Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To næsten ens produkter i webshop - duplicate content?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

På min webshop er flere produkter stort set ens - til produkt a medfølger der et ekstra kabel - det gør der ikke til produkt b.

Produktbeskrivelserne er derfor stort set ens.

Kan dette ikke opfattes som duplicate content hos google?

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:24

Martin Tychsen:

Hej,

På min webshop er flere produkter stort set ens - til produkt a medfølger der et ekstra kabel - det gør der ikke til produkt b.

Produktbeskrivelserne er derfor stort set ens.

Kan dette ikke opfattes som duplicate content hos google?

Jo!

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 16:54

Jo, det kan det i høj grad. Se det dog som en mulighed i stedet at begynde at lukke af for "b-siderne". Selvom at produktet er det samme, kan du næsten altid skrive to meget forskellige tekster. Selvom at det kan tage tid, kan det godt være besværet værd. Prøv dig frem, og se hvad der kan svare sig bedst for dig!

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Skrevet kl. 19:29

Tak i to... det bekræfter just sund fornuft.

Men ville nu lige have det bekræftet...

Naturligvis lukker jeg ikke af for mine produkter - så kan jeg jo ikke sælge dem :)

Generelt må det være et stort problem for mange webshop-ejere - da rigtig mange næsten ingen tekst har - og så ligner koden fra produkt 1 til produkt 50 altså ret meget hinanden.

Og hvad nu hvis man har meget korte beskrivelser - så udgør forskellen på to produkter (uanset om de er vidt forskellige eller ej) jo procentuelt ikke særlig meget af den samlede kode på siden - det må også være et problem for mange.

Thomas, på din kones webshop har I jo egentlig nøjagtig samme problematik som jeg. Fx er der ikke meget forskel på denne side og denne. Men det påvirker ikke jeres webshop - eller? 

Men alt det her duplicate content - hvad findes der af undersøgelser (evt. jeres erfaringer), der viser, hvor meget det reelt betyder? Og hvor lidt skal der til, før end det ikke opfattes som duplicate content?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:39

Martin Tychsen:
Og hvad nu hvis man har meget korte beskrivelser - så udgør forskellen på to produkter (uanset om de er vidt forskellige eller ej) jo procentuelt ikke særlig meget af den samlede kode på siden - det må også være et problem for mange.

Nej, for det bygger på den fejlagtige antagelse, at søgemaskinerne vurderer duplicate content på basis af en procentvis sammenligning af sider. Sådan fungerer det ikke :)

Kort fortalt, kan søgemaskinerne godt se forskel på "boiler plate" indhold og de unikke tekster på en side - f.eks. produktsider. Så selvom tekster er korte er det således ikke det normale, at søgemaskinerne opfatter det som duplicate content.

Noget helt andet er så, at sider med meget korte tekster typisk vil være sværere at få til at ranke godt - men det er en helt anden snak :)

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Skrevet kl. 23:25

Tak, Mikkel... :)

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:44

Martin Tychsen:
Thomas, på din kones webshop har I jo egentlig nøjagtig samme problematik som jeg. Fx er der ikke meget forskel på denne side og denne. Men det påvirker ikke jeres webshop - eller? 

Det er nu ikke mere min hustrus shop, end det er min ;-)

Jeps - der er masser af duplicate content på den shop. Og jo - det påvirker den negativt. Som du sikkert har set, er det også kun den ene af dem, der er indekseret.

Det er rigtigt, som Mikkel skriver, at DC ikke alene bedømmes som en procentdel "énshed" - der er andre faktorer, der spiller ind også. Én ting er dog sikkert: Genereres der flere URL til samme indhold, er du 99% sikker på DC problemer. Og har du helt samme tekster på flere forskellige URL grundet produkttekster, er der en stor risiko for, at det vurderes som DC.

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 23:57

Thomas Rosenstand:
Én ting er dog sikkert: Genereres der flere URL til samme indhold, er du 99% sikker på DC problemer. Og har du helt samme tekster på flere forskellige URL grundet produkttekster, er der en stor risiko for, at det vurderes som DC.

Bare for at få det i babysprog, har jeg så forstået det rigtigt - at hvis jeg har to sider med samme indhold, men giver dem samme URL, så er der ingen problemer?

Angel

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:01

Hvordan vil du give to sider den samme URL? Det kan ikke lade sig gøre.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:15

Thomas Rosenstand:

Hvordan vil du give to sider den samme URL? Det kan ikke lade sig gøre.

Cloaking :)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)