Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt foto forum

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Nu er jeg endelig blevet færdig med at tilpasse et phpBB forum, så det ligner noget jeg kan være tilfreds med.

Det nye forum er et foto forum og skal faktisk minde meget om amino, bare indenfor fotografering. Altså der skal være plads til den super professionelle, men også amatøren.

Jeg vil gerne høre jeres meninger om siden. Kunne også godt tænke mig at høre om I har nogle gode idéer til hvordan jeg får skabt liv på siden - det kommer jo ikke af sig selv.

Til sidst: hvis der er nogle der er fotointeresseret, skal I være meget velkomne til at tilmelde jer. I vil være med til at præge siden fra start og vil med tiden kunne få indflydelse som redaktør, hvis det skulle have interesse.

Du finder siden her: foto-forum.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:13

Ser okay ud siden Smile

siden mangler selvfølgelige trafik

skaf masser af links til siden

skriv til familie og vener de skal oprette sig

skriv til fotografer de skal oprette sig

lav annoncer med fotografer

køb evt. google adwords og skriv til fotografer de kan oprette sig med et links til deres hjemmeside .

Lav nogle tilbud gratis oprettelse annonce , i opstart fasen, det er svært at få liv vis alt er gratis så lav nogle annoncer på hjemmeside og markedsføre dig massivt og tjen penge

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 21:26

Et lille tip.

Syntes du mangler lidt billeder. Kunne der ikke være lidt billeder øverst?

Når nu du henvender dig til fotografer, som er et visuelt medie, så vil det være oplagt som appetitvækker.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Hillerød
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 44
Fra  Pika Foto- & Medieservice Skrevet kl. 10:14

Hej Tobias,

Det ser fint ud - men som nævnt foroven, så mangler der (selvfølgelig!) trafik. Min fornemmelse er at et fotoforum i Danmark, har svært ved at finde tilhængere og faste mennesker der kommer og skriver info.

Men jeg håber da det lykkedes, da vi mangler nogle seriøse bud på den slags herhjemme - og jeg opretter mig da fluks :)

/Rune

Rune Espensen - Freelance Fotograf / Nordsjælland

Pika Foto- & Medieservice - www.pika.dk

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 10:35

Hej Rune!

Tak for feedback - og tak for din tilmelding.

Det er lige præcis folk som dig vi kunne bruge derinde, så jeg håber da du er interesseret i at skrive lidt derinde, selvom der endnu ikke er meget trafik.

Jeg har desuden fået rettet konkurrencen til nu - tak fordi du var opmærksom ;)

Der skal selvfølgelig være nogle flere billeder på forsiden som fanger. Regner med jeg vil få implementeret et galleri, hvor de 5-6 nyeste billeder vil blive vist i toppen ;)

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 10:47

Hej Tobias

Selvom det sikkert ser flot og smart ud at have mange kategorier, så kan det absolut ikke anbefales at prøve at starte et tomt forum med så mange kategorier. Jo flere du har fra start, jo større chance er der for at det ikke lykkes dig at holde gang i det.

Det hele kommer til at se meget mere tomt ud når du har for mange kategorier, hvis der fx kommer 10 indlæg idag men i hver sin kategori, så er der ikke sket meget i den enkelte kategori, og det er nok sjældent at dine bruge vil kigge i alle kategorierne efter indlæg.

Jeg mener det er Thorborg der har et videocast på thorborg.tv et sted om netop dette med at opstarte et forum, det vil jeg helt klart anbefale dig at lede efter og se.  Han har om nogen erfaring og viden om at opstarte et successfuld forum.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 10:50

Held og lykke med projektet. At stable et forum på benene i et marked hvor der allerede er et pænt udbud er ret så svært. Jeg ved der allerede er en del etablerede fotoforums på dansk.

*Jeg ville lave konkurrencer - måske kan du slippe afsted med at reklamere på et andet fotoforum :o :o :o! Ikke så pænt I know.

*Adwords reklamer kan give noget. Sæt 3-400 kr. ind og lav betaling pr. klik så får du nok mest for pengene.

*Anmedelser af produkter? Kontakt evt. canon osv. og hør om det kan lade sig gøre. Folk søger på navnene for kameraerne og hvis der ligger et review på dit forum så har du en god chance for at fange dem.

Synes dit forum er flot - rigtig pænt og ser en del federe ud end mit eget på plantedebat.dk. Men måske er det lidt trist farvemæssigt.

Evt. kunne du købe fx. linefoto.dk domænet (som jeg tror er ledigt) og lave noget redirect. Jeg har brugt samme praksis med et par planterelatede domæner og nogle af dem giver faktisk godt med hits, selvom det er kunstig trafik. Jeg har fået flere oprettede brugere på den baggrund selvom de oprindeligt troede de gik ind på et andet site end mit forum.

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 00:06

Lars Meyer:

Jeg mener det er Thorborg der har et videocast på thorborg.tv et sted om netop dette med at opstarte et forum, det vil jeg helt klart anbefale dig at lede efter og se.  Han har om nogen erfaring og viden om at opstarte et successfuld forum.

Er det bare mig eller er der ikke noget sted man kan søge på thorborg.tv...?

Helt ærligt Hr. Thorborg det havde jeg ikke troet om dig Wink

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 02:09

Jeg synes, at det primære problem med dit forum er, at det er så tekstorienteret. Kig på phosee.dk, fotostart.dk og lignende. Der er det bærende billederne - man uploader billeder i galleriet, og folk har mulighed for at kommentere dem. Samtidig er der selvfølgelig et tilhørende forum, hvor folk kan diskutere udstyr, teknikker osv, men det er billederne, der skal være omdrejningspunktet. Din version svarer til en bog om Picasso uden illustrationer - det er der sgu ikke meget sjov ved :-)

Jeg har svært ved at se, hvordan du med det nuværende forum bliver konkurrencedygtig i forhold til de andre på markedet.

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 04:03

TobiasB:

Jeg har desuden fået rettet konkurrencen til nu - tak fordi du var opmærksom ;)

Jeg har besøgt dit forum. Jeg syntes at dine to kokurrence-emner er mega total dårlige.

Konkurrence 1 - Man skal skrive nogen indlæg.

Konkurrren 2 - Man skal gætte et sted eller en ting.

Gab, hvor er det dog tamt og intetsigende.

Lav dog nogen ordentligt lige konkurrencer der er lidt mere spændende og sigende / udfordrende for foto-homo sapienserne.

Kontakt nogen firmaer og fortæl dem at du har et foto-forum og blandt andet har nogen fede tema konkurrencer kørende hvor dine brugere skal tage forskellige slags stemnings billeder udfra deres produkt.

For at lave et helt konkret eksempel kunne det være sådan her.

Dine brugere skal tage et godt stemningsbilled af en der drikker en Carlsberg - den der har lavet det bedste skud, vinder en kasse Carlsberg - du kommer ikke selv til at betale en disse, og Carlsberg har fået en meget billig reklame.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)