Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du sikret mod indbrud? altså med tyverialarmer eller anden tyverisikring?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 281
Fra  Eventyr Haver® Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har her i påsken oplevet at nogle i familien har haft indbrud og i den smykkebutik jeg arbejder i på deltid, oplever at kunder kommer ind og skal have genanskaffet smykker som er blevet stjålet.

Jeg kommer til at tænke på om hvordan, de kan sikre sig bedst, altså min familie, mod at det sker igen. skal man vælge en ordning ved et de store selskaber eller vil dette være en god løsning som jeg har fundet på

http://www.sikkerhedseksperten.dk/alarmer/tyverialarm.html

er der nogle her der kender noget til tyverialarmer og tyverisikring, som jeg kan fortælle min familie om, ud over de gængse kendte vagtfirmaer? Så hører jeg gerne fra jer

Ha' en god aften

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 21:57

Hej Annette.

Jeg forhandlede i sin til alarmer fra Scanbit Telecom, Kornmarken, Vodskov - de bygger primært på konceptet "naboalarm", som jeg bestemt foretrækker, frem for alarmfirmaer, som alligevel kun kommer og dækker af, efter et indbrud..

Flere boligkvarterer købte ind sammen, så de kunne dække hinanden ind. Altså overvåge hinandens boliger.

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Aug 07
Fra  Eventyr Haver® Skrevet kl. 08:18

Hej Knud

Det lyder som en rigtig god idé, for der er altid nogen der er hjemme i nabolaget - det er sjældent set at alle tager på ferie på samme tid, eller er væk i weekenderne.

Så har man mulighed for at have både nabohjælp og tyverisikring på samme tid, det er ikke dårligt... og så kan det jo være med til at skræmme tyve væk hvis de ved at der er nabo hjælp i hele kvarteret, det må virke mere præventivt en hvis det bare er et af de store firmaer der først skal modtage alarmen og så sende en ud og kigge på det. Det ved tyvene godt at det giver dem tid til at arbejde i "fred"

Tak for dit svar

Ha' en god dag

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 08:56

Mit indtryk er, at det mest effektive er en røgkanon. Den kan fylde en butik eller et kontor med røg på ganske få sekunder, og indbrudstyvene kan dermed ikke se, eller stjæle, inventar, produkter osv. Desværre er den ikke helt billig at genopfylde, så man skal helst ikke have for mange falske alarmer.

Overvejer du en alarm, så sørg for, at den er koblet til et vagtfirma. Løsningerne, hvor der ringes til venner og bekendte ved indbrud, er meget gode i teorien, men i praksis risikerer samme venner og bekendte at gå ind til en desperat indbrudstyv, hvis personen når tilpas hurtigt frem. Et vagtfirma har uddannede vægtere, som ved hvordan situationen skal håndteres.

Vi har på kontoret en alarm koblet mod G4S, og vi havde for nylig indbrud. G4S og politiet var på adressen fire minutter efter alarmen gik i gang, men tyvene var sluppet afsted med tre computere, et kamera, en scanner og en projektor. Alarmen har naturligvis gjort, at de slap afsted med mindre, end de ellers ville, men de fik stadig noget ud af indbruddet, og vi skulle stadig genanskaffe en hel del ting.

Vi kigger selv på videoovervågning af vores gård samt røgkanon - og så håber vi det afskrækker tyvene næste gang. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:04

Hej,

Jeg bruger selv Falck - og det har jeg været rigtig glad for. To gange er alarmen gået - den ene gang min egen fejl, og der ringede de til mig inden jeg nåede at slå den fra.

De har også nabo-konceptet, hvor jeg har skrevet tre af mine naboer på. De samarbejder med lokale vagt-firmaer som kører forbi huset én gang om dagen.

Så selvom Falck har fået nogen over puklen, så vil jeg til enhver tid anbefale dem.

Med venlig hilsen
Kim Bang

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Aug 07
Fra  Eventyr Haver® Skrevet kl. 09:46

Tak for jeres gode svar - Det er dejligt med flere vinkler på, så jeg kan fortælle det videre.

@David jeg kan godt se din pointe med at naboen ikke kan gøre noget ifh. til en tyv.

@Kim Det tiltaler mig at der samtidig er nabohjælp i den pakke fra falck, for et eller andet sted må det at man i kvarteret holder øje med hinanden også være en afskrækkende ting.

Med venlig hilsen og tak

Fra Tune
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 10:25

Så skal du naturligvis også have styr på hvilke værdier du har liggende...

se http://www.inventorybuilder.com

:D

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:30

Der findes mange måder at skabe tyverisikring på. Et af de nyeste måder er ved hjælpe af IP alarmsystemer.

IP alarmer giver dig besked over din iphone og igennem din e-mail. Abus har netop langceret en Abus Secvest IP alarm, og denne bliver det nye mange danskere vil installere i deres husstande.

Jeg har været med til at teste produktet og jeg synes det er imponerende hvad teknologien har bragt os til. Selvom tråden her er et par måneder gammel, vil jeg alligevel anbefale folk se på IP alarmen fra Abus.

Dbh. Yngvi

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)