Vi har lavet et par meget enkle hjemmesider selv, og behøver nu lidt professionel hjælp. Vi ved lidt om databaser, og ønsker at implementere det på flere af vores sider, men pga. tidspres har vi opgivet at lave det selv, og søger derfor en i Odense området som har styr på det.
Vores hjemmeside www.aabningstid.dk er lavet utroligt simpelt, og vi ønsker nu at alt informationen skal hentes fra en database i stedet, og derved gøre siden mere dynamisk. Er det noget du mener du kan hjælpe med, så skriv til os. Vi regner med at opgaven vil svare til en fuld dags arbejde, dog mindre hvis du er skrap til det du laver :)
Internettet er jo netop opfundet for at man ikke behøver en fysisk kontakt for at udveksle meninger eller handler, og derfor kan det da sagtens laves som et job på afstand.
Hvis I skulle få interesse i at høre hvad en vestjyde skal have for sådan en omgang, er I meget velkomne til at skrive til mig på info@icode.dk
Jeg har stor erfaring med dynamiske hjemmesider - som det også hedder når det er database-baseret.
Giv Vestjyderne en chance
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
Det kommer vist til at tage mere end 1 dags arbejde, hvis hjemmesiden skal virke. Jeg har klikket en del på siderne, og endnu ikke stødt på en 'åbningstid' ...
Jeg vil klart anbefale dig at droppe ideen om at bygge database-access ind i deres jeres hjemmekodede sider. Det tror jeg simpelthen ikke kan betale sig på den lange bane. I skulle hellere kigge på en af de etablerede CMS-løsninger, såsom Joomla, Drupal eller typo3. Jeg ved at man til Joomla kan få en "katalog" komponent som kan hjælpe en med at opbygge firma-kataloger af enhver slags (se f.eks denne link). Det kan man uden tvivl også til de andre CMS løsninger.
At basere sig på en standard platform vil også gøre det muligt let at indbygge andre funktioner, såsom Google Maps, Google ads, RSS updates, nyhedsbreve (ikke kun tilmelding men også skrivning og udsendelse) m.m. uden at skulle håndkode det hele fra bunden.
Jeg er sikker på at den DB-kyndige I ender op med at få kontakt til i Odense (eller andre steder) også vil kunne hjælpe jer med en CMS løsning, herunder at migrere jeres nuværende data ind i den nye løsning (men hvis han foreslår at I hånd-flytter det hele i stedet for at skrive et script der gør det automatisk så slå ham i hovedet, smid ham ud af vinduet og find en anden).
Jeg vil klart anbefale dig at droppe ideen om at bygge database-access ind i deres jeres hjemmekodede sider. Det tror jeg simpelthen ikke kan betale sig på den lange bane. I skulle hellere kigge på en af de etablerede CMS-løsninger, såsom Joomla, Drupal eller typo3.
Jeg er sikker på at den DB-kyndige I ender op med at få kontakt til i Odense (eller andre steder) også vil kunne hjælpe jer med en CMS løsning, herunder at migrere jeres nuværende data ind i den nye løsning (men hvis han foreslår at I hånd-flytter det hele i stedet for at skrive et script der gør det automatisk så slå ham i hovedet, smid ham ud af vinduet og find en anden).
hej Mikkel
Tak for et prof. input, dejligt at se at nogen kommer med gode anbefalinger, så kunden ikke bare sidder tilbage med håret i postkassen.
Det tip sparer dem rent faktisk for mange tusinde kroner.
Lad være med at putte for mange penge i jeres projekt,
Hvor mange folk vil lige gå ind på jeres side hvis de f.eks. skal se blockbusters åbningstider?
mon ikke de vil gå ind på Blockbusters hjemmeside?
Den idé tror jeg er for tynd - det kan da godt være at man kan komme til at lande på jeres side hvis man har googlet sig frem til "åbningstid blockbuster" - og trykket på et vilkårligt resultat, men langt de fleste vil scrolle i google-resultaterne indtil de finder en side direkte fra blockbuster.
Men så længe I kan holde det som kælderprojekt uden udgifter, så kan I måske godt tjene en skilling på lidt Adwords, eller hvor I nu forventer at annonceindtægten skal komme fra.
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk