Godaften Nu er jeg software udvikler og arbejdet hovedsageligt i Microsofts .NET verden med C# og Silverlight. Jeg sidder inde med et masse idéer - realistiske og mindre realistiske, og kommer til at tænke på, hvordan Microsoft vil agere, hvis man går hen og udvikler produkter, som måske vil kunne konkurrere med nogle af deres teknologier, i .NET? Nu ved jeg ikke om det her er det rette forum at spørge i, men eftersom der sidder flere udviklere tænkte jeg at der måske var nogen, der havde noget viden indenfor området. Hvis vi f.eks. taget Google, måske ikke det bedste eksempel, men se princippet. Hvis de havde udviklet al deres software i .NET teknologier fremfor Java og Python, hvad ville Microsoft kunne gøre, og hvad tror i de ville kunne finde på at gøre? Man kan jo vente sig lidt af hvert fra deres side ;-) Der hvor jeg egentlig vil hen er, om det er grundlag nok for måske, at vælge noget mere open source orienteret, eller om Microsoft ikke vil kunne gøre noget i sådan en sag? Jeg ønsker ikke en religiøs omgang mudderkast, jeg er ikke selv religiøs, men ser bare .NET som en fantastisk platform at udvikle fra, og det er derfor min foretrukne (indtil videre) :-) Hav en rigtig god aften og god weekend fra i morgen :-) Med venlig hilsen |
Aften Mark.
Jeg er selv udvikler i .NET men jeg kan ikke helt se hvor du vil hen? Microsoft har udgivet .NET så vi kan lave hvad vi vil i det. Jo mere der bliver lavet jo bedre er det for dem. Jeg tror ikke at Microsoft vil ligge forhindringer i vejen for os.