Vi har fået mulighed for at lave vores nyhedsbreve på en af to måder: Enten ser modtageren alle billeder med det samme de åbner mailen -- men vi kan ikke se om de gør det. Eller også skal modtageren klikke på den sædvanlige 'vis billeder i denne mail'-funktion -- og hvis de gør, bliver de talt i vores statistik. Hvad ville I vælge? Jeg ved fra mig selv at jeg bare bliver træt når jeg ser et nyhedsbrev med lidt kedelig tekst hvor billederne skulle have været, og ofte sletter det uden at hente billederne... men måske er jeg ikke typisk. Er der nogen der har statistik om det her? |
Lad mig starte med at sige, at jeg syntes du skal bruge MailChimp til at udsende dine nyhedsbreve. Det er rigtig godt online program, som du til og med kan bruge gratis.
Ved at bruge MailChimp, er du mere sikker på at mailen ikke bliver spist af div. spam filtre, samt du får statistik over hvem der klikker på hvad, og hvis brugeren ikke kan læse html mail, så er der automatisk indbygget et link til en online html side med samme indhold.
Hvis du selv vælger at udsende dit nyhedsbrev, så ville jeg IKKE sende grafikken med ud, men lave absolutte links til alle billede stier online.
Du kan IKKE sikre dig at modtageren ser alle billeder når hun/han åbner mailen. Pr default er de mail klienter jeg kender, sat til automatisk IKKE at hente billeder/grafik hjem før brugeren aktivt vælger dette.
I Pixelhuset.dk bruger vi i dag KUN MailChimp til at udsende nyhedsbreve for vores kunder. Der er alt for mange muligheder for fejl når man selv gør det.
:-)