Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføringsloven / konkurrentens kunder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

En konkurrerende virksomhed har haft en konsulent ansat. Denne konsulent har efterfølgende opsagt sit job og har startet egen virksomhed. Denne har efterfølgende kontaktet os og spurgt om vi var interesseret i kundeemner (kunder fra sin tidligere stilling) mod et beløb pr. henvisning. Denne tager da kontakt til virksomhederne og lægger et godt ord ind for os og leverer efterfølgende navn, adresse og telefonnummer til os såfremt kunden er interesseret i at skifte leverandør.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om at konsulenten for alvor kan komme i klemme såfremt denne er bundet af en kundeklausul, men mit spørgsmål går udelukkende på om vi kan få noget i klemme?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:40

hey

Jeg er ikke ekspert på området, men det ville da virke ulogisk hvis i kan komme i klemme på det. Så jeg ville egentlig sige nej det kan i ikke. men igen jeg er ikke ekspert. Der er bare ikke noget logik i det hvis i kunne komme i klemme.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 08:56

Hej

Jeg ville være meget varsom med at udnytte sådan en situation overfor en konkurrent. Hvis konsulenten kan kome i klemme overfor hans tidligere kunde, må det jo betyde at denne handler i strid med sin loyalitetsforpligtelse overfor din konkurrent og eventuelt i strid med en kundeklausul. 

Da du ikke er i god tro vedr. dette er der også risiko for at du kan komme i klemme. Uden alle detajler er det svært at vurdere situationen konkret, men det kunne umiddelbart antages at du vil handle i strid med god markedsføringsskik. Det kan groft sagt sidestilles med at købe hælervarer...

Mvh Kim

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)