Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det lade sig gøre?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO'ere,

Jeg har et spørgsmål i forbindelse med analyse af mit eget websites besøgende.

Jeg ved, at redskaber som Google Analytics kan hjælpe mig til at optimere mit eget site i forhold til de besøgende, men mit spørgsmål går på følgende:

Kan man på nogen måde gå ind og finde præcist ud af, hvem der har besøgt mit site - altså det præcise firmanavn eller den præcise privatperson?

Med venlig hilsen

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 11:15

Som udgangspunkt nej: du kan ikke se ud fra deres ip adresse hvor de besøgende kommer fra. Der er dog enkelte undtagelser - jeg har set skoler koblet op på fællesnetværk som oplyste kontaktperson samt skolens navn.

Hvis vi ser bort for etik, kan du godt lokke bestemte firmaer til at besøge hjemmesider, hvor du kan opsnappe deres ip-adresse hvis du har bestemte firmaer i tankerne. Det findes der mange metoder til - men det kræver at du har et firma som mål f.eks. en konkurrent.

At dele alle dine besøgende op uden selv at lave koblingen til et firma er ikke muligt.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:49

Hej Emil,

Tak for dit svar. Grunden til, at jeg spørger er bl.a. også, at mine adwords udgifter er steget ret markant de sidste par måneder og mistænker en anden part for måske bevidst at klikke på mit sponsorerede link (længere historie). Men det har jeg altså ingen mulighed for at undersøge?

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 12:46

Google har nogle temlig hardcore systemer til at forhindre at de samme personer klikker på de samme annoncer for at skade ejeren. Så det er ikke sikkert at det er snyd som er grunden

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 16:01

Hej Thomas,

Du kan evt. i en periode køre et andet analyse-script ved siden af Analytics. Prøv f.eks. Statcounter. Det når ikke Analytics til sokkerholderne, men det viser IP-adresser og netværksnavn på de besøgende.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 22:24

Hvis firmaet er et større firma, så har de typisk en Internetforbindelse med tilknyttede offentlige IP-adresser. Ved at slå IP-adressen op i RIPE, vil du kunne se hvilket firma IP-adressen tilhører.

Eksempel på en IP-adresse der tilhører Ingeniørfirmaet Rambøll: http://www.db.ripe.net/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=195.137.178.40&submit.x=8&submit.y=0

De fleste firmaer har dog bare en ganske alm. forbindelse, f.eks. ADSL, hvor der kun er tilknyttet en enkelt IP-adresse, som i øvrigt er registreret i RIPE til Internetudbyderen, f.eks. TDC, Stofa osv.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 15:15

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)