Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der kender regler ang kopivarer??

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til Jer alle.

Er her nogen som ved hvor man kan anmelde salg af kopivare ?? håber at I kan hjælpe.

Jeg har prøvet på politi.dk men den er senest opdateret i 2006 så de er ikke meget vær Smile

Jeg har nogle konkurrenter som sælger de samme vare som mig, og kalder dem det samme, med det er desværre kopier,

Deres kopi model af Lynet McQueen har nummer 88 på siden på side af bilen

Men den rigtige Lynet McQueen har altså nummer 95 på siden af bilen

Hvad kan jeg gøre ved det og kan jeg gøre noget overhoved, jeg ved hvor de har dem fra og hvor de bliver lavet.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:16

Har du rettighederne til Disney?

I såfald kan du via retssystemet (foged osv) får stoppet salget, da de krænker jeres trademark... Du er ligeledes berettiget til kompensation i henhold til markedsforstyrelse, tabt salg og krænket varemærke...

Men du skal nok lige have en advokat ind over ;D

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 15:20

Fashion-Seller:

Har du rettighederne til Disney?

I såfald kan du via retssystemet (foged osv) får stoppet salget, da de krænker jeres trademark... Du er ligeledes berettiget til kompensation i henhold til markedsforstyrelse, tabt salg og krænket varemærke...

Men du skal nok lige have en advokat ind over ;D

Hej FS er der ikke noget med at man skal betale et depositum for at få et foged forbud gennemført?

De bedste hilsner

Søren

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 15:23

Hvis du er forhandler af mærkvarer, så kontakt dem, du har købt det af - eller måske producenten direkte.

De er meget interesseret i, at sådant et salg stopper hurtigst muligt - og har ofte også midlerne til det.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:27

Kaffe & Co:

Hej FS er der ikke noget med at man skal betale et depositum for at få et foged forbud gennemført?

Jeg må melde pas. Så meget kender jeg ik/kan ik huske reglerne i DK... Men er der tale om en krænkelse, så kan trademark indehaveren overføre alle omkostninger + tab + markedsforstyrelser + bla bla bla til krænkeren...

Men der er sikkert nogen, som ved det herinde...

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 15:30

Hej

Hvis du ved med sikkerhed at konkurrenten ikke har rent mel i posen og du ved de får varerne udenfor EU, ville jeg istedet kontakte Skat.

Det er der ikke så meget politi, bål og brand over, men til gengæld kan det være mere efffektivt i forhold til at stoppe handelen fremover.

Hvis der ikke er et direkte link mellem dig og Disney, men at du køber gennem en importør, er det importøren du skal kontakte.

Hvis ikke du er den direkte part i en sag, vil du opleve at politiet istedet henviser til et civilt søgsmål, så det ville jeg ikke bruge for meget tid på.

Michael

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 19:39

Hej til alle tak for jeres svar.

Jeg har ikke ene forhandler ret i Danmark, men jeg har licens til at sælge Disney balloner, og jeg har ikke nogen mellem led, jeg køber hos det firma som Disney har til at sælge Balloner balloner (deres dattar selvskab) og det er ikke noget som man bare lige får lov til, det har taget mig 4 år nu

Og de kopi balloner kommer altså ikke fra et ikke EU land, men fra Flex metal i Spanien, og Disney kæmper med dem hele tiden, og vinder den ene sag efter den anden over dem, men der er åbenbart så gode penge i det at det kan betale sig at blive ved med at gøre det, for vi er  14 som sælger store folie balloner her i Danmark, og de 12 sælger Flex metal balloner.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:44

www.ballonbutikken.dk :

Jeg har ikke ene forhandler ret i Danmark, men jeg har licens til at sælge Disney balloner, og jeg har ikke nogen mellem led, jeg køber hos det firma som Disney har til at sælge Balloner balloner (deres dattar selvskab) og det er ikke noget som man bare lige får lov til, det har taget mig 4 år nu

Så skal du melde forhandleren til Disneys datterselskab, og lade dem køre sagen...

www.ballonbutikken.dk :

Og de kopi balloner kommer altså ikke fra et ikke EU land, men fra Flex metal i Spanien, og Disney kæmper med dem hele tiden, og vinder den ene sag efter den anden over dem, men der er åbenbart så gode penge i det at det kan betale sig at blive ved med at gøre det, for vi er  14 som sælger store folie balloner her i Danmark, og de 12 sælger Flex metal balloner.

Spanien er altså med i EU... Men hvis det er kopier, så er det jo irrelevant om de stammer fra et EU land eller ik... De er ulovlige anyway!

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 19:58

Her er dem som jeg sælger

Og Deres kopi vare kommer her fra http://www.flexmetal.com/Frame%20catalogo.html , de har dog fjernet deres værste kopi balloner fra deres side, men plys er der stadig og de er i deres katalog og man kan nemt bestille dem, og så er de også lige i de fleste ballon virksomheder og sommerlandde

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 20:01

Disney køre hele tiden sager på dem, mit problem er bare at mange danske web shop sælger dem uden problemer, og jeg har ringet og snakket med et par af dem, og de siger bare at så længe den går, ja så går den jo.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)