Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blogger eller Wordpress ? Hvad er bedst ift SEO, vedligeholdelse og administration etc ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra 90292 Los Angeles
Tilmeldt 24. Jan 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer !

Håber I kan hjælpe, jeg er ved at finde fordele /ulemper ved de to CMS-løsninger, WP og Blogger.

Jeg har købt domænet  "kunstnerblokken.dk",  hvor der vil blive skrevet diverse artikler, postet skitser, omtalt kommende udstillinger etc, fra en lille håndfuld prof. kunstere. 

Altså flere authors/brugere på samme blog. Ingen google-ads ;-)

Dog er jeg i tvivl om, hvorvidt jeg skal bruge Blogger eller WP.

Hos web10 kan jeg have en wp-blog hostet og uploade min template via ftp - med blogger kan jeg uploade min template som xhtml, men skal tilsyneladende sidde og håndkode URL'erne til samtlige jpg'r, png'er og hvad har vi ... og det ooooorker jeg ikke ...- Tilgengæld er jeg fortrolig med blogger's interface, og multiple authors er nemt at sætte op ...

Men hvad skal jeg ellers være opmærksom på ?

Er det ene system fx bedre end det andet ift. SEO ?

Og er en fordel at have bloggen liggende på web10's server, hvor jeg løbende selv tager backup, eller ?

På forhånd tak,

CM.Cooper

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 19:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

CM.Cooper:

Hej Aminoer !

Håber I kan hjælpe, jeg er ved at finde fordele /ulemper ved de to CMS-løsninger.

Jeg har købt domænet  "kunstnerblokken.dk",  hvor vil blive skrevet diverse artikler, postet skitser, omtalt kommende udstillinger etc, fra en lille håndfuld prof. kunstere. Ingen google-ads ;-)

Altså flere authors/brugere på samme blog.

Dog er jeg i tvivl om, hvorvidt jeg skal bruge blogger eller WP.

Hos web10 kan jeg have en wp-blog hostet og uploade min template via ftp - med blogger kan jeg uploade min template som xhtml, men skal tilsyneladende sidde og hårdkode URL'erne til samtlige jpg'r, png'er og hvad har vi ... og det ooooorker jeg ikke ...- Tilgengæld er jeg fortrolig med blogger's interface, og multiple authors er nemt at sætte op ...

Men hvad skal jeg ellers være opmærksom på ?

Er det ene system fx bedre end det andet ift. SEO ?

Og er en fordel at have bloggen liggende på web10's server, hvor jeg løbende selv tager backup, eller ?

På forhånd tak,

CM.Cooper

Hvis du udelukkende tænker på SEO skal du holde dig langt væk fra blogger, samt andre eksterne services som du ikke selv har fuld kontrol over. Tjenesten kan lukke, of du har svært ved at redirecte dine gamle blogposts til et nyt site, hvis du ønsker at flytte din blog.

Jeg har skrevet lidt mere om problemstillingen på http://emil-blucher.dk/blog/drop-andres-domaene - hvis du vil vide mere

/ Emil Blücher

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 00:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg ville også klart gå efter Wordpress. Hr kan du selv få fuld kontrol over din html og selv tage back-up af dine data hvis du ønsker dette. Og så flytte server hvis det skulle være ønsket senere. Hvis ikke du er teknisk kræver det lidt hjælp at sætte en god SEO Wordpress op. Samt der er en del sikkerhed man løbbende skal opdatere WP og div plugins. WPer det mest brugte system og derfor går mange hackere efter det. Men jeg er sikker på at du kan få hjælp til alle dine WP udfordringer her på Aminos. :-)
Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 04:59

CM.Cooper:

Hos web10 kan jeg have en wp-blog hostet og uploade min template via ftp

Lad nu være med at tage det billigste nord for alperne, når du skal bruge det professionelt.

Brugerne ved vist god hvad de mener om det :

http://www.trustpilot.dk/review/www.web10.dk

Der har igennem den sidste måneds tid været en heftig debat for og imod det man kan komme udfor :

http://ekstrabladet.dk/find/?q=buydomains.dk&eb_sog=S%D8G

Kig dig om efter nogle ordentlige anmeldelser, sektionen nederst kunderne anbefaler :

http://www.stopbuydomains-dk.eu/

Har du råd til et svipser, er det da ok, men nu har du fået et grundlag for at komme videre.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 07:24
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er enig med mange øvrige herinde. Wordpress og et webhotel er vejen frem. 

Det behøves ikke nødvendigvis være en 1-click install, Wordpress er rimelig let at arbejde med uanset. Jeg er sikker på, at hvis du køber et webhotel, så kan du få masser af hjælp til at få en Wordpress op at stå her på Amino

Easy Webhost:

CM.Cooper:

Hos web10 kan jeg have en wp-blog hostet og uploade min template via ftp

Lad nu være med at tage det billigste nord for alperne, når du skal bruge det professionelt.

Brugerne ved vist god hvad de mener om det :

http://www.trustpilot.dk/review/www.web10.dk

Der har igennem den sidste måneds tid været en heftig debat for og imod det man kan komme udfor :

http://ekstrabladet.dk/find/?q=buydomains.dk&eb_sog=S%D8G

Kig dig om efter nogle ordentlige anmeldelser, sektionen nederst kunderne anbefaler :

http://www.stopbuydomains-dk.eu/

Har du råd til et svipser, er det da ok, men nu har du fået et grundlag for at komme videre.

Jeg skal naturligvis ikke blande mig i din markedsføring, men fra mit synspunkt virker det ikke super objektivt, at du reklamerer for en side, som kun anbefaler dit firma. 

En side, hvor domænet - sjovt nok - er ejet af dit firma og som sørme ligger på samme server som dit firmas hjemmeside.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 08:08

Jeg har fået nogle rigtigt flotte reelle anmeldelser af mine kunder.

Grunden til jeg linker til den side, er så man kan se det ikke bare er det rene luft det jeg skriver.

Og hvis du skulle være interesseret vil jeg gerne sende dig linket til anmeldelserne, hvor de ikke står i anonymiseret form.

De er skam reelle nok.

Fra København
Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 74
Fra  Pumacode Skrevet kl. 15:15

Du skal ikke være bange for WP, det er et meget let interface.

Også flere bloggere på samme hjemmeside er heller ikke svært at opsætte i WP.

Fra 90292 Los Angeles
Tilmeldt 24. Jan 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 02:57

Mange tak for svarene :-)

Pumacode:

Du skal ikke være bange for WP, det er et meget let interface.

Også flere bloggere på samme hjemmeside er heller ikke svært at opsætte i WP.

Du har ret - det er nok bare et spørgmål om vane ... lidt ligesom "Canon vs. Nikon" eller "PC vs Mac" ... eller ...

Har nu installeret WP på mit webhotel, og indtil videre har jeg ikke haft de store problemer med at sætte tingene op som jeg vil have dem. Bortset fra, at det tog mig halvanden time at få noget så simpelt som et favicon til at vises - i blogger havde samme manøvre taget tre klik ;-)

Easy Webhost:

Easy Webhost:

Ganske ærligt, så har jeg tilsyneladende min "dårlige web10-oplevelse" til gode.

Bortset fra, at ftp er lige vel sløvt i tidsrummet 14-18, har jeg til dato ikke haft noget at klage over.

Om det så skyldes trafikken på mit LAN eller hos web10, er jeg på ingen måde nørd nok til at vide.

Men eftersom jeg alligevel altid arbejder med siderne sent om aftenen / tidlig morgen, kan jeg jo sådan set også være ligeglad ;-)

Derudover ligger alle mine sider i fuld backup på to forskellige harddiske, så jeg ikke er afhængig af web10's backup ved et evt crash hos dem.

Nu skal det selvfølgelig tilføjes, at det ikke just er de mest komplicerede hjemmesider jeg har - det er muligt min oplevelse af web10 ville være anderledes, hvis jeg fx havde en webshop hostet hos dem.

Nedetid - ja, men har på den anden side endnu ikke oplevet at tabe ordrer på det, men igen, jeg har pt heller ikke den vilde trafik på nogle af mine domæner.

Den dag der pisker over 1000 besøgende forbi et af mine sites i timen med dankortet fremme, er det muligt at jeg skifter host - hvis altså jeg kan se, at det er et REELT problem. (læs: hvis det koster mig omsætning) LOL.

Derudover vil jeg da, som tilføjelse til:

Frands:

Jeg skal naturligvis ikke blande mig i din markedsføring, men fra mit synspunkt virker det ikke super objektivt, at du reklamerer for en side, som kun anbefaler dit firma. 

En side, hvor domænet - sjovt nok - er ejet af dit firma og som sørme ligger på samme server som dit firmas hjemmeside.

nævne, at brugere der tilsyneladende er MINDST tilfredse med web10, klager over ting som:

• Nedetid (fair nok)
  • Joomla-installation (mindre fair - joomla kræver har et udemærket forum, hvor kan finde svar på det meste)
  • Generel brug / opsætning (helt ude i skoven)

se nu dette eksempel, fra: http://www.trustpilot.dk/review/www.web10.dk

(min kursivering)

22.02.2010:

Jeg synes web10 giver et dårligt produkt.
Hjemmesiden er rimeligt enkelt at redigere - men der er ALT for mange fejl på siden, så teksten pludselig kan stå og hopper til højre på siden eller teksten pludselig står med fed hvor den skulle stå med kursiv.
Tilmed har man virkelig begrænsede muligheder for at lave siden mere "unik"..

Jeg synes alt alt for ofte systemet er istykker, når man skal uploade billeder og sådan noget.
Jeg gider ikke engang opdatere min side mere.. der er næsten altid et eller andet problem med den.

Altså - man klager reelt set over, at man ikke kan finde ud af at bruge tekstformatteringen i web10's standard-templates ??

Undskyld men ...Det har jeg altså lidt svært ved at tage seriøst.

Hvad prisstigninger angår, blev rabatten nye kunder fik, modregnet den pris man som eksisterende kunde "normalt" betalte - altså heller ikke noget at klage over her.

Back on topic:

Peter Lauge:

Jeg ville også klart gå efter Wordpress. Hr kan du selv få fuld kontrol over din html og selv tage back-up af dine data hvis du ønsker dette.

Det kan jeg jo så i princippet også med blogger - det er bare lidt mere omstændigt ;-)

Peter Lauge:
Og så flytte server hvis det skulle være ønsket senere. Hvis ikke du er teknisk kræver det lidt hjælp at sætte en god SEO Wordpress op. Samt der er en del sikkerhed man løbbende skal opdatere WP og div plugins. WPer det mest brugte system og derfor går mange hackere efter det. Men jeg er sikker på at du kan få hjælp til alle dine WP udfordringer her på Aminos. :-)

Ja, det er nok her det halter - foreløbig roder jeg med den grafiske del og selve indholdet, og så må alt det andet komme henad vejen :-)

/alt godt,

Chris.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 08:12

CM.Cooper:

Peter Lauge:

Jeg ville også klart gå efter Wordpress. Hr kan du selv få fuld kontrol over din html og selv tage back-up af dine data hvis du ønsker dette.

Ja det er rigtigt - men det findes 1000vis af gratis og gode plugins til WP. Og du kan starte gratis op på wordpress.com og evt flytte sitet senere.

:-)

Fra Skagen
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 08:58

Hej CM cooper

Du bør klart vælge wordpress, så du selv har fuld kontrol med dit website, på eget domæne.

Vedr. hosting, Vær opmærksom på at wordpress bruger relativt meget php memory.

I den billige ende (20 kr pr. måned) kører både gigahost og unoeure med 128 mb.

Vedr. SEO, wordpress er bedste venner med google Wink 

Når du først er kommet igang med wordpress, vil du elske det, alt kan lade sig gøre, uden det behøver at koste en halv arm.

Hvis du har fundet en skabelon (theme) som du vil bruge, vil det typisk ikke koste mere ende 2-3000 kr at få sat op.

Vedr. backup er der et plugin der klare det for dig, og sender det pr. mail., en gang om ugen.

Jeg kan naturligvis hjælpe dig, hvis du ikke vil/kan opsætte det selv.

De bedste hilsner
Morten.

Opsætning af wordpress, som cms eller blog:

Wordpress Academy

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)