Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forkert struktur fra start?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO kyndige

Jeg har fået lavet brandinspektoeren.dk hvor jeg hvor jeg blogger dagligt. 

Jeg er nu blevet gjort opmærksom på at jeg nok er kommet forkert "ud af sengen", og ja jeg ved jo ikke så meget, men vil gerne have forståelsen for det.

Jeg har på overstående side, i alt 5 blogs, fx. skriver jeg til arkitekter, ingeniører m.m. i området "byggeri". Derfor har jeg fået lavet byggeri.brandinspektoeren.dk som jo er et subdomæne.

Skulle jeg i stedet have lavet brandinspektoeren.dk/byggeri/?

Hvad er plusser og minusser ved overstående? 

På forhånd tak!

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 11:54

Boysen:
Skulle jeg i stedet have lavet brandinspektoeren.dk/byggeri/?

Som udgangspunkt ja...

Problemet når du laver løsningen med subdomæne som du skriver, er at søgemaskinerne behandler det som et domæne for sig, og hvis du har oprettet 4-5 subdomæner som det kunne tyde på, så skal du skabe indhold og links på 5 domæner.

Hvorimod den løsning med et underniveau der hedder byggeri, kan få gavn af de links du bygger til domænet generelt hvis du forstår...

Håber det giver mening!

Janno

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 11:57

Tak Janno, og ak ak ak hvor føler man sig dum :) grrrr

Nå, der er vist ikke meget andet end at flytte hele siden, da jeg ikke har ambitioner om så meget linkbuilding :)

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 12:11

Ja, det er dog ikke det store tab hvis siden ikke er så gammel, da det er begrænset hvor meget power der er opbygget.

Husk at 301 redirecte de gamle adresser til de nye...
Jeg tænker byggeri.domæne.dk skal redirectes til domæne.dk/byggeri/, og hver enkelt artikel til der hvor den kommer til at ligge...

Så vil du ikke opleve meget skvulp over at du retter dit site til.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 12:26

Tak for hjælpen!

Mens jeg har fingerne i dag Janno. Har jeg et spørgsmål du måske kan hjælpe mig

Jeg har overvejet forskellige muligheder med mine 2 sider sikkerhedseksperten.dk og brandinspektoeren.dk. 

Er det nemmere at få succes med en side i søgemaskinerne end to? Her tænker jeg at hvis jeg skulle ligge alt fra brandinspektoeren.dk over på sikkerhedseksperten.dk ville det så give bedre placeringer i det hele taget?

Ved det i dårlig beskrevet, så her kommer lige et eksempel :)

Jeg har X antal timer til at arbejde med domænerne. Resultatet kunne se således ud:
Sikkerhedseksperten.dk = resultatet 5 (1-10)
brandinspektoeren.dk = resultatet 5 (1-10)

Lad os sige jeg brugte de samme timer på kun at arbejde med et domæne:

Sikkerhedseksperten.dk = 5 + 5 = 12 

Ja 5+5 = 12 og her er mit spørgsmål om der skabes synergi effekt ved at lave rigtig meget på et domæne, end at dele sin tid over flere domæner.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 12:53

Jeg kan ikke give dig et endegyldigt svar som jeg er 110% sikker på, men min egen erfaring er at google favoriserer de sider de vurderer til at være autoriteter på deres område/branche.

Og en faktor jeg oplever have stor betydning i vurderingen af om du er en autoritet er mængden af indhold...

Så hvis du skal have et svar må det nok blive at jeg er ikke sikker på at 5+5=12, men det betyder ikke at 5+5 ikke kunne være =13 eller =11, jeg tror dog godt at du kan regne med at det ikke er =10 eller mindre...

Alene ud fra den tanke at du kun bygger links lidt sporadisk som jeg oplever dig, så ville du stå dig bedst med et site...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 13:03

Mange tak Janno

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)