Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oplysninger om moms.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Christiansfeld
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Jeg er nystartet og har spørgsmål omkring moms.
Min lille virksomhed skal fungere som "hygge"-salg og altså ikke en hovedindtægtskilde. Faktisk bliver omsætningen nok så lille, at jeg end ikke behøver at være registreret. Men for at al tvivl i forhold til Skat  skal være væk, er jeg alligevel blevet det.
Jeg køber mine varer i Tyskland og har efter samtale med Skat forstået alt det med erhvervelsesmoms - håber jegSmile

Nu har jeg så fået et par breve fra Skat om min registrering og indberetning af moms. Der står bl.a. at der venter en bøde på 800,- hvis jeg indberetter for sent.
Mine spørgsmål:
Er det muligt at stille momsregistreringen i bero, så den venter til jeg har så stort et salg, at jeg kan forvente at ramme 50.000,- eller klapper fælden med det samme, så jeg skal lave momsregnskab på alt, hvad jeg køber fra nu af?
Ang. indberetningen af moms: Får Skat ikke automatisk besked om mine transaktioner med andre virksomheder beliggende i EU? Dvs. får Skat dobbeltoplysninger om min handel - fra mig og fra den virksomhed jeg handler med?

Håber mine spørgsmål er forståelige og at nogle herinde kan hjælpe.
Mvh. Per Bjørnholt

Fra Nykøbing Sj.
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 09:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Per Bjørnholt:

Mine spørgsmål:
Er det muligt at stille momsregistreringen i bero, så den venter til jeg har så stort et salg, at jeg kan forvente at ramme 50.000,- eller klapper fælden med det samme, så jeg skal lave momsregnskab på alt, hvad jeg køber fra nu af?

Ang. indberetningen af moms: Får Skat ikke automatisk besked om mine transaktioner med andre virksomheder beliggende i EU? Dvs. får Skat dobbeltoplysninger om min handel - fra mig og fra den virksomhed jeg handler med?

Hej Per,

Ganske kort er svaret på dine spørgsmål Ja og Nej

Du skal lave momsregnskab fra nu af og afregne i henhold til de frister som du har fået oplyst

Skat får ikke oplysningerne andre steder fra.

JH

Cir-IT er Airboss partner - Vi gør din hverdag nemmere!
AirBoss - er et af de ældste økonomisystemer på det danske marked.

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 11. Apr 10
Skrevet kl. 09:25

Hej Jan

Tak for dine hurtige, præcise svar.
Der er ikke så meget at tage fejl af.
Kun lige: Jeg har nogle lagervarer, købt som privat person, jeg i første omgang sælger. Det kan betyder, at jeg ikke køber noget som virksomhed før første indberetningsfrist.
Indberetter jeg så 0,- til Skat eller er jeg fritaget for det?

Mvh. Per

Fra Nykøbing Sj.
Tilmeldt 16. Feb 08
Skrevet kl. 09:35

For at firmaet kan sælge disse varer - skal de bogføres ind i virksomheden.

Hvis du "køber" dem af dig selv - vil der ikke være moms på varekøbet og du skal derfor angive 0,- i købsmoms.

Du skal angive momsbeløbet af salget (hvis du har solgt noget i perioden) i rubrikken Salgsmoms.

Når du handler B2B med virksomheder i EU skal du huske at opgive dit cvr nummer - og dette skal fremgå af din faktura - Du vil dermed ikke blive opkrævet moms - men skal selv angive det som EU erhvervelsesmoms på opgørelsen.

JH

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 11. Apr 10
Skrevet kl. 09:42

Tak for svarene.

Så er der ikke mere - lige nu ihvertfaldSmile

God søndag.

Mvh. Per

Fra Nykøbing Sj.
Tilmeldt 16. Feb 08
Skrevet kl. 09:51

Velbekomme - og held og lykke med projektet

JH

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)