Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Av av av, hvis man går og venter på sommer i Kbh...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Til sommer må københavnere og turister gå længere i varmen efter en flaske vand eller en is, skriver Berlingske Tidende.

De seneste år er antallet af vogne og boder, der sælger alt fra vand og frugt til kaffe og pandekager, nemlig eksploderet i Indre By... (læs resten)

Hvert forår falder jeg over mindst et iværksætterportræt af ildsjæle der ligger og skruer på en kombineret kaffe-/popcorns/pølsecykel der skal gøre københavn et bedre sted... Hvis man er ved at finjustere de sidste møtrikker, så er der her en dårlig nyhed... som efter min mening er en god nyhed for København.

Som ærkekøbenhavner har det været en skændsel at se på udviklingen i Indre By, og det måtte næsten gå den vej efter borgmesterskiftet - Bondams exit og borgmesterpostovertagelse af Bo Asmus.

Er der nogen af jer der handler hos gadesælgere, og hvordan er holdningen:
Oser en kaffeknallert mere af iværksætteri end ham der prøver at banke en Baresso op?

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 14:52

Tjah, vi skal betale for hvert plakatstativ, vi har stående på Strøget foran vores butik, så det er vel kun rimeligt, at der også er krav til mobile boder i området.

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 17:03

Her tales om fuldstændigt forbud mod salg - lige præcis de steder som er interessante at sælge... Strøget, Købmagergade og Nyhavn.

Jeg talte 11 vandsælgere med hver deres christianiabike i sommers... det var nærmest absurd... så min pointe er allermest, at jeg er glad på Strøgets vegne - selvom der stadig er langt til noget der med stolthed kan serveres for turister.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 17:10

Jeg syntes det er fint der er liv i gaden med små boder. Det må bare ikke tage overhånd.

De kunne lave nogle regler med max x antal boder på udvalgte steder. Og så lave en turnus løsning, så de skal rotere rundt på alle godkendte bodepladser.

:-)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:36

Hr. Økonomisk Uafhængig:

Som ærkekøbenhavner har det været en skændsel at se på udviklingen i Indre By, og det måtte næsten gå den vej efter borgmesterskiftet - Bondams exit og borgmesterpostovertagelse af Bo Asmus.

Jeg synes det er fint at man gør lidt for at begrænse udviklingen der er sket på strøget de senere år. Der er i forvejen for lidt plads. På den anden side kan jeg også godt lide at der er mulighed for at få en god idé, og føre den ud i livet. Men jeg har intet problem i at der kommer lidt regulering på Strøget.

Men jeg hæfter mig ved følgende udtalelse:

"- Byen skal være et levende sted, hvor københavnerne har lyst til at opholde sig og snakke med hinanden. Men med de mange cykler, der holder på kryds og tværs om sommeren, minder det mere om en markedsplads med for meget larm og gøgl, og derfor er der brug for en regulering nu, siger teknik- og miljøborgmester Bo Asmus Kjeldgaard (SF)."

Det er jo helt nye toner i København, hvor biler jo de senere år har været det største problem for Miljøborgmesteren (Altså den tidligere).

Og det kan sgu heller ikke være let for alle de cykelboder at vide om de er velsete eller uønskede, når udmeldingerne skifter. Jeg synes jo netop de har valgt at starte en virksomhed op, helt i tråd med hvad der officielt har været meldt ud fra Rådhuset.

Men hvis det kun er Strøget de skal væk fra, og de stadig kan køre rundt i indre by, så ser jeg det ikke som noget problem. Jeg er dog mere modstander af at de skal til at betale afgifter for at kunne drive deres forretning. Hvad er nu det for noget pjat? Det skal vi andre jo ikke.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 12. Apr 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:03

For mig at se er det et spørgsmål om konkurrence og mulighed for at spare tid, ved ikke at skulle ind i en butik.

Jeg elsker god kaffe, men hader at skulle stå og vente på den i kø inde i en café hvor personalet har alt muligt andet at tage sig til eller bare tale med hinanden.

Så for mig er det helt fantastisk at kunne få god kaffe fra en lille bil rundt omkring i København - især fra KAFFEKVÆRNEN hvor de har første "cru" bønner - udsøgt :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)