Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min første blog - om Foto

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 44
Fra  Pika Foto- & Medieservice Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har startet et lille projekt - en Blog. Efter en god portions overvejelse om jeg havde tiden til det, er jeg kommet frem til at det har jeg. Blog'en er Foto centreret og vil indeholde en god blanding af links, nyheder og egne artikler. De egne artikler jeg skriver, omhandler mit arbejde som freelance fotograf, beskrivelse af opgaver og der vil sikkert komme lidt ekstra blandet ting og sager i form af produktanmeldelser og tutorials.

Målet er at der skal 3-5 nye posts op om ugen. Det kan godt have en tendens til at blive lidt teknisk, og der bruges engelske gloser i flæng - både fordi mange fagtermer er på engelsk og fordi jeg i mange år, skriftligt har kommunikeret på engelsk i 90% af mit daglige arbejde - derfor er sproget som det er, og man skal altså ikke være sart overfor et et enkelt engelsk ord eller to en gang imellem :)

Jeg er interesseret, primært i feedback om brugervenlighed og design.

Adressen er : http://www.pikafoto.dk

På forhånd tak for input,

/Rune

Rune Espensen - Freelance Fotograf / Nordsjælland

Pika Foto- & Medieservice - www.pika.dk

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 10:59

Davs Rune

Interessant niche at skrive en blog i.

Jeg kender intet til konkurrencen - om der f.eks. findes andre bloggere i genren, men på papiret er der ingredienserne til at skabe en blog du kan tjene penge på.

De fleste bloggere er meget entusiastiske i starten, og har typisk meget lidt eller ingen viden om hvordan man arbejder i retning af et blogresultatet der skaber indtjening. Derved bliver hovedparten af entusiasmen (desværre) brændt af på den fase hvor der ikke rigtig er en plan om, hvor bloggen skal hen og hvad der skal satses på.

Jeg blogger bl.a. om at starte en blog der kan tjenes penge på, hvilket giver mig kriblen i fingrene efter straks at svare her i tråden.

Mit program inkluderer forløbig tanker og perspektivering til at komme i gang, og instruktionsvideoer til at passere de første tekniske hurdles.

Det starter med min gratis guide, som du kan finde ling til på min blog kasseapparatet.dk

For at give værdi til tråden her, og ikke blot reklamere for min egen blog, så kan jeg ridse nogle grundtræk op med det samme.

Høj motivation til at blogge skabes af to vigtige ingredienser: læserskare og indtjening. Der er forskel på mennesker, og dermed også forskel på hvad den enkelte blogger synes der skal være mest af. Men hvis de er der i tilpas mængde, og bloggeren skriver om sin passion - så er der grobund for en blog som vores helt simpelthen ikke kan lade være med at glæde sig til at opdatere.

En god opskrift til at lokke en læserskare til hurtigt, er det som jeg gør. Jeg giver noget af værdi til folk straks de ankommer, nemlig 20 siders læsning i en guide der sender en i gang med processen. Så følger jeg op med nogle brugbare instruktionsvideoer, og så er mit fundament sådan set sikret i forhold til at overbevise læsere om, at jeg er værd at vende tilbage til.

Så gælder det om at nurse, holde tingene ved lige og kontinuerligt bevise sit værd.

Når læserskaren er bygget stor, så er der grobund for indtjening. Trafik på nettet er penge værd - så simpelt kan det siges. Metoderne til at konvertere trafik til klingende mønt kan være mangeartede... men rådgivning og viden kan man så søge løbende, når man sidder og glæder sig over den stadigt voksende læserskare.

Min pointe er, at du skal holde fast i den entusiasme du lægger for dagen. Lægge en ret god plan, så entusiasmen bliver investeret i den rigtige retning i stedet for at gå tabt i spredt fægtning.

Jeg har ingen kommentarer til blogens design... det er jo dig der er æstetikeren :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:14

Rune Espensen:

Hejsa,

Jeg har startet et lille projekt - en Blog. Efter en god portions overvejelse om jeg havde tiden til det, er jeg kommet frem til at det har jeg. Blog'en er Foto centreret og vil indeholde en god blanding af links, nyheder og egne artikler. De egne artikler jeg skriver, omhandler mit arbejde som freelance fotograf, beskrivelse af opgaver og der vil sikkert komme lidt ekstra blandet ting og sager i form af produktanmeldelser og tutorials.

Målet er at der skal 3-5 nye posts op om ugen. Det kan godt have en tendens til at blive lidt teknisk, og der bruges engelske gloser i flæng - både fordi mange fagtermer er på engelsk og fordi jeg i mange år, skriftligt har kommunikeret på engelsk i 90% af mit daglige arbejde - derfor er sproget som det er, og man skal altså ikke være sart overfor et et enkelt engelsk ord eller to en gang imellem :)

Jeg er interesseret, primært i feedback om brugervenlighed og design.

Adressen er : http://www.pikafoto.dk

På forhånd tak for input,

/Rune

Hej Rune,

mine erfaringer med min egen blog er, at det er uhyre vigtigt med billeder på bloggen. Det kan være at det ikke gælder alle blogs, men hos mig er det faktisk super vigtigt. Når man har noget at vise til sine gæster, så kommer de igen.

Dermed ikke sagt, at tekster ikke er vigtige. Men når man har gæster, der måske ikke altid gider at bruge så meget tid, så er det smart med billeder.

Det gør du rigtig godt. Jeg kan rigtig godt lide hvordan du viser dine billeder og giver os noget at se på.

Så du får ros af mig.

Hvad jeg ikke kan lide så forfærdelig meget er at baggrunden "hænger fast", men at man stadig kan scrolle teksterne.. hvis du forstår hvad jeg mener. Men det er jo alt efter smag og behag :-)

Men generelt: god blog! Jeg smider dig på min blogroll ;-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:27

Første ekstrem flotte billeder ,det ser ud til du er rigtigt god til dit arbejde som fotograf  Smile

Der hvor det halter mest er jeg ikke kan finde kontaktinformationer prøvet at klikket contact , bedste er det står på dansk , med kunne heller ikke se det gik til en underside med kontakt informationer på ?

prøvet og klike på telefon nummer gik til fejl side ? , hvorfor ikke lav en kontaktsiden

en god sælgende titlen , med alle tegne og unik på hver underside og husk der vises 67 tegn på google , jeg mener denne her <title>PikaBlog&#039;en</title>

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hillerød
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 44
Fra  Pika Foto- & Medieservice Skrevet kl. 15:32

Hej,

tak for feedback (Og for blogroll+1 !!) :)

Min umiddelbare tanke med blog'en er ikke indtjening; og jeg vil så vidt det er muligt holde den reklamefri. Når det er sagt, er jeg ikke dum - og skulle der være mulighed for en solid indtjening en gang i fremtiden, er jeg selvfølgelig opmærksom på den mulighed. Formålet med Blog'en er snarere at skabe lidt opmærksomhed, og markedsføre mig selv som fotograf - og at kunne komme ud over skærmkanten hos potentielle kunder ved at vise hvem jeg er og hvordan jeg arbejder. Derudover er det også bare fordi det er sjov at skrive, og al hvad der følger med - som en (meget) specifik facebook væg ;-)

Mht. til at få nogle faste læsere, har jeg en serie af guides i skuffen (og ihovedet) der skal på skrift, og forhåbentligt kunne give noget værdi for læserne. Den første artikel er næsten klar, og skal lige pudses lidt af inden den ryger op.

Mikael: Jeg er ikke sikker på hvilken fejl du får med kontakt info? Telefonnummeret bør ikke være et link man kan klikke på, og email adressen bør blot åbne din email klient. Det er tanken jeg skriver en separat kontakt side snarligt, der indeholder en egentlig kontakt form så folk ikke behøver emaile :-)

Takker igen for input ;-)

/Rune

Rune Espensen - Freelance Fotograf / Nordsjælland

Pika Foto- & Medieservice - www.pika.dk

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 15:51

Min største pointe var, at man for at motivere sig selv for at skrive, bør stille sig selv en gulerod i vente.

Jeg talte aldrig om reklamer. Hvis bloggen har til hensigt at reklamere for dig selv.. så er det præcis det samme vi taler om.

Har du en blog der dagligt bliver fundet af masser af nye mennesker, fordi du har lagt det slid der skal til. Så har du alle muligheder for ikke at skulle bekymre dig om at få nye opgaver som fotograf.

.. i samme moment; opgaver fra faste kunder der aktivt følger dit blogunivers.

Jeg tror jeg på nogle områder blev misforstået.. her var præcisionen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)