Er der mulighed for at undgå at betale skat af dele af sin løn (enkeltmands virksomhed), ved at give sig selv en bonus i form af en gave? Her tænker jeg på jakkesæt og andet der i realiteten skal bruges i en forretnings sammenhæng.
Så også lige, hvad er reglerne for firma bil? Er der mulighed for at gå så langt at ligefrem have en firma-cykel? :-)
Håber i vælger at tage mit indlæg seriøst - for jeg er desværre på bar bund når det kommer til det hér.
Jeg er selv cykelhandler, og jeg har en firma cykel hvor momsen er blevet trukket fra og bliver brugt i firmaet, jeg har også solgt en til min mors firma, og hun har den også til firma brug. det kan også gørres med knallerter :D
Episode 21: "Rosé-forbandelsen" Casper er flyttet ind på hotel Hilton, efter at han og Iben er gået fra hinanden. Casper er dog ikke ked af det, og har etableret hotellet som sin nye pige-jagtmark. Derfor irriterer det ham, at Frank ubevidst laver bøssede ting såsom at bestille rosévin, da det smitter af på ham ved at være sammen med ham.
Frank har dog andre ting at tænke på, for ikke alene har han svært ved at hemmeligholde Mias graviditet, men han roder sig også ud i store problemer med en pose flæskesvær, en troende muslim, hans konverterede jødiske svoger og en ret så insisterende revisor. Samtidig er hans ternede jakkesæt kommet til torskegilde.
Franks jakkesæt er kommet til torskegilde. Jeg har en gang set det afsnit, det var noget med at Frank havde købt jakkesættet i firmaets navn, men han går med det privat, det må man ikke ifølge revisoren.
Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?
Nej - bonus/gaver til dig selv er skattepligtige, de er ikke en del af fradragsområdet, som er, at udgiften skal medgå til at "erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten". Reglerne for firmabil er komplicerede, og hvilken ordning, der bedst kan betale sig, afhænger af mange forskellige ting. Til at starte med skal du i hvert fald føre en kørebog, så du kan dokumentere, hvor meget du kører for firmaet (og hvor meget privat).
Smut til København den 28. april og deltag i dette gratis arrangement: http://www.regnskabsskolen.dk/ivkurser/infomode - der er emnet fradrag altid højst på dagsordenen ud fra princippet: Vi skal ikke snyde i skat, men vi skal heller ikke snyde os selv.
Nej - bonus/gaver til dig selv er skattepligtige, de er ikke en del af fradragsområdet, som er, at udgiften skal medgå til at "erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten". Reglerne for firmabil er komplicerede, og hvilken ordning, der bedst kan betale sig, afhænger af mange forskellige ting. Til at starte med skal du i hvert fald føre en kørebog, så du kan dokumentere, hvor meget du kører for firmaet (og hvor meget privat).
Smut til København den 28. april og deltag i dette gratis arrangement: http://www.regnskabsskolen.dk/ivkurser/infomode - der er emnet fradrag altid højst på dagsordenen ud fra princippet: Vi skal ikke snyde i skat, men vi skal heller ikke snyde os selv.