Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der kender regler ang kopivarer??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til Jer alle.

Er her nogen som ved hvor man kan anmelde salg af kopivare ?? håber at I kan hjælpe.

Jeg har prøvet på politi.dk men den er senest opdateret i 2006 så de er ikke meget vær Smile

Jeg har nogle konkurrenter som sælger de samme vare som mig, og kalder dem det samme, med det er desværre kopier,

Deres kopi model af Lynet McQueen har nummer 88 på siden på side af bilen

Men den rigtige Lynet McQueen har altså nummer 95 på siden af bilen

Hvad kan jeg gøre ved det og kan jeg gøre noget overhoved, jeg ved hvor de har dem fra og hvor de bliver lavet.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 15:23

Hvis du er forhandler af mærkvarer, så kontakt dem, du har købt det af - eller måske producenten direkte.

De er meget interesseret i, at sådant et salg stopper hurtigst muligt - og har ofte også midlerne til det.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:35
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Hvem laver kopien og hvis nummeret ikke er det samme er det jo ikke en kopi - desuden ved du jo sikkert at FlexMetal laver mange kopier og man kan se det på dem. Lightning McQueen er så vidt jeg ved hos Anagram og de tager sig sikkert også af kopisterne - hvis du ved det, så sladr de rigtige steder og ikke til Politiet, men det skader næppe din forretning, at der er nogen der kopiere lidt hist og her - hvad skulle de få ud af det?

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 09:04
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Flot Peter.

Men lige med Lightning McQueen der har Flex metal tabt sagen i 2009, så JO det er en kopi, de forsætter bare med at sælge den.

Og det skader ikke min forretning for jeg har faste underskrevet aftaler i flere år frem, problemet ligger bare i at jeg hader folk som ikke selv kan finde på deres egene ideer, men er nød til at kopier andre, Der er plads til os alle sammen i den her ballon verden, der er bare nogen der syntes at de skal køre på frihjul.

Og det med at sladder de rigtige steder?? hvis man har en anmeldelse om kopivare så skal det ske til Politiet, tjek selv www.politi.dk  og skriv så kopivare

Den der går i andres fodspor, kommer aldrig foran

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sådan er det jo - If you can't beat them join them.

Du får ikke ikke noget ud af at anmelde dem. det er Disney's opgave, næppe din og jo det er da ærgeligt at nogen kopierer men sådan er det jo allevegne både i vores branche og også alle de andre og det kan næppe stoppes.

Sålænge vi begge har til dagen og vejen er det jo fint ik. 

Husk hvad du selv sagde en gang - "Jeg arbejder med balloner fordi jeg synes det er sjovt - ikke fordi jeg skal tjene penge - så havde jeg nok lavet noget andet."

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 10:22

Hej igen Peter.

Jeg anmelder heller ikke nogen, jeg sad bare inde på Disney og snakket om det i sidste uge, og de prøver at få det stoppet i Danmark.

Jeg blev kontaktet af et stort sommerland her i landet, fordi de ville købe folieballoner, og han endte med at sige at hvis ikke jeg kunne levere til 3 kr. pr. stk. så kunne jeg glemme det, for så ville han hellere sælge kopi balloner. og det er hans holdning der pisser mig af, som jeg skrev i et af mine tidligere indlæg, så er vi to i Danmark som ikke sælger kopivare, og det er mig og dig.

Ja jeg har sagt at "Jeg arbejder med balloner fordi jeg synes det er sjovt - ikke fordi jeg skal tjene penge - så havde jeg nok lavet noget andet." men nu hvor jeg giver så meget til Børneulykkesfonden og Børns voksen venner, så bliver jeg sur over at andre laver noget ulovligt så det går ud over penge til de børn.

Jeg skal ikke klage, jeg har så travlt at jeg er nød til at vælge meget fra og give noget væk for at få tid til det hele, men folk der bevist laver noget ulovligt kan jeg ikke have.

.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)