Jeg leger lidt med tanken om, at lancerer en webshop imod det tyske marked. I den forbindelse har jeg ladet mig fortælle at det er vigtigt at kunne modtage det tyske EC kort. EC kortet skulle være lige så udbredt som vores dankort. Er der nogen der kender muligheden for at modtage kortet som dansk virksomhed ? Skal man til at lave et tysk firma eller hvordan fungere det ? |
Hej Klaus,
Jeg ved ikke hvordan det rent praktisk fungerer når man som dansk webshop gerne vil kunne modtage det tyske EC kort. Dog kan jeg bekræfte, at EC kortet er tyskernes svar på Dankortet. Jeg har selv boet et par år i Tyskland og dernede er EC kortet faktisk nogle steder mere accepteret end Visa
Hvis du (som jeg) handler en del på tyske webshops, så vil du vide, at det er meget almindeligt brugt, at man enten betaler forud via bankoverførsel, betaler via Paypal (hvilket jo også er en slags forudbetaling) eller simpelthen betaler til chaufføren der leverer varen.
Om du kan implementere EC kortet i din danske webshop ved jeg som sagt ikke, men kortet er i hvert fald enormt udbredt i Tyskland, så det er da helt klart værd at undersøge muligheden
Held og lykke med projektet.
/Michael