Hej alle aminoer Jeg kommer selv oprindeligt fra Afghanistan, og har længe kunne tænke mig at starte eget firma op i Afghanistan, har et godt kendskab til landet, et godt netværk og har store lager plads råddighed (både i Kabul & Jallalabad) Jeg ville høre om der nogle kreative sjæle, som har en genial forretningskonceptidé til et projekt i Afghanistan. Jeg har selv flere idéer men vil gerne have jeres bud. Jeg har vide økonomiske rammer, og bolig i Afghanistan, så jeg kan komme igang lynhurtigt. . Håber at få nogle gode bud. Lidt om Afghanistan: Afghanistans økonomi voksede med 5%, i 2009 hvilket gør det til en af de hurtigst voksende økonomier i verden, og den hurtigste i Sydasien. Denne vækst var ført i vid udstrækning af imponerende gevinster i Afghanistans landbrugssektor, men også gevinster i alle dens primære eksport herunder rosiner, tæpper, uld, pistacienødder, mandler, løg, og ædelsten. Nationale industrier såsom telekommunikation, byggeri, byggematerialer, finansielle tjenesteydelser, og andre industrier vinder også hurtigt frem.
har dette vækket din interesse kan jeg kontaktes på mailen. : Narmakks@hotmail.com |
Hej Narmak,
Det er en spændende ide du har dig. Jeg har selv været i landet, og kan se der er en MASSE potentiale. Min viden om det forretningsmæssige i Afghanistan er dog desværre ganske lille. Hvad konkret har du i tankerne?
Soldterne (ISAF & OEF) er et købestærkt segment, og der skulle være rig mulighed for at sælge eller målrette et produkt til militærbaserne. På Kandahar Airfield er der et stort forretningsliv, som er blandet af lokale med butikker (IT, diverse, tæpper, slør, tøj, skræder) og internationale virksomheder som: Burger King, Subway, Pizza Hut, smat en del Elektronik butikker. Det gør sig i øvrigt også gældende i Kabul International Airport.
Blot lidt input til din ide :-).
Med venlig hilsen
Casper Schneidereit