Vi har fået et hav af fans på vores facebook side, ved at lave en
konkurrence, hvor man kan vinde et gavekort. Man deltager ved at
invitere de venner man mener kan have interesse for vores side - og
skriver så på vores væg hvor mange man har inviteret. Hver gang vi
runder 500 fans trækker vi så lod blandt de som har skrevet på væggen.
Men nu er der en som skriver at det ikke er lovligt og betegnes som spam.
Det er ikke tilladt, hvis de får flere lodder alt efter hvor mange venner de inviterer. Men det er jo ikke den fremgangsmåde du har valgt - kan ikke se, at der skulle være noget i vejen med det.
Humlen er vist bare, efter Forbrugerombudsmandens opfattelse, at brugerne ikke må få (reklameret) større vinderchancer, præmier eller på anden måde personlig vinding ud af at invitere deres venner.
Hvis du spørger mig, så er du ikke på kant med noget som helst ud fra det setup du beskriver her (og jeg har selv brugt noget lignende i stor udstrækning), men jeg er ikke jurist...
Jeg synes nu det står højt og klart at det ikke er lovligt.... mon man kan ændre reglerne - eller måden det skrives på - så man gør det rigtigt... nogen forslag?
Whups - havde overset, at du skrev, at I trak lod mellem dem der havde skrevet på væggen. Så er det selvfølgelig et krav at man skal invitere mindst én ven for at deltage, og det er rigtigt, det må du ikke.
Hvis jeg så var dig, ville jeg da bare skrive, at det da var OK at skrive 0 venner inviteret - og så ville man også deltage.