Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab/Selvangivelse

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i den uheldige situation at efter at have lukket mit firma sidste år, har jeg ikke råd til at betale min revisor for mine ydelser sidste år, samt regnskab for 2009.

Hvad gør jeg, for min selvangivelse skal jo udfyldes??

Jeg har ikke haft en omsætning over 500.000 i 2008, så der er ikke pligt til regnskab, men jeg kan ikke selv udfylde min selvangivelse og min revisor ligger inde med alle relevante oplysning samt al bogføring.

I forbindelse med min lukning var der overdragelse af nogle af mine aktiver, så det er lidt kompliceret.

Jeg har skrevet til min revisor ang. min situation, og nu er jeg lagt nederst i bunken, og får ikke rigtig nogen respons på feks. specifikation af mine ydelser.

Hvis jeg siger til skat at jeg ikke kan udfylde min selvangivelse, hvad svarer de så??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:30

Hej!

Et det et selskab eller enkeltmandsfirma?

/peter

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 17:58

Du må snakke med din revisor om en eller anden løsning. Hvis han også sidder på alle bilagene er det lidt svært for dig fx selv at lave regnskabet. Men du er vel ejer af bilagene, så dem burde du kunne få adgang til.. men så vil han sikkert have betaling.

Mon ik du kan lave et forlig med ham af en art? Ellers ring til skat og stil dem spørgsmålet.

Tilmeldt 25. Oct 08
Skrevet kl. 18:17

Hej Peter - enkeltmandsfirma

Hej Thomas - har prøvet at komme i kontakt med firmaet, efter et stykke tid får jeg at vide at de har travlt og vil vende tilbage. Og ringe til skat, det gør jeg i morgen, så ved jeg vel hvordan jeg er stillet der.

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 18:34

Til Børge

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig i denne situation, men håber jeg kan hjælpe andre med ikke at stå i en lignende situation.

Til alle andre end Børge

I skal huske, at I som virksomhedsejere har pligt til at sikre, at SKAT kan få adgang til jeres regnskab.

Så når I aftaler med en bogholder eller revisor om at stå for bogføringen, så sikr jer, at I har regnskabet efter hver bogføring. Dette kan gøres ved, at revisoren eller bogholderen sørger for, at I får en sikkerhedskopi af regnskabet efter hver bogføring.

Eller at I selv har mulighed for at tage en sikkerhedskopi, så de blot kan oplyse dig om, at de har bogført, og du selv så kan tage en kopi.

Det er til sidst dig som virksomhedsejer, som har ansvaret.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:11

Hej Børge

Der skal ikke indsendes regnskab uanset indtægtsgrænsen, men du tænker måske på, at hvis omsætningen er under 300.000 kr., skal de fleste af punkterne på side 4 i den udvidede selvangivelse ikke udfyldes? Grænsen er altså ikke ½ mio. som den var for nogle år siden.

Du skriver, at du ikke har råd til at betale revisoren men antyder samtidig, at der er en konflikt. De to ting er helt forskellige. Hvis du ikke har pengene lige nu, vil din revisor helt sikkert gå med til en meget mindelig afdragsordning.

Hvis din revisor og du er uenige om regningens størrelse, må I se at blive enige. Hvis der er mangler i arbejdet kan du evt. klage (hvis revisoren er medlem af FSR eller FRR), men først og fremmest må I prøve på at finde en løsning. Du kan ikke bare sige til SKAT, at du ikke kan aflevere selvangivelsen, og hvis du ikke afleverer rettidigt - men der er jo også god tid endnu - så får du bøder. Dem kan du ikke regne med at kunne sende videre til revisoren, så du skal passe på, at det hele ikke ender med at blive endnu dyrere for dig.

Jeg mener ikke, at din revisor kan tilbageholde bilagsmaterialet: Det tilhører dig under alle omstændigheder. Men han/hun kan selvfølgelig lade være med at udlevere det bogførte materiale, altså backups og udskrifter fra bogføringen, hvis ikke du kan/vil betale for det. Men siden arbejdet jo er lavet, vil revisoren da også have en interesse i, at det bliver brugt og måske navnlig, at der kommer betaling ind på kontoen.

Alternativt kan du hente materialet og så selv bogføre det om eller betale igen for at få det bogført om. Det lyder bare ikke som nogen konstruktiv løsning.

Hvis der har været nogle misforståelser eller en uenighed mellem dig og revisoren, er det måske en god idé at få en anden person til at ringe på dine vegne, så du får hjælp til at løse situationen på en måde, der er rimelig for begge parter.

Held og lykke med det.

Dbh
Anette
http://anettesand.dk

Tilmeldt 25. Oct 08
Skrevet kl. 19:30

Hej Annette - tak for svar.

Der har været en konflikt. Den revisor jeg var tilknyttet fra start af, var upålidelig og udførte ikke aftalte opgaver. Denne medarbejder er afskediget nu. En ny revisor har overtaget mit regnskab, og det har han selvfølgelig brugt en del tid på ( også min tid ). Det virker som om at han har styr på det nu.

Men så var det lige at de ville have betaling før videre hjælp arbejde. Fair nok - jeg viste at der kom en regning en dag. ( har betalt for årsregnskab før hos dem ). Men efter at ham den anden m,edarbejder blev fyret, har det hele sejlet lidt.

Nu er den sådan at jeg ikke vil betale for at deres medarbejder skal overtage en andens arbejde. Jeg vil da slet ikke betale for den fyrede medarbejders tid, da han ikke har udført det aftalte arbejde - derfor beder jeg bla også om en specifikation af fakturen.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:42

Børge:
derfor beder jeg bla også om en specifikation af fakturen.

Du har krav på at få fremsendt en timespecifikation fra din revisor, som er grundlaget for hans fakturering. Hvis denne er i åbenbar modstrid med din opfattelse, kan du, klage over vederlaget til responsumudvalget for hhv. Statsautoriserede Revisorer (FSR) eller Foreningen Registrerede Revisorer (FRR). Dette betinger naturligvis, at din revisor er medlem af en af organisationerne.

Såfremt din revisor er medlem af en af de to organisationer er det værd at notere sig at deres responsumudvalg har tilkendegivet at en tilbageholdelse af regnskabsmateriale ikke er i overensstemmelse med god revisorskik.

Det var måske værd at bruge et par minutter på at undersøge om vedkommende er medlem af en af de to foreninger.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:38

Claus Agerskov/SALDI:

Til Børge

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig i denne situation, men håber jeg kan hjælpe andre med ikke at stå i en lignende situation.

Til alle andre end Børge

I skal huske, at I som virksomhedsejere har pligt til at sikre, at SKAT kan få adgang til jeres regnskab.

Så når I aftaler med en bogholder eller revisor om at stå for bogføringen, så sikr jer, at I har regnskabet efter hver bogføring. Dette kan gøres ved, at revisoren eller bogholderen sørger for, at I får en sikkerhedskopi af regnskabet efter hver bogføring.

Eller at I selv har mulighed for at tage en sikkerhedskopi, så de blot kan oplyse dig om, at de har bogført, og du selv så kan tage en kopi.

Det er til sidst dig som virksomhedsejer, som har ansvaret.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Hej Claus

I tilfælde af at SKAT udbeder sig regnskabsmateriale, som i givet fald er hos en bogholder eller revisor, så gælder samme regler for denne, som for skatteyderen, at regnskabsmaterialet skal udleveres og der ikke kan ske tilbageholdelse jvf. Skattekontrollovens §6.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)