing skal stå for: - Strategi for hvilke produkter, priser, udsendelsestider og tilbud der skal markedsføres i nyhedsbrevet (udarbejdes sammen med kunden) - Segmentering og strukturering af maillister, så markedsføring kan blive præciseret til de rette eksisterende kunder og dermed skabe højest konverteringsgrad - Udarbejdelse af tekster til nyhedsbrevet (evt. i samarbejde med tekstforfatter) - Udarbejdelse af grafik til nyhedsbrevet (billeder der fokusere på call-to-action) - Opstilling på vores nyhedsmail platform hvor alt bliver sendt ud fra - Tracking af nyhedsbrevets resultater (salg og effektivitet) - Månedlig rapportering af resultater - Fast månedlig pris for ovenstående (x antal kr. pr. udsendt nyhedsbrev) Da jeg selv har gået og diskuteret det med mange i mit netværk, er tiden inde til jeg får jeres syn på det - da det kræver et stort setup fra vores side. Kunne denne ydelse være interessant? |
Hej René
Jeg syntes det lyder som en rigtig god idé. HVIS du kan få folk overtalt til det.
Men jeg tror der er mange webshop ejere der sidder derude og ikke rigtig ved hvad de skal gøre mht. nyhedsbreve.
Nogle af dem får måske aldrig udsendt nogle, mens andre sender ud i stor stil, uden af tracke på det. Måske endda uden at overveje hvad de skal skrive om. De sender dem måske også ud kl. 07.00 om morgenen, der hvor folk har allermest travlt med at rydde op i deres indbakke.
Jeg er overbevist om at hvis du får forklaret kunderne dette på en god måde (måske med nogle tal fra tests) så er de solgt.
Håber du kunne bruge det