Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Yahoo og Microsoft med i Google Sitemaps

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 16-11-2006 12:12:02 Forfatter:
Jeg har ved selvsyn set hvordan netop Google Sitemaps kan skade indekseringen af et website. Og jeg har ikke set et eneste eksempel hvor det har hjulpet. Det er rigeligt for mig til at anbefale at man holder sig langt væk fra det skidt. Men dem der har lyst til at drage deres egne bitre erfaringer er naturligvis velkommen. Det eneste jeg kan gøre er at dele mine :)

Fair nok.

Jeg må se om jeg vil mærke det på egen krop eller lade være.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:33
Et konkret eksempel på hvornår Sitemap ikke kan bruges ville da være rart at have.

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 11:00
Hej

Faldt lige over dette gamle indlæg.

Jeg har sitemaps på min webshop, og det vil jeg gerne fjerne, er der en bestemt fremgangsmåde jeg skal bruge, eller sletter jeg bare filen.

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Fra Søborg
Tilmeldt 31. Dec 05
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 11:25
Jeg er ikke SEO ekspert eller anden website-optimizer 100 meter mester og om det virker eller ej kan jeg ikke bidrage med. Men Sitemaps er helt sikkert et skridt i den rigtige retning. At det ikke helt fungere efter hensigten lige nu er ikke ensbetydende med at det ikke kommer til at virke på sigt. Man må vel gå ud fra at det ikke er for sjov at de er gået sammen om denne protokol, især taget i betragtning af de ligger i skyttegravskrig på næsten alle andre fronter.

Det smarte er at dette sitemap kan auto genereres ”on the fly” af det framework man nu engang benytter for at designe sin websider og diverse crawlers får et nemmer job. Så slipper man for en masse finger driblerier og mere eller mindre manuelle processer. Om man så vil have filen liggende eller ej handler så bare om et flueben i en eller anden konfigurations fil.

Standarder er nu engang nemmere at forholde sig til, html er jo et glimrende eksempel...

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 11:34
Hvis du gør følgende, skulle du være godt på vej:

• Slet XML-filen

• Fjern alle referencer til filen, både i robots.txt og på andre sider på sitet.

• Frameld dit site fra Google Sitemap

Du vil efterfølgende få nogle 404-fejl da XML-filen ikke kan findes, men du kan evt. sætte det op i .htaccess at der skal viderestilles til dit normale sitemap på sitet.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:34
XML Sitemaps er noget skidt - ikke på grund af en fejl, men på grund af, at de kan dække over de fejl og problemer som der er med et website, og som I alle fald skal løses før du får nogle resultater. XML-Sitemaps hjælper søgemaskinerne, men ikke dig. Hvis du gerne vil bruge din tid på at hjælpe Google, så please go ahead :)
Side 2 ud af 2 (16 indlæg)