Jeg har en kolonne i et excelark, hvor cellerne skal formateres. Der er telefonnumre i cellerne og de skal tilføjes +45
De af telefonnumrene der står således : ## ## ## ## kan ikke formatteres pga mellemrummet, men sletter jeg mellemrummene manuelt formatteres de. Desværre er der 700 telefonnumre.
Mit spørgsmål er : Hvordan kan jeg formatere så disse mellemrum slettes.
I en tom kolonne til højre for 1 af dine celler med telefonnummer i, kan du trykke F2. Du får så lov at skrive i cellen, sæt følgende funktion ind (copy paste følgende):
=SUBSTITUTE(F7;" ";"")
Istedet for F7 skal du bruge navnet på den celle der er tale om, det kan være den hedder B2, C1 eller andet.
Når du har gjort dette vil du få en ny korrekt formateret telefonnummer i den nye kolonne/celle.
Du kan herefter dobbeltklikke i hjørnet af den nye celle med det korrekte tal i (du skal dobbeltklikke der hvor der kommer en et sort plus frem). Når du har gjort dette, kan du trække nedaf og se at der bliver markeret med stiplede linier, hvilket betyder at funktionen kopieres til alle de underliggende rækker du markerer. Du markerer så blot hele vejen ned til du ikke har flere rækker med telefonnummre, og når du slipper så skulle du have en ny kolonne med korrekte telefonnumre, uden mellemrum.
(Hvis denne sidste del med at trække driller, så se evt. den visuelle forklaring her vedr. "the Fill handle": http://www.officearticles.com/excel/best_tips_for_using_microsoft_excel.htm (kun til og ikke med Data >Text to columns, det er kun først billede der illustrerer det korrekte).
Det blev en lidt lang forklaring her, men det var for at forklare det udførligt, det er ganske simpelt hvis det ikke driller, og kan gøres på under 10 sekunder.
Lykke til 