Jeg mener ikke penge giver særstatus over for loven.
Så prøv at find ud af hvorfor Mærsk først TILLOD Told & Skat at få indsigt i deres skatteregnskaber indtil for ca 6 år siden, og hvorfor multinationale selskaber helt har undgået at betale skat i Dk i årtier. Og prøv at snak med skattecheferne i Nordsjælland om hvordan de bliver mødt med trusler om at flytte firma, millioner og arbejdspladser , hvis ikke de får det som de vil. Skattechefen fra Rudersdal kommune har selv bekræftet det jeg nu siger, men siger at det er op til politikerne at stoppe det.. hvis de kan.
Stadig Fox ?
Jeg er da ked af at jeg keder dig, da du åbenbart er alt for overlegen. Så lad os bare stoppe her :-)
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Hvordan kan "Stadig Fox?" være et meningsfyld udtryk?
Stadig i forhold til hvilken dialog?
Jeg mener stadig ikke at der er nogen der har lovformelig grundlovssikret særstatus i landet ud over kongehuset, og det bør laves om så der ikke er nogen overhovedet der har det.
Det er lidt svært at debatere med folk som absolut ikke er interesseret i en dialog men hellere vil bruge primitive retoriske kneb.
Havde du nu bare skrevet noget ala:
"Jeg synes at Maersk f.eks. har en særstatus pga. det pengemagt - se f.ke.s ruderdal... osv.." så kunne vi have debateret ud fra det uden at spilde tiden på det her retoriske bavl.
Nu har jeg ikke læst nogle af de ovenstående indlæg, men vil alligevel give mit besyv med :-)
Det er meget simpelt, kongehuset skal afskaffes. Vi lever i dag i et demokrati, og der hører en monark ikke hjemme. Det er udemokratisk, og efter min mening er det grund nok til at kongehuset bør afskaffes.
Jeg mener, at vi ikke bør gå på kompromis med vores demokrati. Punktum :-)
Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.
I dag er 80-90 % glade for kongehuset hvis vi kun bliver styret med demokrati bliver Danmark et meget splittet lang..
Har du nogen kilder på de 80-90%... For de tal jeg kender, de ser godt nok anderledes ud!
Og hva er det for noget demokrati sludder nu?
Ovenstående er et bevis på det, som der blev omtalt i den anden tråd... Det er bedre at tjekke sine ting, eller evt holde mund, hvis man ik er sikker... At kaste om sig med totalt forkerte ting gavner hverken dig eller evt læsere...
Det kan blive en meget lang debat det her, men lad os lige slå en ting fast. Demokrati kommer af ordene démos og kratía som til sammen betyder folkestyre.
Jeg kan på ingen måde se, hvis folket får magten, hvordan landet vil blive splittet. Det er den mest korrekte måde at styre et samfund på.
Samtidig, så har dronningen ikke haft nogen funktion som monark, ud over at modtage skatteydernes penge, som kunne bruges på nogle af alle de institutioner der mangler penge, som sygehuse, folkeskoler osv. osv. Hun skal selvfølgelig underskrive nye love, men hun har aldrig sat sig op i mod regeringen. Derfor vil jeg mene at hun er mere eller mindre uden funktion.
Det kan blive en meget lang debat det her, men lad os lige slå en ting fast. Demokrati kommer af ordene démos og kratía som til sammen betyder folkestyre.
Jeg kan på ingen måde se, hvis folket får magten, hvordan landet vil blive splittet. Det er den mest korrekte måde at styre et samfund på.
Folket kan ikke håndtere at få magten, vi har jo alt for mange forskellige meninger..
Faldt lige over denne artikel. Den fortæller at kongehuset koster samfundet godt og vel 400 mil. om året. I stedet for alle de nedskæringer, så brug dog pengene på noget fornuftigt.