Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg udleje noget lejet??

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 24. Jul 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens!

Jeg har fået en idé, som kræver at jeg fx lejer en hel bygning, deler den op i mindre bidder og selv lejer disse ud. Må man gerne det? Hvis ikke, hvordan kan man så gøre det? (Er det evt. noget man kan/skal aftale med udlejer? - Hvis bare han får sin husleje, kan han vel stort set være tilfreds, eller?)

Mvh

Andreas

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 08:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Aaholm:

Hej folkens!

Jeg har fået en idé, som kræver at jeg fx lejer en hel bygning, deler den op i mindre bidder og selv lejer disse ud. Må man gerne det? Hvis ikke, hvordan kan man så gøre det? (Er det evt. noget man kan/skal aftale med udlejer? - Hvis bare han får sin husleje, kan han vel stort set være tilfreds, eller?)

Mvh

Andreas

Hej Andreas

Det er noget der skal aftales med udlejer og indføjes i din leje kontrakt - altså retten til at fremleje helt eller delvist. Der kan være situtationer hvor udlejer ikke ønsker dette men i disse tider er det nemmere at få ændret i kontrakterne.

De bedste kaffe hilsner

Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:59

I princippet skulle der ikke være noget i vejen for det, sålænge der ikke er taget forbehold for det i din lejekontrakt. Men ellers en god idé at have det i kontrakten.

Udlejer bør kun være interesseret i at du har råd til at være der som lejer.

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 09:01

Der er ofte en frase i lejekontrakten der siger, at lejemålet helt eller delvist ikke må beboes eller lejes ud til anden side.

Dette er bl.a. for at undgå at du er stråmand for kriminel aktivitet. Jeg tror dog, at du igennem din forhandling med udlejer kan få fjerne den omtalte frase. Det er jo ikke ligefrem udlejers marked pt.

Mvh

Holger

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 09:11
Hej Fremleje er forbudt hvis det ikke står i lejekontrakten, stanardkontrakter er fremleje ikke anført som værende lovligt, men du må jo godt have overnattende gæster. Preben
Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 09:15

Hej
Jeg fremlejer en del af mit lejemål ud, dette har jeg blodt fået rettet til så min kontrakt tillader.
det er dog vigtigt at der er klarer regler ved opsigelse af dig eller af din lejer.

/Jacob

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 09:16

Brian Schou Larsen:

I princippet skulle der ikke være noget i vejen for det, sålænge der ikke er taget forbehold for det i din lejekontrakt. Men ellers en god idé at have det i kontrakten.

Der skal eksplicit gives tilladelse til fremleje af udlejer.

Udlejer kan have andre interesser at beskytte andet end bare at få sin husleje - det kunne eks. være mod konkurrende virksomheder, bestemte typer af virksomheder udlejer ikke ønsker ind eks. af hensyn til støj m.v. samt en lang række andre forhold. Har udlejer givet ret til fremleje mister han også kontrollen over hvem der anvender hans bygning. Der bør også undersøges om der er restriktioner om hvad lejemålet må anvendes til hvilket også er meget normalt.

Der er normen at der ikke er ret til fremleje og at der er restriktioner på anvendelsen.
Ta' det med i dine forhandlinger med udlejer.

De bedste kaffe hilsner

Søren

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 09:18

Holger:
Dette er bl.a. for at undgå at du er stråmand for kriminel aktivitet

Tvivler nu på at de kriminelle tjekker lejekontrakter

De bedste kaffe hilsner

Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:20

Kaffe & Co:

Brian Schou Larsen:

Der skal eksplicit gives tilladelse til fremleje af udlejer.

Udlejer kan have andre interesser at beskytte andet end bare at få sin husleje - det kunne eks. være mod konkurrende virksomheder, bestemte typer af virksomheder udlejer ikke ønsker ind eks. af hensyn til støj m.v. samt en lang række andre forhold. Har udlejer givet ret til fremleje mister han også kontrollen over hvem der anvender hans bygning. Der bør også undersøges om der er restriktioner om hvad lejemålet må anvendes til hvilket også er meget normalt.

Der er normen at der ikke er ret til fremleje og at der er restriktioner på anvendelsen.
Ta' det med i dine forhandlinger med udlejer.

De bedste kaffe hilsner

Søren

Yes Mere korrekt svar. Jeg var for hurtig med svar uden uddybelse.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 09:22

Jacob Ipsen:

Hej
Jeg fremlejer en del af mit lejemål ud, dette har jeg blodt fået rettet til så min kontrakt tillader.
det er dog vigtigt at der er klarer regler ved opsigelse af dig eller af din lejer.

/Jacob

Hvis du har retten til at fremleje helt eller delvist er det en selv der skal sørge for at opsigelses varsler og vilkår med fremlejetager passer til ens egen kontrakt. Ville være træls (jysk) eks. at give fremlejetager 6 måneders opsigelse og man selv har 3 måneders - det kan godt komme til at koste lidt :-)

De bedste kaffe hilsner

Søren

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)