Efter min mening er det noget man brugte i 90'erne, det er ikke noget man rigtig bruger i dag, og det får tit også brugerne til at klikke sig væk igen da de kun bliver mødt af den forside, uden tilbud eller andet end et billede.
Jeg ville hellere møde den forside man kommer til efter man har trykket på billedet. selvom det ikke helt ligner en forside.
Yderligere giver det heller ikke mange muligheder for at udfører SEO på forsiden, og i langt de fleste tilfælde når en anden hjemmeside linker, vil dette være til forsiden. så forsiden er et vigtigt element på en hjemmesiden både hvad angår brugere men også hvad angår SEO.
Hvis kunden ønsker det er det jo sådan, men det er ikke at anbefale .....
Når først man kommer ville jeg få centeret hele siden :)
/allan
Kunden burde hellere tænke på hvad sine kunder vil ha´, og hvis en undersøgelse viser at 25% af besøgende på en side med splash, finder det så irritabelt at de klikker væk fra siden, så er det nok værd at droppe.
Og hvis det så tilogmed ikke er godt for SEO, så ville det da være det rene Sidney Lee at lade det blive, efter min mening.
Hvis kunden ønsker det er det jo sådan, men det er ikke at anbefale .....
Hvis kunden ønsker det så må man forklare kunden de konsekvenser der er forbundet med det. Derefter kan kunden tage beslutningen. Tit ved kunderne ikke hvad konsekvenserne er af det før de får det forklaret og så falder 10-øre for dem...
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Hvis kunden ønsker det så må man forklare kunden de konsekvenser der er forbundet med det. Derefter kan kunden tage beslutningen. Tit ved kunderne ikke hvad konsekvenserne er af det før de får det forklaret og så falder 10-øre for dem...
Nemlig, problemet er bare nogle kunder mener bestemt de ved ved mere end den mand de hyre til den opgave. Jeg kan fortælle jeg hellere siger nej til en ordre end at klampe noget sammen som jeg alligevel ikke kan referere til!