Som jeg læser det - søger trådstarter efter online fora, hvor han kan skrive om brandsikkerhed online - og selv om el er årsag til mange brande - så har min lokale elektrikker altså ikke noget online forum.
Men det kan han måske få...
JH
Cir-IT er Airboss partner - Vi gør din hverdag nemmere! AirBoss - er et af de ældste økonomisystemer på det danske marked.
Korrekt, indlægget her var mest for at fange online forums, men super der kommer andre indspark.
Omkring installatører og alt andet offline, har jeg lavet en liste på blande og magasiner/fagblade, som jeg vil kontakte med en artikel skrevet direkte til deres målgruppe. Således håber jeg at ramme så bredt som muligt.
Der må da også være noget potentiale på boligmarkedet. Her tænker jeg f.eks. på vejledninger til unge mennesker, som lige er flyttet ud hjemmefra. Hvis du forklarer hvorfor og hvordan de bør sikre deres lejlighed og derfra kobler det sammen med din shop, så tror jeg hurtigt du vil kunne få en masse kunder igennem. Jeg er personligt selv lige flyttet hjemmefra, men jeg aner ikke en fløjtende fis om brandsikring. Du kan måske undersøge om der findes boligforums, hvor du kan gøre dig gældende. Eller blive brandsikring ekspert hos en ejendomsmægler kæde
Nu er det også sådan at der skal en elektriker ud at montere 230v brandalarmer da denne betegnes som en del af den faste installation og ikke må tilsluttes et normalt lampeudtag.
Det kræver også indsigt for montøren at han overholder respektive afstande til væge, ventilation, mm. og der skal som hovedregel laves en udvidelse af eksisterende installation for at denne kan forsyne brandalarmen.
Men elektrikere er ikke så gode til at informere deres kunder omkring overstående, derfor kunne det være oplagt med et forum som de respektive elektrikere mod betaling kunne linke til deres hjemmeside.
Der må da også være noget potentiale på boligmarkedet. Her tænker jeg f.eks. på vejledninger til unge mennesker, som lige er flyttet ud hjemmefra. Hvis du forklarer hvorfor og hvordan de bør sikre deres lejlighed og derfra kobler det sammen med din shop, så tror jeg hurtigt du vil kunne få en masse kunder igennem. Jeg er personligt selv lige flyttet hjemmefra, men jeg aner ikke en fløjtende fis om brandsikring. Du kan måske undersøge om der findes boligforums, hvor du kan gøre dig gældende. Eller blive brandsikring ekspert hos en ejendomsmægler kæde
Held og lykke med det!
Rigtig god idé!
Udover at forklare hvordan man sikrer sin bolig kunne der sikkert også være salg i et lave en pakkeløsning målrettet lejligheder i forskellige størrelser og naturligvis villaer og landejendomme.
Måske en enkelt eller to røgalarmer i pakken til mindre lejligheder og 4 trådsløst forbundne røgalarmer i huset og måske en røgalarm med automatisk alarmering til ejer pr opkald/sms ved brand i staldbygningen?
Det kunne så kombineres med brandslukningspakke 1,2 og 3 hvor 1 er et brandtæppe, 2 er en lille pulverslukker og brandtæppe og 3 er den store 6 kg pulverslukker og brandtæppe.
Held og lykke med det!
Rigtig god idé!
Udover at forklare hvordan man sikrer sin bolig kunne der sikkert også være salg i et lave en pakkeløsning målrettet lejligheder i forskellige størrelser og naturligvis villaer og landejendomme.
Måske en enkelt eller to røgalarmer i pakken til mindre lejligheder og 4 trådsløst forbundne røgalarmer i huset og måske en røgalarm med automatisk alarmering til ejer pr opkald/sms ved brand i staldbygningen?
Det kunne så kombineres med brandslukningspakke 1,2 og 3 hvor 1 er et brandtæppe, 2 er en lille pulverslukker og brandtæppe og 3 er den store 6 kg pulverslukker og brandtæppe.
Mulighederne er mange.
Jeg vil nok ikke vælge en brandalarm i stalde da dette grundet støv, det er ikke bare lige at sikre store bygninger, hvis disse altså skal opfylde de brand tekniske krav.Til sådanne opgaver vil jeg foreslå man som kunde kontakter Siemens, Wormald de har erfaring med større anlæg.
Endvidre vil jeg tilråde Landbrugsejendomme at få det årlige eleftersyn dette vil forebygge mange brænde og giver også en nedsættelse af forsikringspræmien.
Husk Brandalarmer skal tilsluttes den faste elinstallation da dette vil medvirke til præmienedsættelse kontakt forsikringsselskabet!