Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Noget jeg ikke forstår

Side 1 ud af 7 (62 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 11:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,4 stjerner givet af 9 person

Hej Amino.

Jeg forstår ikke at folk kommenterer tråde bare for at blande sig, en dum kommentar som er intetsigende er så pisse irriterende,

Fordi en tråd ikke lige er perfekt stavet eller formuleret kan budskabet være godt og fatter du ikke hvad der står jamen så er du nok for Dum, du er ikke den eneste på jorden bland dig uden om, hvis du alligevel ikke har noget fornuftigt at komme med!

Preben

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:05 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

preben mortenwold:

Hej Amino.

Jeg forstår ikke at folk kommenterer tråde bare for at blande sig, en dum kommentar som er intetsigende er så pisse irriterende,

Fordi en tråd ikke lige er perfekt stavet eller formuleret kan budskabet være godt og fatter du ikke hvad der står jamen så er du nok for Dum, du er ikke den eneste på jorden bland dig uden om, hvis du alligevel ikke har noget fornuftigt at komme med!

Preben

Jeg kan på sin vis se det du skriver, og der er rigtig nok nogen folk, som har det med at de altid skal finde en at rakke ned på. Jeg ser det tit og synes selv det er usmageligt.

Men omvendt må jeg også sige at fx denne tråd gør det nemt for dem, og var i virkeligheden noget du nok ikke skulle have skrevet. eller du skulle have formuleret dig anderledes så budskabet ikke blev det at folk er for dumme. Det kan godt være at det var det du ville frem til, men man skaber ikke en debat på den måde, men mere mudderkast, og det er ingen tjent med.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 7. Nov 08
Skrevet kl. 12:14 | Låst

KTJ-Media.dk:

preben mortenwold:

Hej Amino.

Preben

Jeg kan på sin vis se det du skriver, og der er rigtig nok nogen folk, som har det med at de altid skal finde en at rakke ned på. Jeg ser det tit og synes selv det er usmageligt.

Men omvendt må jeg også sige at fx denne tråd gør det nemt for dem, og var i virkeligheden noget du nok ikke skulle have skrevet. eller du skulle have formuleret dig anderledes så budskabet ikke blev det at folk er for dumme. Det kan godt være at det var det du ville frem til, men man skaber ikke en debat på den måde, men mere mudderkast, og det er ingen tjent med.

MVH Kim

Ja egentlig mener jeg at folk har det med at rakke skriveren ned, men det behøver ikke altid være skriveren af tråden der er dum det kan også være læseren der er for dum.

Så derfor mener jeg at mange dumme kommentarer er udnødvendige og ødelægger et godt budskab. e.

Nu er ordet dum jo ikke ment på den negative måde og jeg mener slet ikke at alle er dumme sådan som der kunne  lægger op til...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:23 | Låst

Hej Preben

God pointe du har, og jeg følger dig I der falder en del kommentarer der er total unødvendige.

Ikke at det overhoved forsvarer disse indlæg, så har jeg lagt mærke til dine tråde og problemet er nok er din måde at kommunikere på, gør at du får flere end de fleste. Derfor får du nok heller ikke gevinst af dine tråde, da de drukner og det er jo irriterende for alle, især dig.

Min anbefaling til dig, vil være at gøre følgende. 

1. Gem i kladde:
Når du starter en ny tråd vil jeg anbefale dig at gemme den som kladde.... det vil give dig tid til at tænke over om indlægget er godt nok...modsat til at poste med det samme.

2. Nye øjne:
Få eventuelt en familie medlem til at kikke det igennem inden du smider det online.

3. Budskab:
For mig at se, handler det hele om BUDSKABET.Hvis ikke du formår at give det korrekte budskab i din tekst (det eneste vi har på amino), jasåer det at det hele drukner i dårlige indlæg.
Med punkt 1 og 2 vil du kunne blive skarp på dit budskab og få det rigtige ud med det samme.

Jeg vil gerne give dig et eksempel.

Jeg skriver et indlæg som grundlæggende handler om at jeg har brug for investering til et nyt projekt. I indlægget kommer jeg til at skrive sætning der nemt kan misforståes...dette kunne jeg have undgået ved at kikke det igennem flere gang og eller få andres øjne på.

Online sker der det, at der blive fokus på den misforståelse jeg har skrevet. Når misforståelsen er afklaret er man kommer så langt fra budskabet i tråden, at man aldrig får svar på sine spørgsmål.

Håber du kan bruge det Preben. 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:28 | Låst

Du har helt ret, der er ingen mening i at komme med dumme kommentarer. Men fx i dette indlæg, der indbyder du jo til at få dumme kommentarer.

Kommunikation handler jo om at snakke med andre, hvad end det er design, tekst eller face 2 face, og hvis man fx selv starter ud med at enten formulerer sig rigtig dårligt, så betydningen/budskabet i det man skriver bliver misforstået, så er der en risiko for at man får noget igen af samme konto.

Man kan selvfølgelig ikke ramme alle, og der vil altid være nogen som misforstår, og kommer med kommentarer til ens indlæg uanset om de har forstået det der blev skrevet eller ikke. og sådan vil det altid være.

Men der er altså også dem som ikke kommer med kommentarer når de ikke forstår spørgsmålet, eller også skriver de til trådstarter at han/hun lige skal formulerer sig rigtigt da de ikke forstår hvad trådstarter skriver.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:31 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nogle ting man kan gøre for at forbedre sine indlæg

lav mellemrum højeste 2-3 linjer

gennemgå stavefejl i word

Downloade et ordblind program vis ordblind eller har  stave vaskeligheder det er markedste bedste imens man skriver kommer programmet med forslag der hopper flere forslag op hver gang du skriver et bogstav , det oplæser hele sætninger mv. http://www.mikrov.dk/

hver altid positive , der findes enkel bruger der selv ved positive skrevet indlæg der kan give super korte negative svar som man ikke forstår og er ikke konstruktive kritik ,det er de færrest bruger på denne portal , der gør det sådan , så hver positive og skriv ikke en negative kommentar bare fordi en skriver en bemærkning der støder en .

prøv med nogle positive rettet ord lige vel hvad , jeg gætter på det vil går dig fremover godt fremover vis du bare er positive

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 12:40 | Låst

Jeg er lidt overrasket over, at det overhovedet er nødvendigt at bringe emnet op i en tråd som denne. Jeg har/havde som forholdsvis ny bruger en forventning om, at en samling voksne mennesker trods alt godt kan finde ud af, at tale ordentligt til hinanden, selvom meningerne er forskellige fra tid til anden. 

Bevares, nogle folk har svært ved at stave eller formulere sig skriftligt. Det er ikke nødvendigvis deres egen skyld, ingen mudderkast over det. Men ja - alt i alt er jeg godt nok overrasket over, at det overhovedet er nødvendigt at bringe om. Så må de individer, der omtales mellem linjerne, lige tage deres fremgangsmåde op til overvejelse :-)

Alt i alt, så er vi her vel for at hjælpe og søge hjælp - tag tingene med et smil og gør det :-)

Tilmeldt 7. Nov 08
Skrevet kl. 12:40 | Låst

Mikael christiansen:

Nogle ting man kan gøre for at forbedre sine indlæg

lav mellemrum højeste 2-3 linjer

gennemgå stavefejl i word

Downloade et ordblind program vis ordblind eller er markedste bedste imens man skriver kommer programmet med forslag der hopper flere forslag op hver gang du skriver et bogstav , det oplæser hele sætninger mv. http://www.mikrov.dk/

hver altid positive , der findes enkel bruger der selv ved positive skrevet indlæg der kan give super korte svar som man ikke forstår og er ikke konstruktive kritik ,det er de færrest bruger på denne portal , så hver positive og skriv ikke en negative kommentar bare fordi en skriver en bemærkning der støder en .

prøv med nogle positive rettet ord lige vel hvad , jeg gætter på det vil går dig fremover godt fremover vis du bare er positive

Nu vender du den mod trådstarteren, en stave fejl det er jeg pisse ligeglad med omså en ordblind skrev herinde ville jeg aldrig nogensinde kunne drømme om kommentere det.

Og kan jeg ikke li som det er formuleret sidder jeg sgu da ikke og spiller smart og retter vedkommende synes han det står fint så er det hans valg.

Jeg finder bare en anden tråd at komme med kloge ord i .

Preben

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:47 | Låst

Hej Preben.

Med så mange brugere som der er på Amino, er der rigtig mange forskellige måder at gøre tingene på. Vi formulerer os alle sammen forskelligt, og det er sikkert tit at det vi skriver, bliver opfattet på en anden måde end det var ment.

Jeg kan ikke huske dit oprindelige indlæg, men jeg synes du begår en stor fejl undervejs. Der kommer 3 svar som du absolut ikke kan bruge til noget, og dem vælger du at skrive til at det kan de ikke være bekendt. Det er sikkert også det rigtige at gøre. Men så ændrer du dit oprindelige indlæg flere gange, og det synes jeg er en fejl.

Det ender jo med at du får vendt den dårlige start, til en tråd med en del svar. Så nu er der måske flere der læser den, og læser hele tråden igennem. Nu kan de bare ikke længere se hvad du egentlig ville med tråden, og så har du frataget dig selv den mulighed at der måske var nogen der kunne have fået interesse for det du ville.

Hvis der er nogen der ikke læste med igår aftes (og det er nok de fleste) vil de nu se dit budskab som: "Børnehave børnene med slik,sprog,tøjrester, har valgt at ødelægge min tråd"

Så bliver det altså svært. Og så er jeg ikke tilhænger af at vi kalder hinanden dumme, eller andre ting herinde. På trods af mange svar (også fra mig), der ikke er helt seriøse, burde vi kunne behandle hinanden med en smule respekt. Også selvom vi er uenige.

Med hensyn til dit projekt, ser det ud til at du måske har fat i de rette mennesker. Du har i hvert fald fået nogle gode råd til hvad du kan gøre.

Hvis det viser sig at det ikke går som planlagt, tror jeg ikke du skal søge kapital herinde på det grundlag du har lige nu. Du skal nok hellere høre om der er nogen der har kontakter til folk der kan hjælpe dig videre. Evt. ved at få formuleret projektet, lavet de rigtige planer papirer osv. Og derfra er det tid til at søge kapital. Jeg tror det vil gå noget lettere, hvis der er et helt færdigt koncept som folk kan forholde sig til.

Jeg er ikke selv hverken opfinder eller særligt glad for forretningsplaner og alt det tid man spilder på at gøre tingene rigtigt Smile

Jeg kaster mig bare ud i tingene, og tager tæskene som de kommer. Og skal jeg bruge kapital, så er det på en eller anden måde altid lykkedes mig. Men jeg har heller ikke skulle producere noget. Det som jeg fonemmer du skal i gang med, kræver lidt mere grundig planlægning, så der tror jeg det er vigtigt at du får en god rådgiver, der har prøvet det før og ved hvad der skal til.

Jeg vil i hvert fald ønske dig alt mulig held og lykke med projektet, og er sikker på at du nok skal finde den rådgiver eller partner, der kan sikre at du får en succes.

Rigtig god weekend.

Andrè

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:48 | Låst

Anders:

Jeg er lidt overrasket over, at det overhovedet er nødvendigt at bringe emnet op i en tråd som denne. Jeg har/havde som forholdsvis ny bruger en forventning om, at en samling voksne mennesker trods alt godt kan finde ud af, at tale ordentligt til hinanden, selvom meningerne er forskellige fra tid til anden. 

Bevares, nogle folk har svært ved at stave eller formulere sig skriftligt. Det er ikke nødvendigvis deres egen skyld, ingen mudderkast over det. Men ja - alt i alt er jeg godt nok overrasket over, at det overhovedet er nødvendigt at bringe om. Så må de individer, der omtales mellem linjerne, lige tage deres fremgangsmåde op til overvejelse :-)

Alt i alt, så er vi her vel for at hjælpe og søge hjælp - tag tingene med et smil og gør det :-)

Helt korrekt :) men sådan ligger landet ikke rigtig. Der vil altid være mudderkast, selv på arbejdspladser er der mudderkast, man kunne kalde det mobning. Og ja det er et stort problem at voksne mennesker ikke kan tale ordentligt til hinanden. også selvom det kun er et fåtal, så er det stadig et problem.

efter min mening burde en moderator på amino sætte en stopper for det når det går igang i et indlæg. det er vel blandt andet derfor de er der?

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 1 ud af 7 (62 indlæg)