Hvis man gerne vil af med sine vare som fylder lidt for meget på lageret, er dette en super super måde at få skudt dem af på. Som man jo bekendt ikke bare lige må eller kan over nettet. Man kan også på forhånd få nogle gode tilbud fra diverse producenter inden en messe og "hjælpe" dem på den måde med at få lokket nogle gode priser ud af dem...
For at en messe skal være en succes, handler det meget om hvad du har med af mærker, og som du ved der kan sælges til priser der er spiseligt for kunderne. Faktor fragt ved alm. salg over nettet skal jo selvfølig tages med i betragning... eftersalg efter en messe er altså også en faktor der skal tages med. Det er ihvertfald vores erfaringer igennem årene.
Et godt alternativ til div. indendørsmesser er div. store kræmmermarkeder såsom Roskilde Markedet. Besøgstal er ofte omkring 50.000 og prisen ofte omkring 1700.
Et godt alternativ til div. indendørsmesser er div. store kræmmermarkeder såsom Roskilde Markedet. Besøgstal er ofte omkring 50.000 og prisen ofte omkring 1700.
Jeg vil netop gerne høre om erfaringerne ved at deltage i højt specialicerede messer som Baby- & Småbørnsmessen, hvor der kommer 10-12.000 dedikerede forbrugere i forhold til bredt orienterede forbrugermesser eller som nævnt markeder/dyrskuer.
Spørgsmålet er - som altid - hvor får du mest for pengene? Hvor får I mest salg? Er der en værdi i den brandig, der altid er en del af messe-udbyttet?
Sidste år var vi på Campingmesse i Bellacentret. Det kostede vist 950pr kvm + et tilmeldingegebyr. Her solgte vi faktisk mindre end på Kræmmermarkederne vi har været på. Måske er det pga sæsonen (campingmesse var i Januar), måske ikke.
Jeg er blevet stor fan af kræmmermarkederne. Ikke fordi vi sælger så meget direkte på kræmmermarkedet. Salget kommer efterfølgende, og så giver markederne os en uundværlig kontakt vil vores målgrupper.