Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

omregning fra dollars til kroner?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil meget gerne tage dollars.

Bær over med mig hvis jeg siger noget mindre klogt ligenu, for jeg har det fra den samme person, der sagde til mig at jeg skulle have et serienummer til mine varer på min faktura.

Hvad jeg fik at vide var, at jeg ikke skulle tage betaling i am.dollars, fordi det var for besværligt at udregne og holde styr på.

Men jeg kan ikke se at jeg kan klare mig uden at tage am. dollars. Så jeg er meget interesseret i at høre fra folk, som har erfarring med dollars.

Jeg vil ekstremt gerne have nogle hints/tips/hjælp til at finde ud af:

Hvis jeg får betaling på min paypal i dollars, hvornår og hvordan skal jeg så omregne det i mit regnskab? -Altså skal jeg omregne det med den kurs, som er den dag jeg hiver mine penge ned fra paypal? Den dag pengene går ind på min konto? -Eller den dag salget er komplet? Andet?

Spørgsmålet er baseret på min nuværende viden. Er der andet til betaling i dollars, vil jeg utroligt meget gerne gøres opmærksom på det. Også selvom det ikke har noget med omregning til danske kroner at gøre.

Venlig hilsen

Louise

Fra Copenhagen
Tilmeldt 13. Jun 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:29
Hej Louise.

Fremgangsmåden for handel med udenlandsk valuta er typisk følgende:

Eksempel:

Du sælger varer for 100 dollars d. 15.11.2006 - Dollarkurs 584

Du modtager betaling for salget d. 15.12.2006 - Dollarkurs 560

Du bogfører din indtægt ifm. salget (eller leveringen) d. 15.11.2006 100 * 584/100 = 584 kr.

D. 15.12.2006 modtager du 560 kr. (100 * 560/100). Forskellen mellem de 584 og de 560 bogføres som en kursdifference under de finansielle poster i dit regnskab på 6 kr. (En indtægt i dette tilfælde)

Det er ikke noget krav at du hver dag skal opdatere din omregningskurs. De fleste selskaber opdaterer den en gang månedligt eller kvartalsvist.

Håber det giver mening.

Mvh

Casper

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12931
Skrevet kl. 16:04

Det vil være en fordel for dig at få lavet en dollar konto i dit danske penge institut.

På den konto kan du så have perngene stående i dollar indtil du ønsker at omveksle til dkk eller evt. benytte dem til at betale udlanske leverandøre med.

Du får faktisk også en langt bedre omvekslingskurs når de står på en sådan konto.

Ravn

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)