Hej Aminoer ! Håber I kan hjælpe, jeg er ved at finde fordele /ulemper ved de to CMS-løsninger, WP og Blogger. Jeg har købt domænet "kunstnerblokken.dk", hvor der vil blive skrevet diverse artikler, postet skitser, omtalt kommende udstillinger etc, fra en lille håndfuld prof. kunstere. Altså flere authors/brugere på samme blog. Ingen google-ads ;-) Dog er jeg i tvivl om, hvorvidt jeg skal bruge Blogger eller WP. Hos web10 kan jeg have en wp-blog hostet og uploade min template via ftp - med blogger kan jeg uploade min template som xhtml, men skal tilsyneladende sidde og håndkode URL'erne til samtlige jpg'r, png'er og hvad har vi ... og det ooooorker jeg ikke ...- Tilgengæld er jeg fortrolig med blogger's interface, og multiple authors er nemt at sætte op ... Men hvad skal jeg ellers være opmærksom på ? Er det ene system fx bedre end det andet ift. SEO ? Og er en fordel at have bloggen liggende på web10's server, hvor jeg løbende selv tager backup, eller ? På forhånd tak, CM.Cooper |
CM.Cooper:Hej Aminoer !
Håber I kan hjælpe, jeg er ved at finde fordele /ulemper ved de to CMS-løsninger.
Jeg har købt domænet "kunstnerblokken.dk", hvor vil blive skrevet diverse artikler, postet skitser, omtalt kommende udstillinger etc, fra en lille håndfuld prof. kunstere. Ingen google-ads ;-)
Altså flere authors/brugere på samme blog.
Dog er jeg i tvivl om, hvorvidt jeg skal bruge blogger eller WP.
Hos web10 kan jeg have en wp-blog hostet og uploade min template via ftp - med blogger kan jeg uploade min template som xhtml, men skal tilsyneladende sidde og hårdkode URL'erne til samtlige jpg'r, png'er og hvad har vi ... og det ooooorker jeg ikke ...- Tilgengæld er jeg fortrolig med blogger's interface, og multiple authors er nemt at sætte op ...
Men hvad skal jeg ellers være opmærksom på ?
Er det ene system fx bedre end det andet ift. SEO ?
Og er en fordel at have bloggen liggende på web10's server, hvor jeg løbende selv tager backup, eller ?
På forhånd tak,
CM.Cooper
Hvis du udelukkende tænker på SEO skal du holde dig langt væk fra blogger, samt andre eksterne services som du ikke selv har fuld kontrol over. Tjenesten kan lukke, of du har svært ved at redirecte dine gamle blogposts til et nyt site, hvis du ønsker at flytte din blog.
Jeg har skrevet lidt mere om problemstillingen på http://emil-blucher.dk/blog/drop-andres-domaene - hvis du vil vide mere
/ Emil Blücher