Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningside til Afghanistan

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle  aminoer

Jeg kommer selv oprindeligt fra Afghanistan, og har længe kunne tænke mig at starte eget firma op i Afghanistan, har et godt kendskab til landet, et godt netværk og har store lager plads råddighed (både i Kabul & Jallalabad)

Jeg ville høre om der nogle kreative sjæle, som har en genial  forretningskonceptidé til et projekt i Afghanistan. Jeg har selv flere idéer men vil gerne have jeres bud. Jeg har vide økonomiske rammer, og bolig i Afghanistan, så jeg kan komme igang lynhurtigt. . Håber at få nogle gode bud.

Lidt om Afghanistan:

Afghanistans økonomi voksede med 5%, i 2009 hvilket gør det til en af de hurtigst voksende økonomier i verden, og den hurtigste i Sydasien. Denne vækst var ført i vid udstrækning af imponerende gevinster i Afghanistans landbrugssektor, men også gevinster i alle dens primære eksport herunder rosiner, tæpper, uld, pistacienødder, mandler, løg, og ædelsten. Nationale industrier såsom telekommunikation, byggeri, byggematerialer, finansielle tjenesteydelser, og andre industrier vinder også hurtigt frem.

har dette vækket din interesse kan jeg kontaktes på mailen. : Narmakks@hotmail.com

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:57

Hej Narmak,

Det er en spændende ide du har dig. Jeg har selv været i landet, og kan se der er en MASSE potentiale. Min viden om det forretningsmæssige i Afghanistan er dog desværre ganske lille. Hvad konkret har du i tankerne?

Soldterne (ISAF & OEF) er et købestærkt segment, og der skulle være rig mulighed for at sælge eller målrette et produkt til militærbaserne. På Kandahar Airfield er der et stort forretningsliv, som er blandet af lokale med butikker (IT, diverse, tæpper, slør, tøj, skræder) og internationale virksomheder som: Burger King, Subway, Pizza Hut, smat en del Elektronik butikker. Det gør sig i øvrigt også gældende i Kabul International Airport.

Blot lidt input til din ide :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:58

Desværre har jeg ikke lige nogen ideer, dem får jeg som regel først hvis jeg er i elementet...

Men vil bare sige NICE!!!! Det lyder sindsygt spændende...

Tilmeldt 26. Mar 09
Skrevet kl. 21:02

Hej Casper

Tak for den hurtige respons,

Der er flere former for forretningskoncepter jeg godt kunne tænke mig at beskæftige mig med angående Afghanistan, et af dem kunne være at exportere varere fra Afghanistan til Europa/Indien (da Indien er nabo til Afghanistan og kommer til at blive et stort marked i fremtiden, ved at de er rigtig glade for afghanske tør frugter, og at der er stor marked for det i fremtiden),

Eller  det  kunne være at der var interesse for nogle afghanske produkter her i Danmark, men at man ikke havde mulighed for at få dem importeret. I det tilfælde kan jeg også fungere som en kontakt/agent/leverandør i Afghanistan da jeg har et godt netværk dernede.

Eller det kunne være at der nogen der har et ønske om at få deres produkt ind på det afghanske marked i det tilfælde kunne jeg også fungere som Agent/Distributør/Partner.

Det også meget spændende det input du er kommet med angående at man kunne handle/sælge sine produkter til militærbaserne i Afghanistan, men det er her at jeg har et spørgsmål hvordan kommer man i kontakt med de personer der kan gør det muligt at man kan blive leverandør for for den målgruppe???

Har lavet en masse research på nettet over danske virksomheder som er i Afghanistan, en af dem som har vakt min interesse er Copenhagen Contracters A/S, de udføre også opgaver for militærbaserne i Afghanistan.

Se linket: 

http://www.cphcon.com/index.php

en anden dansk virksomhed som er gået ind på det afghansk marked er Nowaco, som importere rosiner i store mængder.

http://www.nowaco.com/nyheder/article/joint-venture.html?tx_ttnews[backPid]=6&cHash=2a3151e37d

pdf.borsen.dk/reqpdf.php?src=2010/03/201003301012.pdf

Og jeg er sikker på at der vil blive flere danske virksomheder der får mod på at gå ind på det afghanske marked i fremtiden, da der er stor potentiale indefor mange områder såsom opbygning af infrastrukturen til dette skal der bruges en masse vestlige ekspertise, og her har man stor mulighed for at få marked for sig selv, da konkurrencen er minimal .

igen jeg brænder rigtig meget for komme i gang med en eller anden form for samarbejde mellem Danmark og Afghanistan. Ved bare ikke lige hvordan jeg skal starte???

Mvh

Narmak

Tilmeldt 26. Mar 09
Skrevet kl. 21:19

Hej Mattias

du siger bare til når du får nogle ideer

Alt input er godt,,,

Tilmeldt 13. Jun 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:10

Hej, Narmak, jeg kan godt forstå din situation da jeg er i den samme situation selv. spørgsmålet er om vi kan snakke sammen om dine competencer og muligheder samt ambitioner og planer.

Ring til mig på 61467266, efter den 23.maj.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)