Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Microsoft, licenser og patent

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Smile

Nu er jeg software udvikler og arbejdet hovedsageligt i Microsofts .NET verden med C# og Silverlight. Jeg sidder inde med et masse idéer - realistiske og mindre realistiske, og kommer til at tænke på, hvordan Microsoft vil agere, hvis man går hen og udvikler produkter, som måske vil kunne konkurrere med nogle af deres teknologier, i .NET?

Nu ved jeg ikke om det her er det rette forum at spørge i, men eftersom der sidder flere udviklere tænkte jeg at der måske var nogen, der havde noget viden indenfor området.

Hvis vi f.eks. taget Google, måske ikke det bedste eksempel, men se princippet. Hvis de havde udviklet al deres software i .NET teknologier fremfor Java og Python, hvad ville Microsoft kunne gøre, og hvad tror i de ville kunne finde på at gøre? Man kan jo vente sig lidt af hvert fra deres side ;-)

Der hvor jeg egentlig vil hen er, om det er grundlag nok for måske, at vælge noget mere open source orienteret, eller om Microsoft ikke vil  kunne gøre noget i sådan en sag?
Det hele er selvfølgelig rimelig hypotetisk, men man bliver jo nødt til at tage det op til overvejelse.

Jeg ønsker ikke en religiøs omgang mudderkast, jeg er ikke selv religiøs, men ser bare .NET som en fantastisk platform at udvikle fra, og det er derfor min foretrukne (indtil videre) :-)

Hav en rigtig god aften og god weekend fra i morgen :-)

Med venlig hilsen
Mark Andreasen

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:00

Aften Mark.

Jeg er selv udvikler i .NET men jeg kan ikke helt se hvor du vil hen? Microsoft har udgivet .NET så vi kan lave hvad vi vil i det. Jo mere der bliver lavet jo bedre er det for dem. Jeg tror ikke at Microsoft vil ligge forhindringer i vejen for os.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:24

Jeg er enig med Niels, i at problemstillingen nok næppe bliver relevant. Har aldrig hørt om at Microsoft skulle lægge forhindringer i vejen, imod ISV'er baseret på .Net platform. Det ville også være ekstremt dumt, da det formendtligt ville udløse en massiv udvikler flugt.

Hvis du overvejer .Net som platform, til et startup, skulle du prøve at checke Microsoft BizSpark, så få du adgang til en masse software gratis :-)

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 22:23

Det eneste MS kan gøre ved den kode du har lavet, er hvis de lukker af for dele af deres framework i en senere opdatering.

Men der vil altid være workarounds ellers vil der falde rigtig meget brænde ned over MS.

Og Lundsby siger - BizSpark er for vild en licens aftale!

:-)

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 10:00

Jeg takker for de mange svar :-)

Det ville uden tvivl være dumt af Microsoft at lægge forhindringer for det, men jeg ville lige være på den sikre side, inden jeg begynder at udvikle produkter i .NET - men det skulle der ikke være nogen hindringer i vejen for kan jeg så regne ud.

Lundsby:
Hvis du overvejer .Net som platform, til et startup, skulle du prøve at checke Microsoft BizSpark, så få du adgang til en masse software gratis :-)

Jeg har mange gode ting og BizSpark, så jeg vil da lige tage et kig på hvad man får ud af det.

Igen tak for jeres svar og hav en god weekend :-)

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 21:14

Hej

Jeg udvikler selv i C#, du skal være opmærksom på at patenter kan beskytte en 'step by step' kode, f.eks. en metode eller en procedure at gøre en 'ting' hurtigere eller bedre, f.eks. en søge eller en lagringsalgoritme.

Mht "hvordan Microsoft vil agere, hvis man går hen og udvikler produkter, som måske vil kunne konkurrere med nogle af deres teknologier, i .NET?"

Hvis du krænker en patenteret teknologi, som Microsoft (eller andre) har er der altid en fare. Dette er uafhængigt af programmeringsproget, da patenter ofte er affattet så at de er implementeringssprog uafhængige.

Så dit spørgsmå er ganske godt, men ikke nødvendigvis bundet alene til C# eller til .NET i det hele taget.

Jeg kan rådgive dig om, hvorledes du 'designer around' et givet patent. Jeg har erfaring med at udarbejde softwarepatenter bl.a. for Nokia og Phillips.

Med venlig hilsen

Mogens Ludvigsen

www.ludvigsenpatent.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)