Sådan læser jeg nu ikke indlægget. Min forventning ville være at jeg kan bruge trådstarter til det de kan. De er på ingen måder med ansvarlige eller inde over projektet, men blot en brik man kan bruge.
Markedsanalyse er jo trods alt mit eget ansvar og noget jeg selv ville forvente at skulle lave.
Sådan læser jeg nu ikke indlægget. Min forventning ville være at jeg kan bruge trådstarter til det de kan. De er på ingen måder med ansvarlige eller inde over projektet, men blot en brik man kan bruge.
Markedsanalyse er jo trods alt mit eget ansvar og noget jeg selv ville forvente at skulle lave.
Ja det er rigtig, hvis du ser sådan på det... Men tager vi udgangs punkt i dig, så skal du anyway ned over grænsen for at underskrive, ordne bankpapire mm. Og er det bare adresse der skal fixes, så findes det jo hos de fleste revisorer/notare hernede...
Så selve setup skal være meget billigt, ellers findes der et hav af allerede eksisterende alternativer...
Markedsanalyse mm er umuligt at lave fra DK... Ellers se hvor mange danske firmaer, som i tidens løb har knækket halsen, når de ville indtage DE...
Det var da den dårligste begrundelse jeg længe har hørt. Jeg kan slet ikke se hvordan dit negative og misforstående indlæg kan have relevans for det egentlige emne.
At man arbejder med sprogtilpasning, service til kunde som tysk bankkonto, telefon-hotline skulle jo gerne være en del af en markedsanalyse. Kunderne (webshop-ejerne) foretager vel en analyse eller ved om deres produkt(er) eller tjenesteydelse(r) har et potentiale på det tyske marked.
Ps. Der er ingen som siger at man behøver kommentere alle tråde på Amino, specielt ikke hvis man ikke har noget konstruktivt at berette.
Jeg arbejder i det daglige med virksomheder fra både Tyskland, Østrig og Schweiz - Skandinaviske virksomheder, og ikke alle har den nemme tilgang til sprog- og kulturforståelse.
At man uddannede en eller flere som havde kendskab til ens produkt, og som via en telefon-hotline kunne besvare spørgsmål vedr. ens produkt mener jeg ville afhjælpe webshop-indehaveren godt og i lige stor grad som vores øvrige kunder, hvor vi varetager korrespondance, salg m.m.
Det er at finde en adresse til sit firma er som nævnt ikke et problem noget sted i verden (Regus) m. fl. Post fra bank og offentlige instanser kan nok få tilsendt direkte til en "hovedsæde" i Danmark.
Jeg tror samtidigt at løsningen er mere fordelagtig for nogle fremfor andre. Jeg forestiller mig unikke produkter i webshoppen som måske ikke findes i Tyskland endnu eller lign.
Det var da den dårligste begrundelse jeg længe har hørt. Jeg kan slet ikke se hvordan dit negative og misforstående indlæg kan have relevans for det egentlige emne.
Lad mig citere dit eget indlæg: "Jeg går og roder med en idé/koncept om at tilbyde danske webshops at komme ind på det tyske marked."
Du hjælper dem ik ind på det tyske marked, som var min pointe... Du ordner nogle formelle og praktiske ting, men du hjælper dem på ingen måde videre... Fordi en webshop er en succes i DK, så er der altså virkelig langt vej til bare en acceptabel webshop på det tyske marked.
Marc Nökel:
At man arbejder med sprogtilpasning, service til kunde som tysk bankkonto, telefon-hotline skulle jo gerne være en del af en markedsanalyse. Kunderne (webshop-ejerne) foretager vel en analyse eller ved om deres produkt(er) eller tjenesteydelse(r) har et potentiale på det tyske marked.
Hvis kunderne ved det, hvorfor fejler så mange så? Ja sorry jeg bare forsøger at give et realistisk billed af markedet...
Marc Nökel:
Ps. Der er ingen som siger at man behøver kommentere alle tråde på Amino, specielt ikke hvis man ikke har noget konstruktivt at berette.
Nej jeg forlader da os med glæde tråden, når det skal være på den måde...
Har kigget på din hjemmeside, det ser interessant ud!
Vi har i disse dage netop arbejdet med en kampagne for en dansk lampeproducent, som vil ind på det tyske marked, så mit hoved ligger halvt inde i lampebranchen i øjeblikket :-)
Måde vi på en eller anden måde kunne lave et test-projekt, eller jeg kunne bruge jer firmaer som grundlag for en vurdering af fordele og ulemper ved et sådant koncept.
Jeg mener bare at du er meget fordomsfuld i dine betragtninger.
Alle professionelle webshop-ejere ved da at man ikke bare åbne en postadresse og så kører ens hjemmeside i Tyskland.
Når jeg har en idé om at tilbyde noget i den retning som jeg har beskrevet, er det selvfølgelig med en baggrundsviden indenfor markedsføring, eksport og administration af tyske selskaber. Det er ikke fordi jeg har lejet en lejlighed, og vil leje postadresser ud til naive danske webshop-ejere som straks tror at alle tysklands 83 mio. indbyggere dagen efter køber noget på siden.
Meningen er at tilbyde et professionelt produkt til professionelle virksomheder.
Ved hurtig skimming lyder det interessant, dog unde helt at være klar over rammerne. Personligt er jeg på vej ind i det tyske marked efter sommer, men kunne fx godt bruge hjælp til tysk markedsføringslov og praktiske ting som måske differentiere fra det danske marked. Ting som man måske ikke lige er opmærksom på etc. Men det er måske ikke derhen du vil med dit koncept?
Hvis du går videre med idéen og bliver mere konkret, vil jeg meget gerne høre mere herom og evt. give feedback/sparring på eventuelle tanker du måtte have