Vi er ved at arrangere en investormesse i Bella Centeret d. 11 og 12 september 2010 – den hedder Invest2010..Det kan naturligvis ikke overraske nogen at der vil være forskellige udstillere, men det nu ikke derfor jeg skriver i dette forum.
Vi vil gerne lave denne messe til noget specielt for private investorer. Vi er ved at planlægge en ”messekalender” med forskellige events.
DERFOR er der ikke nogen af jer som har et par gode ideer til hvad der kunne være spændende/interessant at lave, i min bog er ingen Ideer umulige.. Skal vi flyve Warren Buffett til Belle Center og holde foredrag eller skal vi høre Jean-Claude Trichet om han vil åbne messen ??
Hvilke foredrag, paneldiskussioner skal der være, er der ikke nogen som har et par gode ideer ?
Det er super ide... Vi har lige for en time siden talt om det samme. Nemlig at tilbyde små virksomheder en "mini stand" til kun nogle få tusind kroner :-) Den vil jeg tage til mig - Super ide.
Jeg har lige deltaget i en engelsk udgave af dette koncept, og jeg mener faktisk at det kunne være sjovt og samtidigt give lidt presseomtale hvis man lavede noget lignende som et sceneshow.
Det er jo ikke noget nyt som sådan, men man kunne godt brainstorme lidt på det. Ellers er det jo lidt gaab for uindviede med al det investorsnak, - her kunne man jo fange interessen. Et pengenes X-factor om man vil.
Man kunne endda have en konkurrence om hvem der skulle på scenen, og af den vej skabe lidt hype omkring selve messen i BC.
Naturligvis en balancegang, - men så har i da en skitse/oplæg til en idé.
Af personer og andet kunne jeg godt tænkte mig at se:
1) Morten Lund: han er altid god for en skæv vinkel på verden
2) Klaus Riskær Pedersen: hvad er det lige han gør så han siden han altid rejser sig igen?
3) Martin Thorborg: Som Morten Lund ser han altid et eller andet jeg ikke ser
5) En eller flere konkurs virksomheder: lad dem fortælle om hvad der gik galt og hvorfor
6) En sociolog der kan se objektiv på hvad er det driver en iværksætter frem i dagens DK, hvad er det virksomheder med succes gør anderledes end andre m.v.
7) Måske også en der fortælle om forskellen i at drive virksomhed for egne penge eller for andres investor penge.
Om mulighederne for brobygning med kinesiske virksomheder herunder samarbejde, udvikling, produktion.
For dem der ikke har set Discovery´s miniserie The Peoples Rebiblic of Capitalism, så se at få det set. Sætter nogle ting i perspektiv, men giver desværre også forståelse for, at DK med sine fagforeninger (og det er ingen kritik, blot en konstatering) og overenskomst lønninger til arbejdere fra andre EU lande med lavere lønbehov, er på vej ud i dyb krise.
Sikke du ruller dem ud :-) Super ideer... Hvad synes du om ideen med et Iværksætter-hjørne, som kan tiltrække mulige investorer, nu de er på messen alligevel ?